3 jarige Ceasar @work in de zon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: 3 jarige Ceasar @work in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:36

juist voor die balans is het goed om hem de ruimte te geven, he! hopelijk gaat het je lukken.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:21

Wat een commentaar zeg.. Ik denk een 'tip' voor sommige mensen, als je zoveel commentaar hebt, is het misschien handig om het goed te onderbouwen. Verder zijn het natuurlijk foto's, dus dat is moeilijk zeggen.
Bovendien wordt het paard pas 4 en is het nog niet zo lang onder het zadel, dan is het belangrijk dat het zelf eerst goed in balans komt en lekker op eigen benen loopt, dus ik denk dat de ts zich nog niet heeel erg druk maakt of het misschien ietsje tever achter de loodlijn loopt..?
Ik vind het er verder netjes uitzien, en het zijn natuurlijk foto's.
:D

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:26

Leuk paardje heb je!!
Ik heb ook een Ceasar! Die heb ik vorig jaar beleerd en nog maar een jaartje in t land gedaan, dus dit voorjaar maar weer oppakken!
En ik vind balkjes lopen juist altijd een leuke oefening om te doen hoor met een jong paard.
Aan 2 balkjes heb je al genoeg maar mijn ervaring leert dan jonge paarden daar vertrouwen van krijgen en leren meedenken met de ruiter maar goed meningen verschillen natuurlijk.
En dat ie iets achter de loodlijn loopt dan komt vanzelf joh! Mijne deed dat ook snel maar als ze wat meer balans krijgen dan gaat de rest ook makkelijker!
Veel succes met je paardje! Je komt er wel!

Groetjes

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:26

jettiiy, het meeste commentaar is aardig onderbouwd. namelijk dat het niet best voor een jong paard is om in zo'n opgekropte houding te lopen. dat had je kunnen weten als je het hele topic had doorgelezen. paard kan ook alleen in balans komen als ie de kans krijgt z'n hals te laten zakken. dat is een proces. dat snappen wij ook. maar ts kiest ervoor deze foto's te posten. dan krijgt ze ook puur commentaar op deze foto's.

jantjeuh1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:04

wat een gejank heb niet al het commentaar gelezen maar vind dit paard wel fijn lopen sommige foto's mogen idd wat meer lengte hebben maar vind het zeker niet storend dat het paard achter de loodlijn loopt.. veel fijner dan al dat strakke gedoe!!

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:41

Netjes, probeer alleen je handen recht op te houden en naast elkaar!;) maar een tip doe ik ook altijd fout:$

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:09

Ik heb het hele topic doorgelezen, anders had ik dat ook niet geschreven he. Dat noem ik geen onderbouwd antwoord dat het niet te best is voor een jong paard.
Zoals ik al zei zijn het foto's dus het is moeilijk te zeggen dat het 'niet best is voor een jong paard', bovendien hoeft een paard echt zijn hals niet te 'laten zakken' om in balans te komen dat is nogal vaag dan zou je dus gewoon je teugels los kunnen gooien volgens jou, als hij maar zakt?
Een onderbouwd antwoord noem ik iets wat opbouwende feedback is, dus wat je denkt te zien, waarom, hoe het anders zou kunnen en wat ze op jouw manier dan zou bereiken wat ze volgens jou nu niet doet:) Daar heeft ze wat aan:)

Oja, en ik zeg niet dat de foto's er perfect uitzien, maar het paard is ook nog niet zo lang onder het zadel, en het zou wel een bijzonder beest zijn als het nu al zover in balans zou zijn dat het een Z proef zou kunnen lopen ;) hihi

ilse86 schreef:
jettiiy, het meeste commentaar is aardig onderbouwd. namelijk dat het niet best voor een jong paard is om in zo'n opgekropte houding te lopen. dat had je kunnen weten als je het hele topic had doorgelezen. paard kan ook alleen in balans komen als ie de kans krijgt z'n hals te laten zakken. dat is een proces. dat snappen wij ook. maar ts kiest ervoor deze foto's te posten. dan krijgt ze ook puur commentaar op deze foto's.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:26

