Chaos schreef:Koop hoog houden, hakken laag houden, en tempo houden.
Volgens mij is dat de enige manier. En laat hem maar eens schrikken van je been, hij laat jou ook schrikken met zijn gebok.
Met dergelijk gedrag kun je beter in een keer flink afstraffen dat de boodschap duidelijk is en blijft als maar continu aanklungelen.
Ik rij een pony die met aangalopperen helemaal door het lint gaat, het enige wat ik doe is het hoofd hoog houden en druk op beide beugels houden, dan gaat het redelijk, maar knikker er regelmatig af en loop er zwaar over te denken er gewoon maar niet meer op te gaan zitten, hij wordt levensgevaarlijk, haha. Ook bij mij is DA/zadelmaker/TA al langs geweesd.Maar zo extreem als die pony van mij zal de jouwe wel niet zijn. De mijne zeiden de DA's al dat ie ws. gewoon knettergek was.
sorry was niet duidelijk geweest waarover ik viel chaos haha
niet op zo'n manier vind ik dan
Maar zo extreem als die pony van mij zal de jouwe wel niet zijn. De mijne zeiden de DA's al dat ie ws. gewoon knettergek was. 
En ik weet zelf ook donders goed wat verzet is, want dat heb ik afgelopen zomer nog meegemaakt. En ik vraag toch ook aan TS of het paard ook echt zijn hoofd tussen zijn voorbenen doet of alleen omlaag trekt, ik kan vanaf 'tekst' ook niet zien, of het gemeem bedoeld is of verzet of wat dan ook.
- super dat ie het met erin laten vallen in de galop niet doet