Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

themuisje schreef:Hoe wil je dat verwoorden in een advertentie dan?
" paard heeft zeer goede gangen, maar zit als een kruk" ?
Het is iets wat je moet ervaren. Je gaat toch ook niet uitleggen hoe hij losgereden moet worden in een advertentie?
Skygirl schreef:themuisje schreef:Hoe wil je dat verwoorden in een advertentie dan?
" paard heeft zeer goede gangen, maar zit als een kruk" ?
Het is iets wat je moet ervaren. Je gaat toch ook niet uitleggen hoe hij losgereden moet worden in een advertentie?
Eens. Hoe een paard 'zit' verschilt heel erg per persoon, hoe je gebouwd bent, je eigen scheefheid evt., . En daarnaast kun je alleen zoiets zeggen als je het vergelijkt met een ander paard. Dus hoe je het beschrijft hangt vorral af van je vergelijkingsmateriaal en daar heeft iemand anders niet zoveel aan. Sowieso vind ik het knap als je verder komt met beschrijven dan 'een kruk' oid.
helemaal mee eens...

. Doorzitten is een drama, dat lukt alleen als je met hem in de bak rijdt want dat vind hij niks aan en dan gaat hij lopen alsof hij zo'n westernpaard is dat jogt.
Op een breed paard lijken ze nog korter en heb ik het gevoel dat ik geen houvast meer heb. 
Knoesje schreef:Janine 1990, Ik bedoel echt, hoe het voelt als je erop rijdt.
Ik heb altijd manege-paarden gereden en gemerkt dat geen paard hetzelfde voelt onder je kont.
Op sommige paarden voelt het stoterig en de andere voelt alsof je één met hem bent.
Is het dan toch persoonlijk?
dravertjee schreef:ik heb meerdere paarden,
1 hele smalle.
En die andere zijn breder.
Maar ik vind die bredere toch echt wel veeeeel lekkerder zitten haha.
daarbij komt dat die smalle een draver is,
die haar gangen nog niet helemaal onder controle heeft waardoor ze dus ook echt niet lekker zit.
het voelt een beetje als een paard wat overkruist aanspringt alleen dan de hele tijd. Moeilijk uit te leggen, zoiets moet je dus echt zelf voelen! Al kun je dit nog wel enigszins uitleggen in een advertentie denk ik.
OMGponies schreef:Persoonlijk denk ik dat het ook erg verschild wat je "gebruiksdoel" is met het paard om het maar even crue te zeggen.
Zoek je een paard om lekker de bossen mee in te gaan dan zou ik absoluut voor een paard gaat wat als een luie stoel zit.
Zoek je een dressuurtopper dan moet je het imo voor lief nemen als je er niet een uur lang op kunt zitten zoals je op bovenstaand paard misschien wel zou kunnen.
Knoesje schreef:Waarom heeft bijna niemand het hier ooit over?