Naja laat ik zeggen dat ik geraamtes heb bekeken van paarden die vanaf jonge leeftijd al dan niet doortoedoen van de ruiter in een strakke houding zijn gereden en van paarden die wél lager zijn ingesteld en dekans kregen meer door t lijf te lopen. Daar word je wel even stil van, kan ik je melden.
Nu wil ik niet zeggen dat dit paard vast word gehouden, maar ik wil wel zeggen dat Ts moet ervoor moet waken dat t paard zich niet blijft opkrullen (vastzet) en haar een goed gevoel geeft, terwijl ie bij lange na niet loopt zoals ie zou moeten.
Maar ze geeft aan dat ze eraan werkt. Prima. Ik snap wel dat het niet gemakkelijk is en ik vind het knap dat ze foto's post om hierop commentaar te krijgen.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:30

Oke. Dan snap ik je maar ik vindt alsnog dat er niet duidelijk wordt onderbouwd zodat de ts er iets aan heeft. maar ik snap wat je bedoeld:) maar hij is nog jong he dus je moet eerst een pad bewandelen voordat je ergens komt, anders heb je ook geen doelen:)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:38

Snap ik. Ik zeg ook niet dat t makkelijk is om het halsje uit te leggen. Ik geef alleen aan dat het voor de ontwikkeling van dit mooie, jonge dier erg belangrijk is. Een behoud voor het hele bewegingsmechanisme en een basis waar je altijd naar terug moet kunnen rijden. Of je nou B of ZZ rijdt. Halsgebruik kan ook prima gestimuleerd worden met training aan de longe (alleen grote circels, kleine zijn killing voor de benen).

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:59

TS: Even een compliment voor hoe goed je met de kritiek om gaat, t is niet leuk als jij goed je best doet en sommigen kraken het keihard af! Vind dat je een leuk paard hebt en dat je op de goede weg bent! Veel plezier nog met hem!

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:04

Ik weet niet of het al eerder gezegd is.
Maar volgens mij is de zit van je zadel aan de kleine kant.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:07

Ts, misschien is t leuk om nieuwe foto's te plaatsen van je vorderingen. Ben wel benieuwd.

Zijn er nog meer manieren waarop je m traint?

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:16

Wat loopt iedereen te z*eiken over dit beeld. Hij loopt idd iets te kort en maar er meer uit en vlotter voor je been. Maar ik vind dat je een vriendelijke hand hebt! Ik rij een friese merrie en die heeft ook de neiging om zich op te gaan kroppen en erachter te gaan lopen, maar gewoon lekker je handen naar voren en even been d'r aan, :)
leuk dier succes!!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:27

TS trek je niets aan van het commentaar achter de loodlijn lopen. Is echt niet erg. Als je hem er straks verder in de training wat meer opgericht kan gaan rijden, is achter de loodlijn geen punt. Wordt veel te zwaar aan getild.
Er wordt met termen gegooid, terwijl ik bijna zeker weet, dat meer dan helft niet weet wat het inhoud.
Lekker door trainen, komt wel goed.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 18:42

Eeffii schreef:
Ik weet niet of het al eerder gezegd is.
Maar volgens mij is de zit van je zadel aan de kleine kant.

Het zadel is niet aan de kleine kant maar is heel moeilijk om in te zitten, had vroeger een heel diep zadel die meteen lekkere houding voor je maakt.
Nu moet ik op dit zadel leren mijn bekken te gaan kantelen, waardoor ik nog wat voorover zit en nog mijn bekken niet kantel daardoor zit ik teveel
achter in het zadel :)

Citaat:
Ts, misschien is t leuk om nieuwe foto's te plaatsen van je vorderingen. Ben wel benieuwd.

Zijn er nog meer manieren waarop je m traint?

