Falabella

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:22

gabjj8 schreef:
Das waar, maar sommige zeggen dat ze ze moet plaatsen op een pensionstal en vaak (niet altijd) komen ze dan niet buiten, enkel als de eigenaar er is.

Even off topic O:) maar hier in het "oosten" is de gelukkig zelden het geval. Ik kan me voorstellen dat het in de randstad anders is met veel mensen (en veel paarden) en weinig vrije grond, maar in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel bieden de meeste stallen met een goede naam ook regelmatig weidegang. Dit kan wel tussen de 2-24 uur varieren, maar 23 uur op stal en 1 uur in de bak valt in mijn ervaring vaak nog reuze mee en is er voor de verantwoordelijke eigenaar meestal ook een verantwoorde keuze te maken. Maar ik geloof graag dat dit in de randsteden niet kan, woon je daar toevallig?

Voor Hengsten is dat helaas anders -O- En zijn het nu toch meestal de heren bij ons op stal waar ik verliefd op word.

naamvergeten

Re: Falabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 20:30

ik woon in de randstad ja, in de buurt van r'dam

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:55

11 x 12 is echt veel te klein ook voor 2 mini's.
En het niets beter dan 23/7 op stal hoor.
Paarden zijn bewegingsdieren of ze nu groot of klein zijn ze hebben gewoon ruimte nodig.
Om hun benen te strekken maar ook om op zichzelf te zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:40

Er zijn wel meer mensen die een mini-shet een Falabella noemen, dus daar zou ik de ts niet over willen aanvallen.
Er hangt alleen wel een ander kostenplaatje aan, maar dat is zo te horen het probleem niet.

Een tuin van 11x12 durf ik toch echt niet "heel groot" cq "enorm" te noemen. Is ook voor een Falabella/mini-shet niet voldoende om even flink de benen te strekken, en af en toe met ze wandelen gaat het probleem ook niet oplossen.
Verder roep je dat je vanwege een ongeluk niet meer kunt rijden, en daarom een groot paard er niet inzit. Je hoeft het niet perse op een groot paard te rijden, dat hoeft nou echt niet. Er zijn legio andere manieren om met paarden om te gaan zonder dat je er perse op moet zitten (denkt aan mennen of grondwerk, vrijheidsdressuur).
Ik zou - als je al echt voor een paard gaat - hem ergens stallen waar wel accomodatie is om hem de nodige beweging te geven die nodig is. En als je ze echt bij huis wilt hebben, is er altijd nog een optie om te verhuizen, een huis aan te schaffen met weiland en stallen.
Als geld al geen probleem is....

(en ik zie geen leeftijd in het profiel staan van de ts, eerst 14, daarna 23, nu niets.....waar halen jullie de info vandaan over de leeftijd?)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 02:21

11x12 is nog geeneens een kwart buitenbak.
Daar kun je niet voor vast een pony (of zelfs 2) op houden.
Van die 11x12 gaat ook nog eens de stal en mestopslag vanaf (en evt eigen terras).
Dan houd je helemaal niets over.

Hoe leuk je het ook lijkt, het is helaas niet te realiseren.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:11

Ik snap het niet, eerst staat er bij je leeftijd 14, toen 23 en nu niks meer.
Volgens mij zit je de boel flink te belazeren ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:43

Ik zet een slotje op dit topic. Het is geen rijtechnisch probleem.