Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en dat je de galop-draf overgang net iets te vroeg doet. Het lijkt naar mijn idee net of hij eruit valt. Als je dan net iets langer wacht, is het precies bij de letter en dan kan je misschien ook alweer een punt extra krijgen!
En in je eerste proef bij M draf, na je middenstap, mag dan ook net iets eerder en flitsender, daar scoor je ook punten mee!
(lees de trainingen uitvoeren)
Verder vind ik ZZ helemaal niet onaardig lopen. Het mag inderdaad allemaal met wat meer impuls en af en toe trekt hij nog wat scheef, maar zeker zijn galop vind ik behoorlijk verbeterd! En je werkt je figuren inderdaad eel goed af, daar kunnen er nog veel een puntje aan zuigen en dat mag ook gezegd worden
Basis die compleet ontbreekt en hoe ze ooit in het M1 geraakt is, daar kun je imo na 2/3 filmpjes niet over oordelen.

ESSIE70 schreef:Sorry,maar ik ben na een paar minuten gestopt met kijken omdat ik me ook
erg irriteer aan jouw benen en handen.
Het rare is dat je tijdens het schouderbinnenwaarts wel je binnen been stil houdt![]()
En dan vervolgens na de s.b gelijk weer met je binnen been begint te "klapperen".
Mischien is zitles wat voor je want ik denk als je je je benen en handen stil houdt dan worden
die 6jes vanzelf 7-tjes
mirjamalvaro schreef:Aimee, hmm das niet positief van het zadel, minder![]()
Inderdaad andere instructie nu
En het soms explosieve gedrag, van de winter kwam dat denk ik omdat hij niet meer los kon zijn, lekker ontspannen. Soms uit angst, paniek (andere paarden bv zijn erg eng om dicht langs te gaan) en soms omdat die kwaad is dat ik iets fout doe
The_Stig schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat je met deze manier van rijden in het M1 bent gekomen. Denk dat je mazzel hebt dat het paard dit allemaal pikt. Misschien niet zo'n leuke reactie, maar kan er helaas niets anders van maken...

. En het is niet zo moeilijk om te onthouden, als je aan het trainen bent. 

*waarom mag je niet meer lichtrijden in het M
*