Tequila op haar best!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:07

Vind ik ook, ik lees heel vaak op bokt dat het allemaal vanzelf moet komen als je hem goed van voor naar achteren rijd, nou dan kan ik 'm van voor naar achteren rijden tot ik een ons weeg :+ Ik geef ook ophoudinkjes en zo leer ik het ook van verschillende instructrises, en 't bevalt me prima :) t'moet natuurlijk geen getrek werk of gehang worden. :)
DaisyDarling schreef:
Ik ben het zeker met Nicole eens..
Hij moet wel ondersteuning via hand hebben, anders kun je naar mijn idee nooit helemaal bevestigen. En het is toch verekte handig om je hand even te kunnen gebruiken.
Zolang ie er maar niet op hangt.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:52

NicoleHorses schreef:
Vind ik ook, ik lees heel vaak op bokt dat het allemaal vanzelf moet komen als je hem goed van voor naar achteren rijd, nou dan kan ik 'm van voor naar achteren rijden tot ik een ons weeg :+ Ik geef ook ophoudinkjes en zo leer ik het ook van verschillende instructrises, en 't bevalt me prima :) t'moet natuurlijk geen getrek werk of gehang worden. :)
DaisyDarling schreef:
Ik ben het zeker met Nicole eens..
Hij moet wel ondersteuning via hand hebben, anders kun je naar mijn idee nooit helemaal bevestigen. En het is toch verekte handig om je hand even te kunnen gebruiken.
Zolang ie er maar niet op hangt.

Jah.. het moet ook van achter naar voren komen, maar een paard dat geen instructie krijg over waar zen hoofd te houden.. lijkt me sterk dat die dan precies op de loodlijn & per niveau netjes in de goede oprichting loopt :o.
Maarja; zolang het werkt & per paard ontspant.. daar gaat het alsnog om :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:07

ben ik het zeker met je eens! :D
DaisyDarling schreef:
Jah.. het moet ook van achter naar voren komen, maar een paard dat geen instructie krijg over waar zen hoofd te houden.. lijkt me sterk dat die dan precies op de loodlijn & per niveau netjes in de goede oprichting loopt :o.
Maarja; zolang het werkt & per paard ontspant.. daar gaat het alsnog om :)

madelein

Re: Tequila op haar best!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:01

Dat ziet er echt beter uit. Ontspannen, en mooi lang. De pony loopt nu ook echt over de rug bij de laatste foto's.
Hier trouwens wel iemand die absoluut geen ophoudingen gebruikt om een paard nagevelijk te krijgen ;) Je kan zoveel meer doen dan gelijk een ophouding te maken!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:10

Die laatste foto's zien er een stuk beter uit als de eerste. En ophoudingen zijn er niet voor om een pony nagevelijk te krijgen. Nagevelijkheid komt als een pony/paard ontspannen loopt. Dus vanuit de achterhand.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:45

Zo wat een verbetering! Vooral de laatste foto´s zien er echt fijn uit. Echt goed dat je het commentaar ter harte genomen hebt, want je kreeg lang niet altijd leuk commentaar en niet iedereen weet hoe die daar mee om moet gaan, maar je bent er zo te zien echt mee aan het werk gegaan! Ga zo door! Heb alleen nog een zeurvraagje, waarom heeft ze een martingaal om?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:48

Mijn complimenten hoor, dat ziet er echt al heel veel beter uit.
Ga hier zo mee door en dan met de juiste instructie kom je er wel.

Het zadel ligt ook veeeeeeeeeeel beter en je lijkt er zelf ook beter op te zitten.

Top dat jullie het idd niet altijd even aardige commentaar ten harte genomen hebben.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:51

Coldplay90 schreef:
Zo wat een verbetering! Vooral de laatste foto´s zien er echt fijn uit. Echt goed dat je het commentaar ter harte genomen hebt, want je kreeg lang niet altijd leuk commentaar en niet iedereen weet hoe die daar mee om moet gaan, maar je bent er zo te zien echt mee aan het werk gegaan! Ga zo door! Heb alleen nog een zeurvraagje, waarom heeft ze een martingaal om?

