fojoe schreef:fijn om te lezen dat het de goede richting uitgaat
Zeker! Stap is OK, ook schouderbinnen begint erop te lijken. Draf is met grote vooruitgang, maar de diagonaal blijft een probleem. De galop is nu ons grote aandachtspunt. Dat is voor mij nog te lastig om hem goed aan te leren (Hij gaat zo hobbelig en groots dat ik meer bezig ben zelf in balans te blijven dan hem te ondersteunen), dus gaat 1 van de stalruiters zich er nu op concentreren. Hij is sowieso een erg goede ruiter dus de batterijen gaan weer in de oplader.
fojoe schreef:ik wil natuurlijk wel dat hij fijn aan de hulpen is als je hem bij mij komt afleveren
JannekeW schreef:Ik zou na de overgang naar draf hem gelijk weer terug nemen naar stap, ook al duurt het een heel rondje.
Heb je hem weer in stap, dan weer aandraven en gelijk weer terug proberen te nemen.
Probeer in ieder geval niet je benen af te steken, want die accepteert hij nu eigenlijk gewoon niet.
Mijn pony was als 4-5 jarige heeel druk en moest ook echt leren wachten.
Na 20x zo'n overgang wist ze dat ze na die overgang stap-draf gelijk weer naar stap moest en op dat moment kon ik mn been er eindelijk iets meer aanhouden...
Dat is iets wat ik toevallig net vandaag geoefend heb met Kees tijdens de clinic! In het begin werd hij er erg heet en druk van en ging hij van draf in galop in plaats van stap, maar daarna besloot hij op mij te wachten met wat er komen ging. Dus heb nu droog geoefend op Kees, en hoewel het eerst een kleine oorlog was, ging hij daarna echt meer dan super! Als het half zo´n effect heeft op Alamo dan zou dat echt GE-WEL-DIG zijn. Zal van te voren wat Red bull nemen om de marathon aan te gaan.
Vandaag heb ik alleen oefeningen in stap met hem gedaan. (Was echt kapot na de clinic en mijn laarzen staan er nog en met schoenen rijden vind ik vreselijk.) Slangenvoltes, halt-stap-halt, hoeken doorrijden, schouderbinnen, wijken, halsstrekken en tempowisselingen in stap.

In stap gaan de achterbenen niet meer in spagaat.