Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Annebe: maar daarom moet de TS ook even gaan uitzoeken wie dat wel doet en waar die zich goed bij voelt om haar pony te brengen. Er zijn echt heel veel mensen die op een goede manier paarden zadelmak maken.
IMJ schreef:Ja, laten doen als je zelf onzeker bent! Toevallig net ergens anders een filmpje gezien.
Best interessant. Misschien past de methode niet bij je maar ik ga 'm toch even plaatsen. Zo zie je dat er meerdere manieren zijn. (Dit is overigens een hele bekende en weet heel goed waar ie meebezig is heb ik me laten vertellen).

.
.
.laetitia schreef:Fotoverslag van Zaheer @ clinic Gert van den Hof:
Zaheer wordt de piste binnengebracht door Gert, hij vindt het spannend maar ook interessant:
Gert begon met wat grondwerk om aan elkaar te wennen:
Al snel vinden ze elkaar errug leuk:
(hij heeft ook nog even gelongeerd maar die foto's zijn echt mislukt)
Na +/- 10 minuten doet Gert voorzichtig het zadel op (hij laat Zaheer eerst ruiken)
Daarna is er ook nog gelongeerd, maar ook die foto's zijn echt mislukt. Zaheer vond het erg eng in het begin)
Daarna begon Gert met het langzaam opstijgen (eerst hangen enz):
Het opstijgen duurde wat langer omdat Zaheer behoorlijk aan het bokken was (dominantie), nadat Gert zat stond Zaheer eerst stokstijf, maar daarna begon de rodeo:
Zaheer gaf zich niet zomaar over, en gaf een behoorlijke show weg
Maar al vrij snel vertrouwde hij Gert helemaal en was hij gewoon te rijden:
Gert liet Zaheer zelfs een paar keer een changement in de gallop maken (door tegen te hangen)!!
Zaheer deed dat zo goed dat Gert helemaal blij werd (nog blijer dan eerst) en nog een paar keer een changement voor elkaar kreeg.
Allebei heel erg blij![]()
![]()
En klaar!!
. Je hebt al heel veel geduld gehad, dit lukt je ook nog wel!