Zyalda L1/L2 training, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:58

Ja hoor.. been van spronggewricht tot aan de kogel flink gezwollen.
DA maar gebeld, die heeft haar antibiotica ingespoten en morgen komt
er iemand om haar nog een keer te checken. Geen hoefzweer en zag er
niet uit alsof het iets met haar pezen te maken had omdat het begonnen
was bij 1 plekje op de sprong. Haar kogel was ook mooi slank. |o paarden...

DA keek beetje vreemd toen hij het antibiotica mixje aan het schudden was
en ik tegen me paard zei "Je moet voorzichtig zijn met je benen, je hebt
er maar 4 en met 3 kun je niet springen of dressuren" Hij vond het wel grappig :P

Maar ze moet nu absolute rust. In ieder geval tot morgen.. en dan afwachten
of ze een portie antibiotica krijgt en hoelang ze moet rusten/stappen en etc.

Y;( Duurt even dus voor we verder gaan met dit onderwerp.

bokker aux is voor mij bij de DA aanwezig morgen omdat ik geen vrij krijg van t werk

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Alvast mijn grote dank madam!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:12

toch even reactie op je filmpje..

Z ruiter of niet... gooi de slof eraf..
je paard loopt naar mijn idee totaal niet ontspannen en hij loopt ook niet netjes in van achter ze mag veel meer voorwaarts gereden worden(dit zou een Z ruiter toch moeten weten dat weet een B ruiter zelfs)..

ik zie helemaal geen ontspanning vanuit de ruiter en al helemaal niet vanuit t paard t ziet eruit alsof je je paard in de krul wil drammen met behulp van je slof ...
ik zou zeggen ga terug naar de basis...
ga je paard eerst maar eens flink voorwaarts rijden zodat ze dr achterhand gaat gebruiken ..
iedere ruiter weet dat je je paard pas neerwaarts kan rijden als je paard voorwaarts is...
wat ik ook even gauw las is zodra jij dr los gooit van voren dat ze gaat stappen...volgens mij moet jij echt terug naar t begin.
ga daar aan werken gewoon vanaf t begin dat je in de bak ben gewoon met los teugeltje rijden en dan gewoon goed voorwaarts gaan rijden.
gaat ze opeens snel ga je gewoon afwenden, voltes rijden, etc maar je pakt dr niet op van voren.
komt ze terug in tempo dan geef jij dr in principe gelijk een por naar voren...laat dr maar moe worden..
gaat ze netjes verder in tempo dan ga jij beetje frummelen van voren kijken of ze dr rug wil ontspannen door dr hoofd naar beneden t brengen.
reageert ze gelijk belonen dmv je stem

ga pas aan de voorkant zitten als je de basis er weer normaal in heb.
en gebitsproblemen die kan je wel verhelpen maar komt bij een paard niet gelijk daarna binnen dat hij geen pijn meer heeft...

probeer wat t doen met de tips die hier langskomen daar heb je een hoop aan volgens mij
hopelijk gaat t straks met je paardje ook weer beter..

misschien is t goed idee om met longeren gewoon met buig elastiek t gaan werken en zo ook aan dr voorwaarts lopen werken

S_en_Z

Re: Zyalda L1/L2 training, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:45

bedankt voor je reactie maar ik heb mijn huiswerk gedaan. Heb zelfs paar pagina's terug een filmpje met longe geplaatst. Dat met elastieken doe ik dus al en ze begint het te snappen. Wat betreft lang teugeltje en voorwaarts rijden werkte niet. Mevrouw werd totaal stuurloos en raakt bij minste geringste beendruk bijna in paniek en loopt dan overal doorheen. Blijft zelfs keihard doordraven met haar knieeen tegen de bakrand.

