Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samanth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:42

Ik vindt je er netjes op passen zou niet weten waarom een lelijke combi ?
ik vindt jullie er leuk uitzien hoor niks van aan trekken,, zal wel een deel jaloezi inzitten :Y)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:57

Voor mij heeft "een mooie combinatie" weinig te maken met uiterlijk, prestaties of niveau.. maar eerder met de eenheid tussen paard en mens die met geduld en tijd is opgebouwd.
Elkaar aanvoelen, de karakter-klik, het wederzijds vertrouwen, de ongedwongenheid, met de uitstraling van plezier, ontspanning en harmonie in omgang en werk..

GWR

Re: Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:59

Ik vind een combinatie mooi als het totáál plaatje klopt. Als het zoals al eerder gezegd een eenheid is en de samenwerking goed loopt.
Je kunt natuurlijk alleen naar hoe het eruit ziet kijken, dan ziet een lange grove kerel op slank damespaardje er natuurlijk niet super uit, maar als het 'werkt' samen, waarom niet?
Offtopic: ik krijg regelmatig wel te horen dat we een leuke combi zijn, omdat ik dus echt een damespaardje heb en zelf niet echt groot ben. daarbij klikt het (meestal :') ook goed)

kellymeup84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:23

Hoi

Ik kan als jury heel erg genieten van een mooie combinatie.Het kan hierbij gaan op iemand op een KWPN-er of een Shire.Het soort paard en het type ruiter maakt voor mij niet uit.Het gaat i.d.d. om de combinatie.
Het komt vrij regelmatig voor dat een ruiter te lang is voor een pony of eventueel voor het oog te zwaar.Hierdoor vinden de mensen een combinatie minder mooi en dat in niet terrecht.Helaas zijn er jury leden die het aanzicht belangrijker vinden dan het rijden van de proef.
Geniet van je paard en van het rijden en dan zien mensen dat ook terug in de proef

marilla90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:35

ik vind dat je pas een mooie combi bent met je paard als jij en je paard zichtbaar plezier hebben in wat je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:56

Neskolay schreef:
Een mooie combinatie noem ik een combinatie die een klik hebben, die een goede band hebben en waar die hechte band ook echt vanaf straalt zowel ohz als in omgang.

Dat vind ik 100 keer mooier dan een chique hoog geklasseerd paard met nette amazone die alle knopjes kennen en uitvoeren.

_/-\o_ _/-\o_ geen woord aan toe te voegen

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:04

Ik heb de fotos bekeke en jullie zijn een prima stel! Je bent niet te lang of te kort te dik of te dn! Ziet er gewoon goed uit! Mischien ware die andere gewoon jaloers ofso maar als je er mee zit zou ik te gewoon nog een keer aantikke en vrage waarom ze dat nou presies zeide!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 00:49

Bedankt voor alle berichten!
@golddigger: ik zit er niet mee hoor. Ik vind zelf ook dat we mooi bij elkaar passen zowel het plaatje als ons beider karakter. Natuurlijk was het niet leuk om te horen, maar kan het prima naast me neerleggen.

Vond het wel een leuke aanleiding om eens te vragen wanneer een combinatie 'mooi' of 'lelijk' gevonden wordt.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 07:26

Als je zelf vind dat jullie goed bij elkaard passen... Lekker boeien wat andere dan zeggen :D

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:49

als je een goede band hebt! je hoeft geen ZZ dressuur ofzo te lopen!

Jitske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:07

Twee zielen, één gedachte. En samen veel plezier beleven.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:25

Cinnepin schreef:
Neskolay schreef:
Een mooie combinatie noem ik een combinatie die een klik hebben, die een goede band hebben en waar die hechte band ook echt vanaf straalt zowel ohz als in omgang.

Dat vind ik 100 keer mooier dan een chique hoog geklasseerd paard met nette amazone die alle knopjes kennen en uitvoeren.

_/-\o_ _/-\o_ geen woord aan toe te voegen

Nou inderdaad!

missielissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:53

wanneer de ruiter en zijn/haar paard een goede klik hebben waardoor ze goed met elkaar overweg kunnen.
dan bereik je meer dan je paard op welke manier dan ook te martelen om ze leuk te laten lopen.
wanneer de klik er is dan stralen je paard en jij veel plezier af. dat is het belangrijkste. dan ben je een mooie combinatie.

een goed paard en een goede ruiter die beide heel veel kunnen maar waar geen klik tussen zit dat ziet er veel minder mooi uit.

elsenashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:18

een mooie combi is als je ziet dat ruiter en paard met elkaar een band hebben en ziet dat je paard plezier heeft in het rijden en dat ook graag voor je doet
belangrijkste denk ik is hoe voel je jezelf op het paard, als dat goed en de klik er is, laat je dan niet gek maken door mensen om je heen die niet weten waar ze over praten

yplusb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:09

Die combinatie voel je zelf aan, als het goed gaat tussen jou en je paard ben je en goeie combinatie. Is jou paard altijd vervelend en kan je er niet mee overweg, dan is het niet zo best..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:12

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 17:54

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik heb zo veel plezier met mijn paard. Ook nu ze geblesseerd is en ik niet kan rijden hebben we erg veel plezier met elkaar. Ze staat nu tijdelijk op een revalidatiestal ver bij mij vandaan en elke week bezoek ik haar. Hoe blij ze is als ze me na een week weer ziet, is echt geweldig! Ook met rijden ging het voor haar blessure gewoon fijn. Ze is een rillerig paard met een eigen willetje en ik heb ook een eigen willetje, dus in dat opzicht lijken we op elkaar. Maar ik weet hoe ik daarmee om moet gaan en doet ze eigenlijk alles voor me. Ik kan me geen leuker paard wensen en met al haar grappen en grollen past ze bij mij.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:26

wanneer je elkaar vertrouwd , graag naar je paard toe gaat.En het met veel dingen eens zijn :Y)

& als je van juryleden , instructrice's , oude eigenaren , en je ouders het ook vinden :')
(althehands ik krijg op me coupon vaak 'mooie combinatie' )

FeeKoolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:56

het gaat niet om het uiterlijk, maar om het gevoel. ik vind dat als er een klik is en je vertrouwd elkaar, dan ben je een goede combinatie.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:10

een combinatie is mooi als er eenheid is, is dit er even niet is de combi niet lelijk, maar is het een minder moment.
De combi is dus een mooie combi als je het paard ziet lopen maar je de ruiter niet was opgevallen om het even anders te verwoorden.
Aangezien bijna iedereen daar wel naar toe werkt, of dit nu in het bos of op een cross is, kunnen dus alle combinaties mooi zijn.

Een goede combi is het als de karakters van ruiter en paard bij elkaar passen.