fantastische FURY (:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:23

ambeeeer schreef:
En dan nog, je ziet duizenden pony's met zo'n zadels lopen hoor , je moet niet zo doen alsof na 1 x 3 kwartier te rijden met zo'n zadeltje , heel je pony stuk is .
En je hebt de pony nog niet eens in echt gezien , dus je kan onmogelijk weten of dat het goed is voor hem of niet .

Daar hoef ik de pony niet voor te zien hoor. Dat is namelijk vor ieder paard heel schadelijk. Daarbij kan het inderdaad zelf sbinnen drie kwartier al heel schadelijk zijn. Waarom zou je ermee rijden? Dan stel je dus je eigen plezier boven de gezondheid van je pon, ofwel je wist het niet en hebt je niet verdiept in wat zadel theorie voor je op je pony ging zitten. Beiden vind ik kwalijk. Je geeft eerst zelf toe dat je begrijpt dat het niet goed is en daarna mogen we er opeens niks van zeggen?
Eerlijk gezegd vind ik het nog een wonder dat er amper wat van gezegd is tot nu toe...

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:24

Sorry hoor. Wie wil hier niet toegeven? Meid als je een beetje slim bent weet je dat de grond NIET dooi kan zijn wanneer er sneeuw ligt. Ik vertel dit in belangen van jullie pony dus in belangen van jullie. En als jullie dat niet aannemen dan niet. Maar ik kan er niet tegen dat nu de fout in míjn schoenen word geschoven. Kom op zeg!
Als je een topic plaatst kan je tips, reacties en commentaar verwachten. Wil je daar niet naar luisteren? Plaats dan geen topic ;) En bovendien staat jullie topic ook nog bij HAW dus heb ik alle recht om commentaar te geven.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:24

eh , eh , eh ,

Meid schrijf is normaal Nederlands, misschien begrijpt een ieder je dan wat beter en hoeven ze alles niet tien keer te herhalen ;) .

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:25

Knert schreef:
jeetje waar gaat dit naar toe, tevens de nederlandsche taal.. van sommige berichten snap ik niet veel van.

Maar goed,.. dan is het de haflinger van een ander, dan weer niet
dan zijn de foto's van dezelfde dag en dan weer niet
dan is er een ander zadel aangeschaft en dan weer niet
dan is er eventjes gereden en dan weer drie kwartier
dan is er maar 1x gereden en dan ook weer vorige week...

mmm ik snap het verhaal niet helemaal of lees ik nu alles door elkaar? :?

oja.. sneeuw ontdooit eerder dan de grond, vooral als het bijna 6 weken zowat gevroren heeft en de grond uit meer massa dan sneeuw bestaat. Tenzij de grond nooit bevroren is, maar dat is heel onwaarschijnlijk omdat het meerdere weken gevroren heeft. Maar goed, beetje meid van 24 (-12) heeft ook natuurkunde gehad op school?

- het is de verzorg haf van een vriendin van mij, maar ik ken de eigenaar ook een beetje, en hij weet dat ik met zijn paarden rij
- de fotos in de sneeuw zijn van 1 dag, de fotos waar er geen sneeuw ligt, zijn van de week voordien
- op de eerste fotos, is het geen pannenkoeken zadel, maar dat was kappot, dus was er voor EEN KEER een pannenkoeken zadel, maar ondertussen is er al een nieuw zadel (heb er nog niet mee gereden)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:26

_Kimmm schreef:
eh , eh , eh ,

Meid schrijf is normaal Nederlands, misschien begrijpt een ieder je dan wat beter en hoeven ze alles niet tien keer te herhalen ;) .

mja, dacht al dat het aan mij lag, spelfouten ale.. maar even normale woorden maken lijkt wel een overbodige luxe tegenwoordig.

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:27

willemlover schreef:
Sorry hoor. Wie wil hier niet toegeven? Meid als je een beetje slim bent weet je dat de grond NIET dooi kan zijn wanneer er sneeuw ligt. Ik vertel dit in belangen van jullie pony dus in belangen van jullie. En als jullie dat niet aannemen dan niet. Maar ik kan er niet tegen dat nu de fout in míjn schoenen word geschoven. Kom op zeg!
Als je een topic plaatst kan je tips, reacties en commentaar verwachten. Wil je daar niet naar luisteren? Plaats dan geen topic ;) En bovendien staat jullie topic ook nog bij HAW dus heb ik alle recht om commentaar te geven.

ik plaats een topic, voor reacties en commentaar, positiev, negatief, maakt me niet veel uit
maar als alles zoveel keer wordt gezegt, begin ik het ook stilletjes beu te worden :(

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:28

Knert schreef:
_Kimmm schreef:
eh , eh , eh ,

mja, dacht al dat het aan mij lag, spelfouten ale.. maar even normale woorden maken lijkt wel een overbodige luxe tegenwoordig.