In de krul trekken doe ik haar zeker niet want in de hand voelde ik daar niets, ook niet op de slof. Hoe kort ik haar ook pakte ze ontliep zich altijd aan het contact. En zonder contact kun je een paard niet actief van achteren rijden. Met lange teugel neigen ze vaak teveel op de voorhand. Maar ik ben het wel met je eens dat ze vanuit achteruit over de rug moet loslaten en daarnaar moet ontspannen op het hoofd. Als ze de teugel accepteert zal het beter gaan.. Maar denk niet dat het beter gaat als ik haar lang geef en haar op voltes moet sturen en vooruit moet latem stormen. Hier train ik alleen haar onderhals maar mee. Dan moet ik haar alsnog omtrekken als ze door de hand heen loopt.. En daarvan wordt het vertrouwen alleen maar minder

Inmiddels ging het al beter, ook onder het zadel.. Alleen gedwongen stop helaas nu.

Bedankt voor het meedenken!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:44

Ik heb niet zoveel verstand van rijden als de meesten hier, dus wil alleen even zeggen tegen TS dat ik het knap vind dat ze zo goed op commentaar reageert en er daadwerkelijk iets mee doet! :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:51

[***] had gister een verschrikkelijk dik en warm been. Vanmorgen is er nog
een DA geweest om haar te checken. Gelukkig was hij al minder gezwollen en
ook niet zo warm meer. Ze was wel erg chagrijnig? Denk dat ze het niet zo leuk
heeft gevonden 2x geprikt te worden en aan haar been geknepen e.d. Heb haar
vandaag lekker in haar stal (de plek waar ze zich nu niet fijn voelt als er mensen
bij zijn) uitgebreid ontdaan van haar weelderige loslatende haardos. Na een tijdje
werd ze wat relaxter en kwam ze me af en toe even besnuffelen en mocht ik haar
knuffelen.

Dankjewel LF_xx_D :o Doe mn best, ook ik wil het graag GOED doen en iedereen
maakt fouten.. of pakt dingen verkeerd aan.. hoort erbij.

Vind het wel fijn als mensen met me meedenken :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 19:03

Godzijdank is het beentje weer strak, heeft wel nog een ei onder haar sprong op het been maar
zit niet op een irritante plek. Beentje is weer koud. Komende daagjes voor de zekerheid nog
wat stappen en daarna er weer voorzichtig op.

Ivaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:00

Probeer zelf je armen iets losser te houden en je handen iets lager.
Probeer ook iets meer been tegeven vooral bij 1.43 min. in het filmpje daar wil hij zakken in zijn hals, ga dan ook mee met je hand en blijf dan goed met de been bijdrukken.
In de galop loopt ie wel netjes vooral arbeidgalop alleen met de galop iets versnellen moet je iets minder duwen met je zit.
Succes verder. :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:09

Ja het stomme is op andere paarden doe ik dat niet zo overdreven.. maar ik moet er idd op letten dankje!
En ik heb wel kramperige armpjes ja.. ben bang dat mn handen teveel bewegen. Wat bedoel je met lager?
Wat lager en wat wijder? Zodat ze daar doorheen kan zakken naar het been? Daar was ik gister nl. mee
bezig want kon er weer voor het eerst op *\o/* Ze heeft op commando omlaag en veel belonen stukjes
met haar hoofd bij haar knieën gelopen!! (in stap.. en overdreven langzaam.. maar god hey, het begin is er!)

JolandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:54

ik vind jullie een mooie combinatie.
ik denk dat je hem meer van de rem af moet rijden.
meeer voorwaarts en niet afwachtend. dan word hij langer in zijn lichaam en gaat hij ontspannen
en zal hij vanzelf naar beneden komen met zijn hoofd. houd lichte druk op de teugels en goed vorowaarts aan het been

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:19

Fijn dat je weer op kan pakken.
En ook fijn dat het paard je een beetje begint te snappen, zorg wel dat hij voorwaarts blijft hé ook als hij zakt. Super dat hij zakt met zijn hoofd maar voorwaarts houden. Het begin is er en dat is belangrijk!

