Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
schoentje schreef:@celia: percyleen zou op de 1e foto een tikkie meer mee mogen gaan, maar op de 2e foto gaat ze perfect mee.
Het is iig totaal niet te vergelijken met jou foto's, waar de ruiter echt terug werkt op de sprong.
Het is bovendien een topic waarin het gaat om jou rt problemen, niet om die van PL. Vind het dan ook niet zo netjes dat je dan commentaar gaat hebben op mensen die alleen maar willen helpen.
Celia schreef:De manier waarop zij commentaar gaf was dan ook geen commentaar om ons te helpen, door van die foto's te posten heb je mij iig geen tips gegeven en mij ook niet geholpen helaas. Wij leren vaak jonge paarden op, dus ik weet heus wel hoe ze springen over iets wat ze nooit eerder gezien hebben, dat is ook wat haar paard doet. En ik weet ook wel wat meegeven is, en ik weet ook dat onze amazone dit doet met andere paarden. En het feit is dat er op twee of drie foto's net kort moet gedraaid worden, waarbij ze haar binnenhand (voor ons dan) net inderdaad terugtrekt.
Citaat:Maar we gaan er proberen op letten, hebben we in training ook al gedaan. Al moet ik wel zeggen dat dit namelijk geen verschil maakt als er boven de sprong vrijheid gegeven wordt, ze valt dan werkelijk gewoon nog verder na de sprong dan anders. Je moet ook rekening mee houden dat er gewoon CONTACT gehouden wordt, als ze echt zou trekken zou het paard haar hoofd echt zo diep niet laten zakken. Er is gewoon zo'n verschil tussen storen boven de sprong en dit gewoon contact.
Citaat:Dalmarieke, dat pessoabit zit er nog niet lang in en voordien deed ze dit ook. We hadden ze toen nog niet lang, de pessoa zit er ook nog maar enkele weken in. Maar die gaat er dit weekend uit, helaas zullen er dan geen foto's zijn, en ik probeer aan de filmpjes te geraken die hopelijk gaan gemaakt worden. Haar uitzwaaien met die achterhand doet ze in eender welke situaties op parcours, thuis veel minder of zelf niet. In draf gaat ze werkelijk nog hoger gaan springen, maar soms volgt er ook een nonchalante sprong.
En dankje, wij vinden het ook een prachtig paard en krijgen elk weekend heel wat vraag of ze niet tekoop is, ookal springt ze hier volgens jullie compleet zonder rug.

Celia schreef:PercyLeen, jij geeft trouwens ook geen teugel boven de sprongdus volledig met Schoentje meegaan zal helaas niet gaan, anders moet er ook iets gebeuren aan jou handen (of de amazone die jou paard berijdt).