Nee, ik heb ook al getemd. :Y)

En fien, misschien moet je niet zo betweterig doen met je denk ik 14 jaar tegenover een hoop meiden die meer ervaring zullen hebben als jou! En dingen aannemen die er gezegd worden.
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 17-01-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:28

Ik zie idd voor de sprong een modder pak maar zowel links als rechts van je ligt sneeuw en zoals ik net ook vermelde in mijn uitleg is de grond dan dus hard :D en na en sprong sta je niet meteen stil.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:32

goed, tips.. (aangezien het anders de verkeerde kant opgaat)

Misschien is het eens goed om wat bewuster op je houding te letten, hierdoor breng je het paardje misschien ook wat minder snel uit balans, want hij wil nogal eens in telgang over gaan. Beugels langer benen naar achter en lekker je schouders ontspannen.

Daarnaast lijk je een redelijke vriendelijke hand te hebben. Mocht je daar toch nog een dubbel gebroken bitje hebben liggen en het mag van de eigenaar,.. is het misschien een idee om deze te verwisselen (mits het past).

Vind de sprongen zelf wat minder, vooral omdat ik zie dat ie zo af en toe overgaat in telgang (balansprobleem), daarom eerst wat dressuren?

Als de grond goed is, probeer eens wat meer overgangen te rijden en van voren vriendelijk te blijven. Zo dat hij leert wat meer op eigen beentjes te lopen.

Ik snap alleen niet of hij nu van jullie is of dat het eenmalig was. Als je hem af en toe rijdt, zou ik het simpel en vooral kort houden, dan bereik je het meeste. Klinkt raar, maar het is wel waar.
3 kwartier vind ik al teveel als je dit af en toe doet.

maar goed, alles met mate en met veel plezier.

Mondy

Re: fantastische FURY (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:53

Meiden ik snap iets niet, als je een topic opent moet je ook kunnen reageren op de reacties die je krijgt, mocht je die reacties vervelend vinden dan kan dat in het normaal nederlands en op een normale manier !
Als jullie dat niet willen open dan een topic bij RITP, hier is het de bedoeling te reageren met opmerkingen en tips.

Over je zadel, volgens mij had ik ergens gelezen dat je wel al met het nieuwe zadel had gereden ? en nu weer niet ? Dit is als vraag en niet aanvallend bedoeld btw !

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:32

Moderatoropmerking:
Ik heb diverse berichten verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen. Daarbij ook het dringende verzoek in ABN te typen!

Noniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:33

Leuke haflinger heb je;) ..

Alleen jammer van het zadel, je dekje schuift eronder vandaan.
En het zadel lijkt me niet echt prettig voor je haflinger.

En idd beugels iets langer:)

Maar ik lees dat je er aan werkt dus veel succes!! :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:08

@Willemlover:
De grond kan wel goed zijn als er nog sneeuw ligt hoor...
Ik heb vorige winter toen ik paarden in de paddock ging zetten met sneeuw eerst gekeken of het niet bevroren was, dat was het niet. Tot zeker 30cm diep was de grond gewoon goed... Dus het kan wel degelijk.
Nou weet ik niet of dat hier ook het geval is hoor... Maar ik denk ik zeg het even...

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:23

Sneeuw smelt bij temperathuur boven de 0 graden.
Het bestaat bijna niet dat er sneeuw ligt, en de grond lekker zacht is.
Tenzij het nog maar net is begonnen met vriezen, (circa 1 dag) en er meteen sneeuw is gevallen.

Maar ik geloof niet dat het in dit geval zo is.

En dan nog even over de veiligheid van jezelf als de grond bevroren en dus kei hard is. Als je dan valt, en zeker als je zonder cap valt (je andere topic met dezelfde foto's) val je niet lekker zacht.

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 17:33

Noniej schreef:
Leuke haflinger heb je;) ..

Alleen jammer van het zadel, je dekje schuift eronder vandaan.
En het zadel lijkt me niet echt prettig voor je haflinger.

En idd beugels iets langer:)

Maar ik lees dat je er aan werkt dus veel succes!! :)

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 17:36

Fenartoe schreef:
Meiden ik snap iets niet, als je een topic opent moet je ook kunnen reageren op de reacties die je krijgt, mocht je die reacties vervelend vinden dan kan dat in het normaal nederlands en op een normale manier !
Als jullie dat niet willen open dan een topic bij RITP, hier is het de bedoeling te reageren met opmerkingen en tips.

Over je zadel, volgens mij had ik ergens gelezen dat je wel al met het nieuwe zadel had gereden ? en nu weer niet ? Dit is als vraag en niet aanvallend bedoeld btw !

jawel hoor, er is een nieuw zadel ;
het verhaal..
eerst reden we met een zadel, maar dat paste niet goed op hem, en ergens was er ook iets los gekomen, waardoor we niet met het zadel konder rijden.
dus hebben we even dit (pannenkoeken)zadel gebruikt.
enkele dagen na we het (pannenkoeken)zadel hebben gebruikt, kocht mijn vriendin een nieuw zadel (wintec 250),
maar ben sindsdien niet meer gaan rijden...