Ben wel erg benieuwd naar een nieuw filmpje.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 11:40

Mja helaas bleek de 29e dat haar been weer dik was.. gister kom ik op stal heeft ze
haar ijzer eraf getrapt. DA zei vorige week dat ze geen zweer had en was er heilig van overtuigd
en heet er 2x antibiotica achter elkaar in laten pompen tegen einschuss terwijl ze geen
enkel symptoom dat er op leek had. IJzer is er af en paard is vrolijk + onder haar hoef waar
het ijzer heeft gezeten zit een plek waar ik met een hoevenkrabber een beetje in kan komen
en dat ruikt smeuiig. Niet als een echte hoefzweer maar goed ik heb het niet uitgekrabt of uitgesneden
daar ben ik niet ervaren genoeg voor. Dus vandaag komt (hopelijk) de hoefsmid (hoor ik straks)
om naar haar te kijken. Loop er alweer de hele week naast dus.. en als het een hoefzweer blijkt
te zijn ga ik toch deels terugvordering van de DAkosten opeisen want dan vind ik het een nalatige
zaak. Hij zei me dat ze GEEN hoefzweer had en dat ik op moest passen voor einschuss..

(terwijl ze het duidelijk gestoten heeft.. en er zit GEEN wondje, korstje, haartjes af oid.. geen koorts,
niet echt heet oid..)

We hebben ook echt verschrikkelijk veel pech... -O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 18:20

Been [***] gelukkig strak voor de 2e dag.. misschien is ze dan toch niet zuinig
op zichzelf geweest en staan lellen? Gister was ineens het hoefijzer weg terwijl
die er eergister nog goed onder zat? En haar been was dun..? Huh?

Vandaag is de hoefsmid geweest en die heeft niets gevonden.. nieuwe ijzertjes
voor en de achterijzers er vanaf. En ze loopt nog veel beter ook zonder ijzers
achter! Ze maakt eindelijk haar passen af! (zette eerst haar voeten in 2en neer,
net alsof ze op eieren liep) Liep op hoefijzer maat 3 en 4 terwijl ze na het bekappen
aan 2tjes meer dan genoeg had..

En eindelijk gleed ze niet meer uit.. ik kreeg het al doodsbenauwd als ik dacht aan
op het harde stappen omdat ze na iedere 5 passen liep te schuifelen.. En dat terwijl
haar hoeven nog nieteens zo lang waren.... gewoon een niet zo'n goede hoefsmid
geweest ofzo? Ze stond iedere x met het been omhoog te lellen waar het ijzer nog
wel om zat.. toen die er af was stond ze eindelijk met allebei haar benen onder
de massa. (ze stond met 1 voet altijd eronder en de andere achter de massa)
Wellicht stond er teveel druk op de hoefwanden?

Maar.. zij was blij, hoefsmid was blij want verder heeft ze keurige hoefjes en mooie
stralen.. en ik ook weer blij! Weer een hoop geld lichter en ik kan nog steeds niet
rijden maar ben in ieder geval gerustgesteld dat ze geen hoefzweren oid heeft.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:11

[***] was zo druk! Ze wou maar niet naast me stappen.. niet zo gek als je in totaal
bijna een maand lang alleen uitgebreid gepoetst en geknuffeld wordt, vrolijk in je vel
zit en dan braaf je rondje moet stappen (niet dus!) Passage, piaffe en zelfs uit
vrolijkheid met haar hoofd gooien en mij bijna 3x een kopstoot gegeven.

Ik vond het zo verschrikkelijk sneu dat ik haar gewoon lekker in de paddock heb laten
spelen, als morgen het been weer opspeelt dan zien we dat dan wel weer.

Op het harde oefenden we ook met "omlaag" (neus naar de knietjes) Deed ik eerst al
aan de longe en onder het zadel (de paar keer dat het kon) en vandaag deed ze het
zelfs een paar keer op commando in de paddock! (ze zette haar ondernek telkens op)
Ze ging zo laag en werd zo mooi bol en staart mooi ontspannen dat ik echt heel trots
op haar ben (het kost haar best wel wat moeite) ze durfde het zelfs aan om te gaan
liggen! (heel kort, ze vind de paddock nog wat eng)

Eerst liep ze altijd zo:
Afbeelding

Maar nu!!

