Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn springpaard heeft nu een IBOP gelopen van 80 en kreeg een groot compliment over zijn dressuur gangen en geweldige achterbeen gebruik en daarbij zijn zeer goede zelfhouding.
Chaos schreef:Dus dan komt je opmerking te vervallen toch, of blijf je bij je verhaal? Vat em niet?
met veel plezier. Chaos schreef:Dus jij wilt nooit de rug iets doen opbollen, of omhoog brengen? Opdat je paard je gaat dragen ed? Want een paard wat de rug iets bolmaakt treedt juist met zijn achterhand fijn onder. Als je op een holle rug gaat werken krijg je een hoop meer last denk ik.
Zoals ik al schreef, ik heb een goede instructeur. Mensen van dat niveau weten echt wel wat te diep, normaal , bol of hol is. Ik reed dus voorheen te laag, wel met de kaak eruit, maar dat is dus nog niet goed. Mijn paard liep nu een IBOP score van 80.
een paard dat niet juist getraind zou zijn valt daar echt wel door de mand. Er werd zelfs geschreven een goed lichaamsgebruik..
, veel zelf houding en een lichtvoetige galop.

marieh schreef:Ik zeg ook liever iets te diep, maar daar zit wel een nuance in. Je moet vanuit daar wel werken naar een goede houding. Te hoog dan spant een paard altijd erg en dat vind zeker niet de bedoeling, maar van een jong paard kun je niet verwachten dat hij gelijk goed loopt. Dus veel trainen en goede begeleiding, je ziet zelf niet wat een ander ziet.