Aladin @ Dressuur en Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Re: Aladin @ Dressuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:48

@ Ts, Jentel wilt je erg graag helpen zodat Aladin naar Nederland toe kan komen :). Ze bedoelt het goed.. Zo heb je Aladin veeeeel dichterbij je, en kan je lekker elke dag er naar toe!

Ik vind dat al het commentaar wel is gezegt. Probeer lekker privé les te nemen zodat je Aladin nog beter leert kennen. En misschien is het een idee als je eens bij iemand anders gaat kijken die Aladin rijd. Daar kan je ook erg veel van leren.
Mijn instructeur heeft namelijk ook wel eens op mijn paard gereden, en ik keek toe. Ik heb er echt ontzettend veel van geleerd. Succes hoor!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:51

LoveBodin schreef:
@jentel.

Misschien snap je het niet, maar Aladin blijft in Duitsland staan. Als je een beetje de reacties leest, snap je hetook. Het is een deal. Het is dan wel mijn pony, maar zoals ook al eerder in dit topic is gezegd, heb ik er niets over te zeggen. Mijn ouders en ik vinden het prima dat Aladin in duitsland staat. Ik geloof dat deze 'vraag' al een aantal keer is gesteld en het antwoord blijft: aladin blijft in Duitsland

@Knert, dankjewel! Door dit soort reacties blijf ik in elk geval bij mijn topic meelezen en reageren :D

euhhhhh
Ik denk dat je mij niet begrijpt! ;)
Ik weet een manege die je ook kan helpen op deze manier.. dus pony daar stallen zonder kosten en jij gewoon lekker rijden.
Maar dat is dichterbij voor jou zodat je vaker na je pony kan!!

Chaddie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:18

Hee!
Ik vind het echt een schat van een beestje maar ben het wel een beetje eens met de rest.
Alleen zou ik t persoonlijk anders brengen.

Voor jou pony is t nu nog heel belangrijk dat ie zijn lijf lekker leert gebruiken, lekker laag over zijn rug lopen en beter in balans komen! Verder wens ik je heel veel succes met m!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:14

@Jentel
het gaat niet om het geld. Ik denk dat je dat niet snapt. En Wierden ligt nou niet bepaald dichtbij en dan moet ik er juíst vaker mee, wat niet kan ivm school enzo.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:23

LoveBodin schreef:
@Jentel
het gaat niet om het geld. Ik denk dat je dat niet snapt. En Wierden ligt nou niet bepaald dichtbij en dan moet ik er juíst vaker mee, wat niet kan ivm school enzo.

Jij vertelde dat je paardje daar staat en dat je een deal hebt met de mensen daar!
Nou ik bedoel dat je dezelfde deal ook kunt maken met de manege die ik ken..
Heb namelijk in het verleden onze pony daar ook neergezet, de pony werd in de lessen gezet en ik kon erna toe wanneer ik wou.. dan kon mijn dochter rijden, zonder dat ik stalgeld hoefde te betalen.
Dus eigenlijk het zelfde wat jij hebt.
Maar dan in nederland!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:03

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd die offtopic zijn of op een andere manier niet aan de regels van HAW voldoen. Willen jullie je vanaf nu weer aan deze regels houden? Alvast bedankt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:18

Ik ben nu eerlijk gezegd een beetje in t warretje :)
Jentel bedoeld het super lief voor je, maar ik gok dat de reden van jou wat dieper ligt ofzo ? Alleen snap ik je reactie dan niet, dat wij dat moeten snappen ? Ik snap m niet :+
En ben er stiekem een beetje nieuwschierig naar, niet om jou te vervelen maar ikzelf vind het knap van je dat je t kunt, zou t zelf niet kunnen denk ik :)

