Leuk paard en erg mooie uitstraling
Ik ben het er juist niet eens met het paard nu al lang een laag te vragen

Ten eerste lukt dat waarschijnlijk niet gezien de merries in de omgeving (logisch!). En ten tweede kan het paard dat technisch nog helemaal niet goed uitvoeren (dus lang en laag, mét dragende achterhand) omdat hij daar simpelweg nog niet voldoende kracht voor heeft...
Wat ik bij de meeste reacties mis, is dat je eerst je paard goed aan het been en voorwaarts moet krijgen op jouw hulp en meer op jou gaat letten. Dus been = direct reactie. Hou daarbij gewoon contact, dat lang en laag en neus er meer uit komt dan vanzelf als hij beter aan je been is.
Ik zou inderdaad wel iets minder gaan rijden (bijvoorbeeld 3x per week), maar dan wel iets intensiever (als meer draven/overgangen en aan je been maken), met alleen stappen en soms een drafje schiet je je doel volgens mij een beetje voorbij. Je zou met hem bijvoorbeeld wel 3x kunnen rijden en dan 1x aan de dubbele longe gaan werken? Dan hoef je niet persee op dat cirkeltje houden.
Als je met hem buiten kan rijden, dan zou ik em gewoon lekkere lange rechte stukken laten draven/galoperen, daar wordt ie wat sterker van en dan niet te vaak in de bak rijden

Misschien heb ik het gemist hoor, maar waarom is hij nog hengst als ik vragen mag?

Heel veel plezier met hem en doe eigenlijk gewoon waar jíj je goed bij voelt, jij kent je paard het beste

en zoek een goede instructrice waar jij vertrouwen in hebt en jou verder kan helpen