overgestapt naar western maar toch weer terug naar Engels???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: overgestapt naar western maar toch weer terug naar Engels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:11

ik ben het helemaal eens met cassidy op de eerste pagina.
ik rijd ook western met mijn haf, en ben ook niet begonnen met lange teugels! het is een lange opleiding voor je paard voordat hij goed kan verzamelen op lange teugel, laat staan een haflinger, laat staan in galop!
ik merk ook heel veel verschil met mijn quarter, die pas 4 is maar die heeft echt de bouw ervoor en de gangen, met een haf moet je daar nog harder aan spijkeren! maar dat geld ook voor als je engels met m gaat rijden (heb met mijn haf L2 gereden toen ik nog dressuur reed, hard werken om die grote paarden bij te houden)

ShanaBeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:36

Ik denk dat je gewoon moet rijden waar je je zelf het beste bij voelt!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 09:28

Gisteravond onze eerste dressuurles gehad, Nando was super braaf, zoals altijd eigenlijk. Ze heeft vooral gekeken naar mijn zit. Ik kreeg een compliment omdat ik zo zacht met mijn handen rij en toch Nando nageeflijk kan rijden. Dus ben eigenlijk wel heel blij, het gaat goed, ik heb weer het goede gevoel bij het rijden.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:18

Dat is het allerbelangrijkste Sjemira!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:37

een goede instructrice had opgevallen dat het zadel jou niet paste en je problemen daarbij
dus het ligt wel degelijk aan goed les ;)

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:27

Een vriendin van mij is ook overgestapt van dressuur (toen had ze nog geen eigen paard) naar western (hier had ze wel een eigen paard) en weer terug! Ik zou kiezen waar ik en mijn paard zich het beste bij voelen! Mijn vriendin der paard was in de western zo gek als een deur en nu ze dressuur met hem rijdt is hij heel erg positief veranderd. Voor het 1 koppel zal dressuur fijner werken en voor het andere koppel western en de enige die die keus kan maken ben jij. jij voelt jezelf en je paard het beste aan en kent je paard het best.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:13

miepje21 schreef:
Een vriendin van mij is ook overgestapt van dressuur (toen had ze nog geen eigen paard) naar western (hier had ze wel een eigen paard) en weer terug! Ik zou kiezen waar ik en mijn paard zich het beste bij voelen! Mijn vriendin der paard was in de western zo gek als een deur en nu ze dressuur met hem rijdt is hij heel erg positief veranderd. Voor het 1 koppel zal dressuur fijner werken en voor het andere koppel western en de enige die die keus kan maken ben jij. jij voelt jezelf en je paard het beste aan en kent je paard het best.

ja dat klopt, Nando voelt veel fijner aan met dressuur. Hij wil dan ook nageeflijk lopen en met western doet hij alleen zijn hals strekken en doet alles op zijn gemakkie en kan je hem moeilijker voorwaarts rijden. Met dressuur is tie ook echt aan het opletten, zijn oortjes opzij en doet heel erg zijn best. Hij vindt dit dus echt veel leuker om te doen, hij is dan heel zacht in zijn mond en komt vanzelf naar beneden omdat dat veel fijner loopt, ik heb dan ook niks in mijn handen, met western pakte die vaak zijn bit vast en trok dan zijn hoofd naar voren. Dus ben blij met onze overstap naar engels.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:20

Cassidy schreef:
Sjemira schreef:
Dank je Cassidy: hier heb ik wel wat aan ja. heb gelukkig mijn dressuurzadel niet verkocht.

Laat wel even controleren of dat nog wel past...je paard kan door het werk de breedte in zijn gegaan en dan kan ook dat dressuurzadel te klein/krap zijn geworden.

ik vind ts echt ongemakkelijk zitten in dat zadel. Ze zit lekkerder in het westernzadel. Denk dat ie kniewrongen wat lekkerder had gelegen als je dunnere langere benen had gehad. Ik zelf ben best lang, maar verhoudingsgewijs zijn mijn benen niet echt lang. Ook niet echt slank. Toch krijg ik, waarschijnlijk door mijn grootte,.. vaak eerst een zadel met veel en lange wrong geadviseerd. Wat dus mijn zit in zijn geheel v**kl**t. Ik zie dat bij ts haar foto's terug. Of zit ik helemaal fout?

Heb jij, ts, wel eens een zadel gereden met een wat korte wrong? Wat vond je ervan?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 20:11

@ Knert

Ja ik heb nu een ander zadel gekocht, dus het zadel van de foto\s heb ik niet meer, er zat idd te veel wrong aan voor mijn korte beentjes, ik heb nu een zadel met veel minder wrong en ook met kortere zweetbladen en dit zadel past helemaal perfect op Nando. Dus nu zit ik niet meer in die stomme stoelzit hahahahaha

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:13

Sjemira schreef:
@ Knert

Ja ik heb nu een ander zadel gekocht, dus het zadel van de foto\s heb ik niet meer, er zat idd te veel wrong aan voor mijn korte beentjes, ik heb nu een zadel met veel minder wrong en ook met kortere zweetbladen en dit zadel past helemaal perfect op Nando. Dus nu zit ik niet meer in die stomme stoelzit hahahahaha

ah oke.. dacht ik het dus toch goed te zien. Dan had ik liever die foto gezien. Want je paardje lijkt onder het dressuur zadel mooi te lopen... ik zou kiezen voor dressuur. Maar dat western misstaat jullie ook zeker niet!

Kimm1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:22

"hij schiet alle kanten op en op zijn westerns moet ik hem dus met een hele losse teugel rijden"
Ik zie je bij geen enkele western foto rijden met losse teugel..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 23:57

Kimm1994 schreef:
"hij schiet alle kanten op en op zijn westerns moet ik hem dus met een hele losse teugel rijden"
Ik zie je bij geen enkele western foto rijden met losse teugel..

op de eerste foto\s niet nee, maar toen hadden we nog geen les, op de laatste foto wel.

Maar al met al, dit zijn maar wat foto's en moment opnames, onze keuze is al gemaakt dus......................................

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 23:59

Knert schreef:
Sjemira schreef:
@ Knert

ah oke.. dacht ik het dus toch goed te zien. Dan had ik liever die foto gezien. Want je paardje lijkt onder het dressuur zadel mooi te lopen... ik zou kiezen voor dressuur. Maar dat western misstaat jullie ook zeker niet!

hihi ja alleen mijn nieuwe zadel heb ik net een 1 weekje en nog geen foto's kunnen maken.
maar die volgen binnenkort :)