Op commando in draf!
Afbeelding

Even gek doen.. letterlijk
Afbeelding

Ze begreep wat ik wou!.. dit doet ze uit zichzelf inmiddels!! (deed ze ECHT niet) en paar x op commando..
ze deed het niet omdat ze van plan was te gaan rollen .. pas later durfde ze het aan!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan toch.. even snel en stiekem!
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 12:43

Heb weer 3 dagen kunnen rijden en het ging super :D
Gister had ze een rustdagje.. hoop dat het op stal zometeen
rustig is dan kan ik een filmpje maken :) Slofje hangt er nog
steeds aan.. maar wordt niet gebruikt ;) Gaat er vandeweek
ook af, misschien zelfs vandaag wel als het goed gaat. Heb
overigens een bustrensje aangeschaft.. ze vond de watertrens
niet prettig en de velletjes van haar mondhoeken schuurden
open als de ringen draaiden. Van bitringen werd het alleen maar
erger. Inmiddels is het mondje mooi geheeld en met bustrensje
nergens last van. Ze draagt zichzelf ook veel fijner nu.

Waslijntjes!! (en een gespannen bovenlijn door mevrouw zelf dus niet door mij!)
Overigens valt van deze en de foto hieronder te zien dat ik altijd een geknepen
handhouding heb.. hihihi.. ik mag inderdaad wel wat meer "lucht" geven, strakke
teugel of niet. :j
Afbeelding
Stukje oprichten voor de foto
Afbeelding
Wat een babe <3
Afbeelding
Er wordt normaal met cap en handschoenen op het paard gezeten dit was alleen
voor de foto. Heb voor de bokkers zelfs speciaal mijn laarzen even aangedaan ipv mijn
wit met blauwe gympies
:=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 19:07

We hebben vandaag weer gereden! Stukjes ging ze heeeerlijk! Soms zelfs een hele volte
en soms hele lange zijdes lekker laag gelopen. Op commando omlaag reageert ze heel goed :=

Wat vinden jullie er zo van?

Eigen opmerking: Ik ga soms wat mee naar voren om haar te KUNNEN laten dalen..
mijn teugel is niet langer :o Ze mag van achter meer gaan dragen maar vind dat ze
niet verkeerd loopt.. ze valt in ieder geval niet op de voorhand :D

Afbeelding

Als je hieronder klikt krijg je de GROTE foto:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YD4SXRZW.jpg

Benieuwd wat jullie er zo van vinden! (filmpje komt nog, moet er wat tussenuit knippen
want het totale rijden(en film dus ook) duurde 40 minuten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:48

De foto's zijn wat wazig, maar geven een totaal ander beeld dan hoe het er eerst uitzag. Ik vind het heel goed van je dat je zo goed met onze opmerkingen aan de slag gaat, ga vooral zo door!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 20:31

dankje! Ja heb ze even snel van het filmpje afgehaald maar moet even stukken selecteren want helft van de tijd ben ik buiten beeld haha. Ze loopt niet non stop zo laag maar wel al stukken en als ik haar daarna oppak laat ze het laatste knikje in de kaak heel mooi los, moet er dan alleen op letten dat ze er niet achter kruipt.. Dat laatste knikje wil ik wel behouden. Maar merk wel veel meer ontspanning in het lijfje zit als ze ook wat lager mag lopen ipv alleen maar ''in de houding'' maar denk dat ik van de 40 minuten 5 laag stap en 5 stap oppak en 10 minuutjes afgewisseld oppakken en dalen in galop en 20 minuutjes draven waarvan 15 dalen en 5 oppakken.

Denk dat dat wel genoeg afwisseling moet zijn? Ja het is best lastig. Bij anderen let ik er op dat het paard eerst lekker relaxed moet lopen op zichzelf en over de rug moet gaan maar als je dan zelf gaat rijden wil je al snel ''teveel''

Heb nu echt heel bewust mezelf op 0 moeten zetten en Niet teveel willen. Genoegen nemen met de kleine beetjes. Ik vergeet soms een beetje dat dit paard nog niets kent.. Zelfs zoiets simpels als stelling geven is nog heel lastig voor haar (want ik wil ook al gelijk dat ze leert dat stelling geven lengtebuiging geven betekend en om het binnenbeen buigen) en om dat bereiken moet ik haar om ieder pasje dat ze correct zet belonen.