Qua rijden, ben je gezien je leeftijd en keren dat je op je paardje kunt rijden lekker op weg vind ik. Lekker lol in de bol en veel leren :) Kijk maar eens in menig manege les, dat ziet er vaak niet veel anders uit in mijn belevenis. ( voor manege rijders ,dit bedoel ik niet negatief)
Heb je misschien een duidelijkere foto m.b.t zn bespiering dan ? ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
Als tip : veel dingen zijn allemaal genoemd, ik denk dat je je daar wel mee kan vinden.
Vooral veel plezier houden met het rijden ! En inderdaad veel oefenen als je niet op je paardje rijdt. Zou alleen wel even een springstop doen, en anders balkjes en wat hele lage hindernissen zodat jullie niet alles tegelijk gaan proberen ;)

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:27

je onder benen bewegen met het springen omdat je niet op de juiste manier rijd.
Veel les nemen en je vooral concentreren op je zit en je benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:42

Mag ik vragen waarom je paardje daar staat?
Verder voor het "wapperen" van je benen: VEEEl oefenen en hakken uitdrukken. (heb ik namelijk ook erg last van...)

Succes met je paardje ;)

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:48

Helmoni schreef:
Mag ik vragen waarom je paardje daar staat?

volgens mij is dat net gezegd.

en TS, waar zie je staan dan dat Jentel heeft gezegd dat het in of vlak bij Wierden is?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:50

Ik sluit me een beetje aan bij de rest, en voor je springhouding kan je misschien eens zonder beugels springen en cavaletti's lopen in verlichte zit. En echt zien dat je op je beugels steunt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 18:27

jumpiewumpie schreef:
Ik sluit me een beetje aan bij de rest, en voor je springhouding kan je misschien eens zonder beugels springen en cavaletti's lopen in verlichte zit. En echt zien dat je op je beugels steunt.

Dankjewel. Ik heb het niet verteld, maar op Saugut rijden ze heel vaak zonder zadel. Zeker de eerste keren dat ik er kwam, toen hadden ze geen zadels (hele zadelvooraad was gestolen). Ook springen deed ik altijd zonder zadel. Aladin rijdt ik ook soms zonder zadel. Gewoon omdat het beter is voor mijn zit. Springen op Aladin doe ik niet zonder zadel, galop zonder zadel vindt hij nog een beetje ingewikkeld :D hij houdt namelijk van lekker doorgalopperenen bochten afsnijden en ik vind het moeilijk om hem dan echt rustig te laten galopperen. Hij gaat niet vreselijk hard, maar wel 'lekker doorgalopperen'.

Op zijn vader reed ik altijd zonder zadel, die kan niets anders door iets met de rug ofzo. Dan blokkeert hij. In elk geval, springen zonder zadel gaat wel lukken :D

@ A_R
Dankjewel, maar wil je ook even onderbouwen waaróm? Nu heb ik er niet zoveel aan, omdat ik niet weet wat ik moet verbeteren. En over de les; ik les 2x in de week. Lijkt mij eerlijk gezegd wel genoeg ;)

edit: ik kan wel even zoeken naar een paar foto's ;)

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:42

Tser.. ik krijg het idee dat je ook wel een beetje eigenwijs bent..
Ik heb je iets aangeboden, maar je doet net of je neus bloed en reageert niet meer op mij, ook niet op andere bokkers die het ook niet snappen waarom je zo reageert op mijn aanbod.
Maar goed.. laat maar!
succes verder!

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:42

OHwjaa: @ TS- ik vind wel dat je al veel netter rijdt en je paard aan het lopen hebt dan eerst! Het gaat goed vooruit zo! :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 19:52

jentel schreef:
Ik heb je iets aangeboden, maar je doet net of je neus bloed en reageert niet meer op mij, ook niet op andere bokkers die het ook niet snappen waarom je zo reageert op mijn aanbod.
Maar goed.. laat maar!
succes verder!

sorry, dat ik zo doe. Ik ben idd een beetje eigen wijs :$.
Ik vind het wel heel aardig van je hoor! Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb er niet zo heel veel over te zeggen. Waar is die stal dan eigenlijk? Had jij daar dan ook een paard? ik hoop dat je niet boos bent

isbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:06

Hé jou ken ik nog van afgelopen zomer op kamp, ik heb je toen alleen nooit echt gesproken.
Even nog een keer goed jentel's reactie's lezen, daar staat bijv. al in dat ze daar ooit eens een paard had staan. Is het nu officieel jouw paard? Waarom zou je dan niet willen/uberhoud over nadenken dat hij naar Nederland komt?