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 17:38

Knert schreef:
goed, tips.. (aangezien het anders de verkeerde kant opgaat)

Misschien is het eens goed om wat bewuster op je houding te letten, hierdoor breng je het paardje misschien ook wat minder snel uit balans, want hij wil nogal eens in telgang over gaan. Beugels langer benen naar achter en lekker je schouders ontspannen.

Daarnaast lijk je een redelijke vriendelijke hand te hebben. Mocht je daar toch nog een dubbel gebroken bitje hebben liggen en het mag van de eigenaar,.. is het misschien een idee om deze te verwisselen (mits het past).

Vind de sprongen zelf wat minder, vooral omdat ik zie dat ie zo af en toe overgaat in telgang (balansprobleem), daarom eerst wat dressuren?

Als de grond goed is, probeer eens wat meer overgangen te rijden en van voren vriendelijk te blijven. Zo dat hij leert wat meer op eigen beentjes te lopen.

Ik snap alleen niet of hij nu van jullie is of dat het eenmalig was. Als je hem af en toe rijdt, zou ik het simpel en vooral kort houden, dan bereik je het meeste. Klinkt raar, maar het is wel waar.
3 kwartier vind ik al teveel als je dit af en toe doet.

maar goed, alles met mate en met veel plezier.

oke, bedankt voor de tips! (:

& het is de verzorgpony van mijn vriendin. (zij rijd er regelmatig meeen ziet hem dus vaak, af en toe, ga ik ook eens rijden)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:40

Moderatoropmerking:
Willen jullie ook ontopic blijven? De TS weet nu dat we verwachten dat ze leesbaar Nederlands typt op Bokt. Let er ook op dat er geen commentaar onnodig wordt herhaald, en dat er opbouwend rijtechnisch commentaar gegeven wordt. Berichten tegen de regels zijn opnieuw verwijderd.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:01

Ik ben niet echt fan van je spring-materiaal , maargoed.
In iedergeval , Misschien kun je je beugels een gat korter zetten?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:10

Fienn schreef:
*knip/ openingspost*

Eerst eens wat meer dressuur les voor je je aan het springen gaat wagen lijkt mij niet overbodig!
Er is wel het een en ander fout aan zowel jou eigen als de pony zijn houding.
Leer eerst je paard fijn over de rug te lopen en weet hoe het voelt als je paard nageeft, voor je je aan het springen waagt.
Zeker omdat je zegt dat hij wel eens aan de ren gaat, zou ik een stap terug doen en eerst weer controle willen hebben.
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-01-11 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Liever niet de hele openingspost quoten.

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:05

aerdenhout1 schreef:
Fienn schreef:
*knip / openingspost*

Eerst eens wat meer dressuur les voor je je aan het springen gaat wagen lijkt mij niet overbodig!
Er is wel het een en ander fout aan zowel jou eigen als de pony zijn houding.
Leer eerst je paard fijn over de rug te lopen en weet hoe het voelt als je paard nageeft, voor je je aan het springen waagt.
Zeker omdat je zegt dat hij wel eens aan de ren gaat, zou ik een stap terug doen en eerst weer controle willen hebben.

in het begin zou hij wel eens durven rennen, maar eens je er eventjes opzit , en wat rond stapt, zal hij niet zo vlug gaan lopen hoor.
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-01-11 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote openingspost verwijderd

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:58

Waarom zet je eigenlijk deze foto's op HAW? De tips die gegeven worden daar ben je het toch niet mee eens en heb je wel een weerwoord op..

Vind je spring materiaal trouwens best wel gevaarlijk... zeker die trap waar je de tak in hebt leunen....

Ga eens les nemen, want zowel haf als jijzelf kunnen dat wel gebruiken.

(overigens zie ik nergens op de foto, ohja bij 1 bij dat gevaarlijke trappetje, een spoor zonder sneeuw..)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:19

Qua materiaal vind ik dit niet gevaarlijker dan crossmateriaal (die zitten ook vast)
Verder ga ik mee met de tips die al gegeven zijn.
Vind het wel een mooie pony. :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:38

Bunga schreef:
Qua materiaal vind ik dit niet gevaarlijker dan crossmateriaal (die zitten ook vast)
Verder ga ik mee met de tips die al gegeven zijn.
Vind het wel een mooie pony. :)

Ow nee?!
Er ligt een balk op een ladder!! Als het paard mis springt valt die ladder boven op de ruiter en de pony!!
Niet gevaarlijk?! Ik vind het behoorlijk gevaarlijk.

Verder sluit ik me bij de rest aan, springen op een harde bodem is funest voor de pezen.
Al met al niet echt over nagedacht door de ruitertjes.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:51

wow bokt wordt wild..

Dressuurmatig mag er nog een heel pak verbeteren. Maar dat besef je zelf hopelijk ook wel. En de sprong zijn huppeltjes van 30 cm, daar gaan ze écht niet dood aan. Sneeuw isoleert, dus het kan goed zijn dat de grond eronder niet zo bevroren is.
Volgende keer wel veiligere sprongen maken. Met oude autobanden kan je ook bouwen, en dat is toch veiliger als die ladder..