Ik train hem op nog meer manieren ja :j
Ik doe grondwerk met hem, heerlijk ontspannen kan die dan de bak rondlopen :)
Ook laat ik hem los vaak wel balkjes lopen, en longeer hem soms met bijzet.
Ook loop ik sinds kort met hem langs weg :)
Foto's kan ik morgen evt wel weer laten maken door een vriendin ;)

Grietsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:45

Hallo,
Ik zou proberen het paard iets meer ruimte aan de voorkant te geven, veel gaan schakelen en slangenlijnen te gaan rijden. Hierdoor gaat ze meer van achter naar voren bewegen, ontspannen en zoekt ze vanzelf aanleuning aan de voorkant. Wanneer je je teugels te kort hebt, kan het paard geen ontspannen aanleuning zoeken. Wanneer je de slangenlijnen correct uitvoert, ben je je paard ook meteen aan het rechtrichten. Wanneer ze die aanleuning zoekt, geef je iets mee met de teugels zodat je paard weet dat het goed is.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:54

@ TS weet je wat ook een fijne training is om het paard lang te krijgen in het lijf..

dubbele longe ;)
mocht je dit nooit gedaan hebben even van iemand die ervaring mee heeft hulp vragen anders kan je veel kapot maken..

mijn paard kan heerlijk ontspannen uitschuiven aan de dubbele longe, ook kan je hem dan weer oppakken en weer uitschuiven en zo lekker loswerken in de lange rugspieren.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:56

Mooi paard! Ben het eens met de rest over de hals/hoofdhouding.
Verder moet je erop letten dat je op het goede been lichtrijd ;)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:32

TS: allereerst wil ik even melden dat je een erg leuk paard is!!
Zoals al eerder gezegd is, is het niet makkelijk om een paard dat achter de loodlijn kruipt, met meer lengte in de hals te krijgen.

Als ik een tip mag geven: laat hem niet los van voren, maar zoek een licht contact/verbinding met zn mond. als je voelt dat je die hebt, probeer dan kleine beetjes teugel te geven in combinatie met een lichte kuithulp. het is zaak dat jou paardje niet wegkruipt voor je hand maar deze gaat volgen..

Heel veel succes samen!

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:45

Verbeteringspuntjes zijn aangegeven.
En ik wilde even zeggen dat ik het een onwijs leuk paardje vind!
Komt wel goed, je bent niet streng in de hand dat is mooi en het is een jong paard.
Mag ik aub vragen hoe lang jij bent? Gewoon omdat ik zelf misschien een paardje van ongeveer de zelfde stokmaat krijg!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 09:33

Lenja schreef:
Verbeteringspuntjes zijn aangegeven.
En ik wilde even zeggen dat ik het een onwijs leuk paardje vind!
Komt wel goed, je bent niet streng in de hand dat is mooi en het is een jong paard.
Mag ik aub vragen hoe lang jij bent? Gewoon omdat ik zelf misschien een paardje van ongeveer de zelfde stokmaat krijg!

Ik ben 1.77 :) maar mijn vorige paard was iets van 162 en daan leek ik een stuk kleiner op.
Ceasar is erg smal gebouwd ;)

SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:31

Voor zover ik kan zien is je houding wel redelijk. Je kan je handen wel iets hoger boven de schoft dragen en rechtop met je handen. Voor een wat betere houding kan je proberen om je schouders wat meer naar achteren aan te spannen. Natuurlijk weet ik niet of dit lukt met je rug maar het valt te proberen.

Hoop dat je er wat aan hebt ! Verder is het een leuk paardje aan de foto's te zien!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 17:18

Rozamarijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:47

Ik vind soms dat je het paard te diep laat lopen.. Dat kun je voor komen.. door hem elke keer een arretje omhoog te geven (je handen een klein rukje omhoog geven) Om ervoor te zogen dat ie weet dat hij niet lager mag als een bepaalde laagte zegmaar.. Dat doet hem geen zeer want je hoeft er geen kracht voor te geven.. gewoon een klein rukje om aan te geven :) :)
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-03-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettertype gewijzigd