Ik vind commentaar juist goed. Zo blijf je scherp. Vind dat iedereen op hun fouten gewezen zou mogen worden. Als je niet bereid bent stappen terug te doen hoe kun je dan vooruit gaan?

Filmpje komt morgen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 13:55

had een nieuw topic geopend.. maar voor de mensen die mijn topic toevallig nog volgden..

[***] en ik eergisteren:

benieuwd wat jullie er zo van vinden :) alle reacties welkom

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:39

Het geeft een totaal ander beeld dan hetgeen waar je dit topic mee opende.
Maar dit is natuurlijk ook niet de bedoeling :D

Je staat toe dat ze van voor gaat zakken, maar dat doe je niet door met losse waslijnen te rijden en haar teugel te laten pakken indien ze dit wenst :+

Je doet goed je best en je kunt heel best met kritiek omgaan, de wil om te leren straalt er vanaf.
Maar jij bent baas met rijden en jij bepaald!
Jij bepaald hoe haar hoofd-halshouding is en zorgt daarbij voor een constante verbinding.
Teugels uit je handen trekken is echt not done, daar moet je gelijk korte metten mee maken :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:56

*gniffel* nee ik vind het jammer dat ik geen film heb van gisteren.. gisteren heb ik met een
kortere verbinding gereden en mocht ze in het begin "doorzakken" en daarna moest ze gewoon
borsthoogte aannemen en stukjes wat hoger inzetten en als ze een volte of een rondje lekker
nageeflijk en ontspannen liep gaf ik mijn handen mee en dan daalde ze mooi en bleef ze ook
een halve lange zijde al lopen op de plek waar ik aangaf "en nu niet verder" (tussen borst en knieën)
Als ik haar ook stukjes opgepakt heb dan zoekt ze ook echt de hand op. Op de film doet ze inderdaad
stiekempjes ook echt zo van EN NU DOE IK MIJN HOOFD OMLAAG haaaaaa TEUGEL!

Eerst kon ze helemaal niet met haar hoofd omlaag.. het is nog work in progress en waslijntjes
heb ik voornamelijk in de hoeken maar ben stiekem allang blij dat ze daalt.. ik voel wel duidelijk dat
ze meer op eigen benen loopt en ontspant. Maar gelukkig als ik mijn teugels op maat neem trekt ze
me niet continu naar voren hoor hihi :P En ze komt mooi rond en nageeflijk aan de kuit en blijf ook
stiller lopen met haar hoofd.. dat kreeg ik in het vorige filmpje echt niet voor elkaar en daar ergerde
ik me best wel aan.

Heb haar in het filmpje ook 1 x een schop verkocht omdat ze de teugel uit mijn handen trok en
heel triomfantelijk met haar hoofd ging lopen gooien en echt zo aangalloperen van nu doe je lekker
toch niets na na nana na :+

Ik probeer het topic een beetje up to date te houden, wellicht ergens deze week een kans om toch
filmpje te laten maken door mams. Kan ze me mooi close-uppen en dan kan ik laten zien hoe ze
loopt als ik haar na losrijden wél oppak en DAARNA vwnw laat zakken.. Heb er nu pas 5x weer op kunnen rijden
(dat was dus de 3e keer dat ik weer op haar rug zat en daarvoor had ze een paar weken alleen een beetje
gestapt.. en daarvoor liep ze alleen maar in opgekrulde positie dus vandaar ook dat ik niet zo heel veel vraag..
ze zakte.. en dat is wat ik vroeg, ook al is het niet perfect.. er zit tenminste rust en regelmaat in de gang en
ze draaft ruimer.. was ik al heel blij mee.. :o Sinds de eerste film heb ik er in totaal 5x opgezeten tot deze
laatste film.. waarvan dus 3x maar achter elkaar.

