Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar inderdaad, hou je handen laag, niet alleen trek je dan minder, je kan dat ook veel beter sturen. Mij is alleen de vraag hoe geschrikt jijzelf bent om dit paard manieren bij te leren, is het niet beter dat hij naar een training stal word gestuurd en daar word bij geschoold?
ponylies schreef:met springen is het goed te doen,
dat vind ze leuk en dan kunnen we samen goed overweg,
de dressuur volte's enzovoorts is gewoon een ramp zal ik maar zeggen,
dat trekken ga ik niet nog een keer uitleggen,
aub even mijn andere posts lezen,
als ik haar niet omgetrokken had waren we door het hek geknald......

Als je dat nog niet zo goed kunt, zou ik es zonder zadel/met een dekje/boomloos gaan rijden, dan voel je de beweging van je paard veel beter dan met een gewoon zadel!
rij uitrustig opstapt. Dwz: rijbroek/ laarzen of chap's/ event. handschoentjes.
Beter dit dan een staker...

ponylies schreef:gisteren weer gereden en het begin was een regelrechte ramp...
ik ging erop zitten lekker stappen met lange teugel,
mevrouw begint uit het niets te staken lees achteruit rennen beetje omhoog komen en draaien,
ik heb het rustig iedere keer opgelost door hand naar voren te doen aansporen en vooruit maar het hielp niet echt..
toen was ik er na 15 minuten echt klaar mee en heb ik toen ze weer achtervloog een flinke schop gegeven waarop een flinke bok volgde en ik bijna zand kon happen,
daarna liep ze naar voren op kuitdruk en konnen we weer redeliojk ontspannen,
zo nog even tien minuten rondgestapt daarna afgezadelt en een schep muslie gegeven .......
het vervelende is nog wel dat ik niet eens wat van haar vroeg het enige doel was lekker stappen aan de lange teugel
(
weken vooruit... ik zou zo iemand zoeken!annebe schreef:Hoe reageerd je paard als je zonder zadel rijd?
btw.. wat heeft rijkleding te maken met rijstijl? (buiten het feit dat het voor de veiligheid beter is om niet met gympen te rijden of gesloten beugels te gebruiken)
Edit: pijn hoeft ook niet in de rug te zitten, maar kan in de halswervels, andere spier groepen of rond het pelvis (bekken) gedeelte zitten.
ponylies schreef:ja aerdenhout je hebt zeker gelijk,
ik ga morgen op mijn werk vragen of hun er misshien een keer op willen stappen om te voelen en te kijken wat er aan mankeert,
ik wil heel graag iemand inschakelen om te kijken maar daar heb ik helaas het geld niet voor,
het niet kunnen rijden boeit me niks ik wil eerst dat het paard in orde is dan is het voor beide leuker,
ik ga gewoon een paar maandjes longeren en ondertussen zovewaar ik dus nooit inkijk hahael mogelijk mezelf inlezen in dit soort problemen(heb namelijk 40 !!! paardenboeken en enceclopedien)waar ik hoop ik zelf zo veel mogelijk aan kan oplossen en tuurlijk mnag je zeggen dat er iemand mee moet werken die er ECHT verstand van heeft maar daar heb ik het geld niet voor(