Bedankt (; We hadden toen springles,en hebben dus bij het inrijden deze foto's gemaakt. En tijdens het springen is het toch wel aangeraden om een martingaal om te doen bij haar :+ . We hadden eerst een andere,maar die was te groot. En dit voortuig hebben we bij het zadel bijgekregen.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 16:53

Coldplay90 schreef:

We hadden hem net nieuw gekocht en we wouden hem passen, we gingen eerst wat inrijden en daarna gingen we er eens mee springen (; De foto's van de eerste keer waren met martingal omdat we buiten gaan wandelen waren, en je weet nooit wat je pony eens kan gaan doen hè, we dachten van: ja, we doen het even om, kwaad kan het zeker niet (:

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:13

Jull_pony123 schreef:
Hier zoals beloofd nog een paar foto's van Tequila :) We hebben ons beste beentje voorgezet om te doen wat jullie vroegen ;)

1) Rustig opzadelen.
Afbeelding

2) Maharani,Flip & Bavo kwamen ook even kijken. :o
Afbeelding

3) Slaap pony slaap,.. :z
Afbeelding

4) :+
Afbeelding

5) <3
Afbeelding

6) Flink meisje!
Afbeelding

7) Ze doet haar best :D
Afbeelding

8) Bollie.
Afbeelding

9) Achterhand +:)+
Afbeelding

10) Halsje strekken.
Afbeelding

11) Ze kan het zeker weten!
Afbeelding

Ik hoop dat jullie een beetje blij zijn met de foto's :D

IK ben blij met deze foto's! Ziet er veel paard vriendelijker uit.
En compliment dat je ook wil luisteren naar advies van de wat meer ervaren bokkers en er ook wat mee doet!!
Vooral op de laatste foto zie je dat het paardje fijn kan lopen. Mooi achterbeen gebruik.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:26

aerdenhout1 schreef:
Jull_pony123 schreef:
Hier zoals beloofd nog een paar foto's van Tequila :) We hebben ons beste beentje voorgezet om te doen wat jullie vroegen ;)

1) Rustig opzadelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

5) <3
Afbeelding

6) Flink meisje!
Afbeelding

Afbeelding

8) Bollie.
Afbeelding

Afbeelding

10) Halsje strekken.
Afbeelding

Afbeelding

IK ben blij met deze foto's! Ziet er veel paard vriendelijker uit.
En compliment dat je ook wil luisteren naar advies van de wat meer ervaren bokkers en er ook wat mee doet!!
Vooral op de laatste foto zie je dat het paardje fijn kan lopen. Mooi achterbeen gebruik.

Ik heb nog een foto waar ik ze even oppakte en waar ze achteraan ook zo goed liep! Als je wil kan ik die wel even posten, het probleem is dat ik m'n handen wel weer te dicht bij me heb, maar voor de rest vond ik ze beter lopen dan ze eerst deed! (:

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:30

Ik weet niet of iedereen de foto´s in dit topic bekijkt, misschien kun je een nieuw topic maken, dan krijg je vast meer reactie :)

Sanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:04

Ziet er al een stuk beter uit :) veel meer ontspannen. Hoop dat jullie dit zo volhouden!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:43

Ik zie wel vooruitgang na de tips die in het topic gegeven zijn.

Ik heb ook naar het vorige topic gekeken en snap iets niet. In het topic van die persoon (met dezelfde pony) heb ik even in haar profiel gekeken. Daar zie ik deze pony ook terug maar op een hele andere manier. In de sport, door gereden en wedstrijd klaar? En jij zegt dat je haar moet doorrijden voor een meisje van 7? Dat snap ik even niet eerlijk gezegd.. :n

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 13:05

Petulan schreef:
Ik zie wel vooruitgang na de tips die in het topic gegeven zijn.

Ik heb ook naar het vorige topic gekeken en snap iets niet. In het topic van die persoon (met dezelfde pony) heb ik even in haar profiel gekeken. Daar zie ik deze pony ook terug maar op een hele andere manier. In de sport, door gereden en wedstrijd klaar? En jij zegt dat je haar moet doorrijden voor een meisje van 7? Dat snap ik even niet eerlijk gezegd.. :n

Ja, ze is eigenlijk wedstrijdklaar voor de gevorderde ruiter zeg maar. (: Ze is nog wat te pittig voor dat meisje.

