Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Skygirl schreef:Geryon schreef:Het springen zo maken/doen, dat het toch wel intensief uitpakt. Je kan veel dingen doen met een sprong van 80 cm. Ga je er gewoon een paar keer overheen, is het niet intensief, maar je kan er wel moeilijke dingen bij doen dat het toch al gauw intensief word. Ik probeer geen discussie aan te gaan, maar ik vraag me gewoon af hoe je je paard wel traint terwijl je maar 1x in de week intensief springt. Mijn springles gaat ook niet hoger dan 1.10 (behalve vorige les 1.40 maar dat was springpaard uitproberen, ook de eerste keer dat ik zelf zo hoog ben gegaan), rond de een meter, en toch is die les behoorlijk intensief.
Conditioneel heb je springen echt niet meer dan 1x per week nodig hoor...

Die van mij springt gemiddeld maar 1x per twee weken boven een meter. Lage sprongetjes van 50 cm noem ik geen springen. Dat doet ie 2x per week om lekker te gymnastieken.
. Als je problemen hebt, vind ik het wel logisch dat je hier iets meer aan gaat werken. Hierbij gaat het dan natuurlijk niet om de hoogte, maar meer ook het verzamelen enz na de sprongen. Tijdens de dressuurtraining neem ik ook wel eens een klein kruisje mee door, vind ik ook eerder gymnastiek. Voor sommigen zal dit ook onder de categorie 'springen' vallen. Bloempjeh_ schreef:Het ligt maar net aan de aard van de training, de combinatie, de conditie, leeftijd van het paard, ...
Het is heel moeilijk om voor een vreemde te beoordelen wat te veel training is. Ik denk dat een flinke dressuurtraining ook belastend kan zijn voor een paard. Ligt gewoon aan de moeilijkheid van de oefeningen en de aard van het paard.
_danieke_ schreef:Anoukloves_ schreef:Zoals hier boven gezegt; ligt eraan hoe hoog je springt en of je echt 1uur achter elkaar alleen maar springt of dat je om de 5 minuten een sprong neemt.
Ik zelf vind dat als je echt hoog wilt komen en tussendoor aan dressuur doet, dat je dan 3x per week kan springen. En dan wel met de wedstrijden erbij. Maar het ligt er ook aan hoe de conditie van je paard is en of hij het aan kan.
wat een bullshit zegtopruiters springen ook geen 3 keer in de week hoor..
topruiters springen dat ook niett.