wish @ work een nieuw begin....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cuddie_

Re: wish @ work een nieuw begin....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:44

@ Meintje; Bedankt voor je verheldering. Jij zegt ook dat het paardje over een paar maandjes een stuk beter uit zal zien. Misschien dan toch niet zo'n slecht idee om deze maandjes even af te wachten... en dán pas weer te gaan werken met haar (onder het zadel)?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:23

Crazymel schreef:
het geschoren stuk werkt echt averechts.

fotos uit profiel zijn in de zomer genomen in top conditie tijdens een endurance rit die we goed uit hebben gereden,
deze in de winter, in de winter ziet ze er wat slechter uit. vooral afgelopen winter vorig jaar was niet ons jaar.
en er zit 3 jaar verschil in met nemen van de fotos.

de neusriem verhaal, ze heeft een klein mondje en een dikke tong en lippen, als ik haar een neusriem om doe knijpt alles samen en dan heb ik geen happy paard, vinden jullie vast een l.ul verhaal maar zo is het nou eenmaal.
bitje is een enkel gebroken bustrens met leer bekleed.

mijn da is ook tandarts dus ze word regelmatig na gekeken, alles is in orde!

ik snap echt dat buiten staanders haar echt zielig en iel vinden maar ik ken mn paard al 5 jaar en ze heeft er veel erger uitgezien, maar ook beter,
haar bouw is gewoon heel iel, je hebt ook dikke en dunne mensen smal of breed gebouwd,
dat betekend niet dat er nu meer spier en vet op moet komen, maar daar zijn we mee bezig!! met hulp van mijn da en lesgeefster.

Dan is het toch goed. Ik schreef eerder ook al dat mensen, ook ikzelf, afgaan op de foto's. Omdat we de achtergrond van het paard niet kennen. Maar die ken jij wel dus ik denk ook wel dat het paardje verder goed wordt verzorgd. Hoe lang is ze eigenlijk al blind?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:45

Volgens mij is Whish zo geboren (correct me if i'm wrong mel)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:51

Mijn draver is ongeveer hetzelfde tip als de jouwe, lekker nerveus en WAS slecht dik te krijgen. Ik heb hen een tijdje grasbiks gegeven, goed laten weken 24 uur geloof ik. Tegenwoordig geef ik hem 5 kilo havens draversbrok op een dag, en krijgt hij veel kuil/hooi, daar staat ie soms in en eet niks want dan zit meneer vol..joh...Zolang als Wish nog geen vet heeft niks doen..lekker grondwerken en poetsen, lekker verwennen, mij is geleerd als een paard geen vet heeft dan kan hij ook geen spieren kweken. En kijk hoe hij/zij op stal en in het weiland is, die van mij kan zichzelf erg druk maken, dan kan hij zo 50 kilo verliezen in zijn "gekkigheid". Komt vast allemaal goed gewoon een pasje terug!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:00

mss een stomme vraag maar hoe wil je endurance gaan doen met een blind paard?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:10

Ik vraag me iets af? Je weet dat je te zwaar bent voor dit paard in deze conditie. Jij bent aan het afvallen, je paardje moet dringend kilo's erbij hebben. Waarom wil je nu perse rijden? Ga gewoon lekker met z'n tweeen wandelen, probeer kilo's aan je paard te krijgen en bouw het pas op als zij op gewicht is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:31

lillytjuh schreef:
Ik ken Mell en wish, ik sta daar op stal. Je kunt van alles zeggen, roepen en typen maar ik kan je vertellen dat Wish absoluut geen ongelukkig paardje is! Ja het is een mager paardje, wat meer dan genoeg gevoerd wordt maar je kunt niet verwachten dat een paard in een paar weken van mager naar mooi gaat door er lukraak maar van alles in te proppen. Daar is in het geval van Wish gewoon veel tijd voor nodig. Het is een paardje met slecht zicht en daardoor heeft het sneller stress of wantrouwen. Het paardje wordt met regelmaat gelongeerd en heel af en toe stapt Mel er even op en nee dan hoeft Wish echt geen zware training af te leggen hoor. Daarbij komen de paarden op onze stal dagelijks op de wei. De relatie tussen die 2 moet weer helemaal opnieuw groeien, ze hebben samen heel wat meegemaakt en het is echt geen makkelijke! Daarom heeft ze ook les en je ziet ze groeien samen en natuurlijk hebben ze een lange weg te gaan maar met de juiste begeleiding van dierenarts en instructrice weet ik zeker dat in de loop van de zomer een heel ander plaatje te zien is.

Eerlijk gezegd, als ik dit paardje zie, denk ik dat ze pijn heeft.
Want een gezond paard hoeft heus niet dik te zijn, maar spierverlies is hier duidelijk te zien en dat is nooit goed, dit gebeurd niet zomaar.
Laat je paardje maar eens echt goed nakijken, want het zou heel goed kunnen dat ze er zo uitziet omdat ze iets mankeerd.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:18

Kwam toevallig op dit topic omdat ik wat zocht voor een vriendin maar ik ben het inderdaad met vele andere hier eens
dat het neit verantwoord is nu op dit paardje te rijden. Het ziet er gewoon totaal niet fijn uit en niet alleen op 1 foto
maar op ze allemaal..

Begin eerst door het beestje een fijn plekje te geven waar die zich fijn voelt, zorg dat die heeeeeeel wat aankomt.
begin dan langzaam met het opbouwen van meer bespiering door longeren en grondwerk.. Ga wanneer het paardje in
een goede conditie is pas weer rijden ..

verder geloof ik heus in jullie als combinatie maar niet op dit moment.. Zegt je intructrice hieer niks van dan ?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:48

Misschien een optie om kruidenmuesli bij te gaan voeren? Onze pony is daar ook een stuk steviger van geworden, ook zij heeft de neiging om in de winter dunner te worden. Ze komen daar goed van aan, en er zit geen haver etc in.

En zolang ze niet dikker is, sorry dat ik het zeg, vind ik niet dat je op haar kan rijden. Ga lekker veel grondwerk etc met haar doen.

Ook al, en dat lees ik van de mensen die bij je op stal staan, doe jij er echt alles aan om hem aan te laten komen.
Dat is super en ik ben blij dat je alles voor hem over hebt. Misschien kunnen wij over een paar maandjes een heel ander paard zien.

Ook vind ik het knap van je dat je toch de foto's hier heb durven neerzetten.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:54

Ze is imo wel wat magertjes maar niet extreem.
In mijn optiek mist ze gewoon een hele hoop bespiering en dat kost een hoop tijd.
Wat ik mijn dravers nog wel eens voer wanneer ze wat af beginnen te vallen is subli EM en een schepje Max H vitamine poeder.
De subli is puur een "dikmakertje" en met de maxH komen ze wat meer in conditie qua vacht en hebben ze wat meer vitamines.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:05

Op het weiland zetten voor een langere tijd, daarna conditie opbouwen aan de longe (heel langzaam beginnen; eerst 2x per week, daarna 3x per week, uitbouwend naar 4x per week), een normaal hoofdstel erin en een hele goede instructeur/trice in dienst nemen.

Is mijn advies.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:13

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.