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:28

Wat een verschil al, hou vol en probeer haar uit vanuit de de ontspanning te rijden, van achter naar voor. Ook kun je je beugels een gaatje langer maken.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:37

Puckenires schreef:
Wat een verschil al, hou vol en probeer haar uit vanuit de de ontspanning te rijden, van achter naar voor. Ook kun je je beugels een gaatje langer maken.

Heb mijn beugels graag kort omdat ik anders geen buik onder me heb en dan begin ik met m'n hakken naar boven te duwen :s

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:39

jumpiewumpie schreef:
Puckenires schreef:

Heb mijn beugels graag kort omdat ik anders geen buik onder me heb en dan begin ik met m'n hakken naar boven te duwen :s

Probeer je zelf aan te leren om aan te drijven met je zit/bovenbenen ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:54

Jull_pony123 schreef:

1) Rustig opzadelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

5) <3
Afbeelding

6) Flink meisje!
Afbeelding

Afbeelding

8) Bollie.
Afbeelding

Afbeelding

10) Halsje strekken.
Afbeelding

Afbeelding

stuk beter meid! :o
@ de rest! ze is 15..(daar kan idd geen 40 jaar manege ervaring tegenop) dingen wat tactischer brengen mag! Vind dat ze voor haar leeftijd deze topic erg goed doet! Antwoord netjes en zou haar ook geen 15 geven!

Oke misschien is alles bij lange na niet ontspannen (zadelkwestie ben ik het wel mee eens). Zelf ben ik al aardig opweg maar ik heb ook nog wel een mapje vol met paardenfoto's die ook lang niet altijd even ontspannen zijn!

Menig bokker selecteert ook altijd de goede foto's...maar reageert wel heftig op andermans slechtere foto's die wel het lef heeft om ze gewoon allemaal te plaatsen.
(hierbij spreek ik niemand persoonlijk aan..maar gewoon in het algemeen)

Anomien

[
@ de rest! ze is 15..(daar kan idd geen 40 jaar manege ervaring tegenop) dingen wat tactischer brengen mag! Vind dat ze voor haar leeftijd deze topic erg goed doet! Antwoord netjes en zou haar ook geen 15 geven!

Oke misschien is alles bij lange na niet ontspannen (zadelkwestie ben ik het wel mee eens). Zelf ben ik al aardig opweg maar ik heb ook nog wel een mapje vol met paardenfoto's die ook lang niet altijd even ontspannen zijn!

Menig bokker selecteert ook altijd de goede foto's...maar reageert wel heftig op andermans slechtere foto's die wel het lef heeft om ze gewoon allemaal te plaatsen.

(mmm dubbel tekst.. hoe krijg ik deze weg?)
Laatst bijgewerkt door Anomien op 16-11-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Jull_pony123 schreef:

Afbeelding

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:56

Hoe kan je met je bovenbenen een paard drijven etc? Of gebruik je ze automatisch bij zithulpen?

HorsesNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:48

Ik vind ook dat het zadel niet zo fijn ligt.
Het komt inderdaad op de schouder van de pony...
En je bent nogal streng in je handen lijkt het...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:01

Vind haar bij je laattste updates goed lopen!
Bij de eerste fotos is alles al gezegt (even op een rijtje)
*Zadel ligt vreemd
*Te strenge hand
*Pony vol spanning in haar rug en hals
*Achterhand komt niet / nauwelijks mee

En nu loopt ze netjes relax't (iig relaxter) , je handen zijn naar mijn idee ''zachter''

Alleen wou nog even een foto'tje plaatsen van jou zadel hoe en wat ;)
Het is ongeveer

*Edit: Footo wil niet uploaden :z *

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:07

Elin_ schreef:
Vind haar bij je laattste updates goed lopen!
Bij de eerste fotos is alles al gezegt (even op een rijtje)
*Zadel ligt vreemd
*Te strenge hand
*Pony vol spanning in haar rug en hals
*Achterhand komt niet / nauwelijks mee

En nu loopt ze netjes relax't (iig relaxter) , je handen zijn naar mijn idee ''zachter''

Alleen wou nog even een foto'tje plaatsen van jou zadel hoe en wat ;)
Het is ongeveer

*Edit: Footo wil niet uploaden :z *

Bij de laatste foto's heb ik er erg op gelet dat mijn ellebogen niet voor mijn heupen kwamen, gemerkt dat het daarom meer gespannen lijkt (;
Wat bedoel je met 'het is ongeveer'?