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:10

LoveBodin schreef:
jentel schreef:
Maar goed.. laat maar!
succes verder!

sorry, dat ik zo doe. Ik ben idd een beetje eigen wijs :$.
Ik vind het wel heel aardig van je hoor! Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb er niet zo heel veel over te zeggen. Waar is die stal dan eigenlijk? Had jij daar dan ook een paard? ik hoop dat je niet boos bent

nee natuurlijk ben ik niet boos!!! ;)
De manege is van mijn vriendin, en hebben zelf ook regelmatig onze oudste pony daarheen gebracht maar dat deden we omddat de pony erg veel energie had en erg stout werd als ze te weinig werd gereden.. ze neem dus wel eens vaker pony's aan waarvan de eigenaar ze is de lessen laten lopen.. de eigenaar betaald geen stalgeld maar in ruil daarvoor mogen ze in de lessen gebruikt worden.(dus eigenlijk hetzelfde wat jij nu ook doet.)
Het is niet in wierden, maar ongeveer 5 kilometer verderop..
Ik neem aan dat het sowieso een stuk dichterbij zou zijn dan wanneer je na Duitsland moet.
Maar goed..
Ik begrijp dat je er zelf niets over te zeggen hebt, maar ik bood het je alleen maar aan.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:26

maar waar ligt Saugut???
kn het niet vinden in Duitsland..

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:30

je geeft de punten idd al zelf aan, maar hoelang rijdt jij dan? want uit jouw verhaal maak ik op dat je nog maar een half jaar rijdt ofso :+ en dan moet je eigenlijk niet echt springen ;)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:36

trouwens: je beugels zitten ook ongelijk :p

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:42

echt waar meid het is een leuke pony maar als je hier in nl goed dresuur kan rijden waarom is er hier dan zo weinig van te zien?

laat hem lang en laag en als je er bent hoef je niet altijd maar meteen te rijden... zorg gewoon dat die pony eerst lekker ontspannen kan lopen;)

mijn paard is ook 4 en daar spring ik nog niet eens mee hij is nu 4 maanden onder het zadel...
het enige wat ik nu doe is draf balkjes en daarna gewoon een wat hoger balkje zodat hij zijn benen wat meer moet optillen.

maar je ziet gewoon op deze foto's dat de spring echt te hoog is voor deze pony..

ik ga niet zeuren over het feit dat hij nog hengst is want dat is eigen keus..

maar mag ik wel vragen waarom hij helemaal daar staat en niet bij jou in de buurt?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:12

@Asmara, ik rijd al vier jaar :+ .

@jentel, oké! Dankjewel voor het aanbod.
Saugut is een manege, is een beetje onvindbaar. Het ligt in Sermut, dat ligt dichtbij Colditz (van de film ;) )

waarom aladin niet in nederland staat ga ik niet meer op reageren.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:58

Waarom moet er gezeurd worden over het feit dat het een hengst is?

@TS, hoe gaat het rijden nu? Heb je wat aan het commentaar gehad en is de pony nog schraal ?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 18:28

zoals ik al zei, ik ga er alleen in vakanties heen, maar bedankt dat je het vraagt. In de kerst gaan we helaas niet, dan is het daar echt veel te koud. We gaan pas weer in mei... dus dan weet ik weer meer..

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:31

Ok! Heb je geen onderling contact of ie inmiddels op gewicht is?
Misschien handig gebroken mais, maismeel of gerst te geven?