Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

CrossHorse schreef:Doe eens een join-up op google staat dit helemaal uitgelegd hoe dat moet enz. dan heeft hij vertrouwen in jou, en als jij het zadel pakt, en hij begint weer gek te doen, doe dan gelijk weer een join up. want dan geeft hij zijn vertrouwen in jou op(als die gek gaat doen)
en wat soms ook wel eens kan helpen door dingen op een andere manier/ toon te vragen bijv. ga je mee i.p.v. kom op... zou zomaar kunnen werken...
veel suc6

renate85 schreef:Citaat:Hey beste Bokkers,
Ik heb een hengst , zonder hengstenmanieren op de baan . En rij nu al een maand of 6 zonder bit , men hoofstel aan gewoon bit eruit en met kleefband men losse draden geplakt
Hij is echt héél braaf zonder bit in de paddock en op't erf . Heb al meerdere maal mét bit naar buiten geweest en ook al zonder bit aan de hand enzo . Maar is het wettig zonder bit te gaan wandelen ?
Kzou niet naar zee gaan , gewoon wat in't bos en op dse weg ....
Dank jee
Ze heeft nog meer hengsten
Citaat:bedankt , kzalt es proberen
En anders , zonder zadel door het leven
Hem wegdoen doe ik zeker niet .
Klos men probleem liever zelf op dan andere mijn werk te laten doen .
xx
we verkopen het dier gewoon en beginnen weer met een schone lei. tja die keuze kun je als eigenaar maken.. heel veel psygologische ondergedrukte paarden niet. 
Elmo_tornado schreef:bedankt , kzalt es proberen
En anders , zonder zadel door het leven
Hem wegdoen doe ik zeker niet .
Klos men probleem liever zelf op dan andere mijn werk te laten doen .
xx