Ja ik wil heel graag alles goed doen.. juist omdat ik ook door intructrices zat verkeerd heb aangeleerd
aan mijn vorige paard (oke hij was 6 en ik 13 en ik reed net 1,5 jaar) we waren wel binnen no-time Z
en het zag er ontspannen uit maar ik wist wel beter. Heb er flinke spierballen en getrainde kuiten aan
overgehouden. Ik heb hem toen een hoop gecorrigeerd (en mezelf ook) waardoor we weer vooruit gingen
en lekker konden rijden.. en inmiddels wel een goede instructrice alleen heb door kapotte auto (die de
trailer trekken kan) nog niet op les gekund maar wil wel een beetje fatsoenlijk op mn paard weg kunnen
rijden en niet mezelf voor gek zetten als ik bij haar aankom haha :D

Voor zo'n korte tijd vond ik het er niet heel gek uitzien :+

Cariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:58

Ik vind het er juist wel heel fijn uit zien! Ik vind dat je haar goed los werkt, en op het laatste stukje op de film heb je haar juist mooi horizontaal lopen!

edit spelfout

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 07:22

dankje! Ja ze gaat nu heel hard, ook het rechtrichten is al veel makkelijker geworden als ik haar eerst heb laten dalen. Veel voltes geoefend en stelling gevraagd (kon ze niet, ze begreep het niet.. Wou haar hoofd alleen recht houden) maar met langzaam beginnen, eerst stappen, genoegen nemen met een rondje in draf en nu draaft ze vrijwel continu al nette voltes 10m op X met een nette stelling, soms laag ingesteld soms hoog en gewoon aan het binnenbeen. Moet alleen ff wennen iedere x want ze is wat rechtsgebogen en vind de linkerstelling moeilijk dat ik WEL hand opzij zet en binnenbeen geef maar als ze haar hoofd recht houdt niet even dwingen(dan draaft ze hard weg) maar gewoon doorduwen met mn binnenbeen en linkerhand los. Dan loopt ze maar een stukje over de schouder weg, zodra ze zichzelf stelt weer begrenzen en verder rijden. En dat gaat nu ook veel beter! Hoop dat ik zondag even een filmpje kan maken :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 07:27

met instappen daalt ze nu al vanzelf naar de hand toe (ong. ietsjes lager dan borsthoogte) en met draven reageert ze prima, soms ietsjes achter de ll maar ik kan haar makkelijk ''uitschuiven'' afentoe ishet wel prettig want dan weet ik dat ze het knikje na geeft in de kaak (geen rollkur of opkroppen oid) gewoon 2 cm achter de ll

En in de draf is ze ook lekker relaxed, soms wordt ze zelfs sloom! Iedere keer is ze bezweet onder haar buik en in de flanken.. Dus die delen gebruikt ze iig op zeker goed!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:42

Ik heb niet echt zinnig commentaar, maar heb wel dit topic vanaf het begin gevolgd. :j

Echt super hoe jij omgaat met het commentaar +:)+ Te zien aan het laatste filmpje gaat het echt de goede kant op. Super! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 08:21

Leuk om te horen skygirl :D Gezellig dat je meeleest! Ik zal het topic gewoon up to date houden
(ook al had ik er nog 1 geopend want ik snap het dat niet iedereen een stipje op een RT-HAW laat staan)
want veel mensen kampen met dezelfde probleempjes en wellicht kunne hun er ook nog iets van opsteken :D

Ben gewoon nieuwsgierig wat anderen ervan vinden en wat ik kan verbeteren aan mezelf en mijn paard,
uiteraard moeten we als combi nog groeien en elkaar leren kennen. Het is nu eenmaal een groen paard
die afgelopen jaren recreatief gereden is en ik moet niet te snel alles willen. Vind dat je daar ook op
gewezen mag worden.

Bedankt voor jullie complimentjes wat betreft omgaan met kritiek en commentaar hihi :o doe mijn best,
ben niet zo snel boos en er valt altijd wel iets te verbeteren. Ben juist blij met jullie meningen! (ook al zijn
ze soms wat verdeeld hihi) Als je er niet voor open staat moet je ook geen HAW plaatsen toch
:=