Paard springt TE hoog over hindernissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: Paard springt TE hoog over hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:50

@celia: percyleen zou op de 1e foto een tikkie meer mee mogen gaan, maar op de 2e foto gaat ze perfect mee.
Het is iig totaal niet te vergelijken met jou foto's, waar de ruiter echt terug werkt op de sprong.
Het is bovendien een topic waarin het gaat om jou rt problemen, niet om die van PL. Vind het dan ook niet zo netjes dat je dan commentaar gaat hebben op mensen die alleen maar willen helpen.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:04

Zou het kunnen dat het paard "afbreekt"boven de sprong en niet door de rug gaat door het pessoabit, en dat het zo groot uitslaat doordat het zijn vermogen ergens kwijt moet?
Als je de foto`s naast elkaar legt van de vorige eigenaar rijdend op trens en deze met pessoa, zie ik daar een duidelijk verschil.
Het blijven natuurlijk beide moment opnames, maar wat ik er zo van beoordeel.

Ik vind het overigens een prachtigpaard en denk dat je daar een mooie toekomst mee tegemoet gaat...wow

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 12:59

schoentje schreef:
@celia: percyleen zou op de 1e foto een tikkie meer mee mogen gaan, maar op de 2e foto gaat ze perfect mee.
Het is iig totaal niet te vergelijken met jou foto's, waar de ruiter echt terug werkt op de sprong.
Het is bovendien een topic waarin het gaat om jou rt problemen, niet om die van PL. Vind het dan ook niet zo netjes dat je dan commentaar gaat hebben op mensen die alleen maar willen helpen.

De manier waarop zij commentaar gaf was dan ook geen commentaar om ons te helpen, door van die foto's te posten heb je mij iig geen tips gegeven en mij ook niet geholpen helaas. Wij leren vaak jonge paarden op, dus ik weet heus wel hoe ze springen over iets wat ze nooit eerder gezien hebben, dat is ook wat haar paard doet. En ik weet ook wel wat meegeven is, en ik weet ook dat onze amazone dit doet met andere paarden. En het feit is dat er op twee of drie foto's net kort moet gedraaid worden, waarbij ze haar binnenhand (voor ons dan) net inderdaad terugtrekt. Maar we gaan er proberen op letten, hebben we in training ook al gedaan. Al moet ik wel zeggen dat dit namelijk geen verschil maakt als er boven de sprong vrijheid gegeven wordt, ze valt dan werkelijk gewoon nog verder na de sprong dan anders. Je moet ook rekening mee houden dat er gewoon CONTACT gehouden wordt, als ze echt zou trekken zou het paard haar hoofd echt zo diep niet laten zakken. Er is gewoon zo'n verschil tussen storen boven de sprong en dit gewoon contact.

Dalmarieke, dat pessoabit zit er nog niet lang in en voordien deed ze dit ook. We hadden ze toen nog niet lang, de pessoa zit er ook nog maar enkele weken in. Maar die gaat er dit weekend uit, helaas zullen er dan geen foto's zijn, en ik probeer aan de filmpjes te geraken die hopelijk gaan gemaakt worden. Haar uitzwaaien met die achterhand doet ze in eender welke situaties op parcours, thuis veel minder of zelf niet. In draf gaat ze werkelijk nog hoger gaan springen, maar soms volgt er ook een nonchalante sprong.
En dankje, wij vinden het ook een prachtig paard en krijgen elk weekend heel wat vraag of ze niet tekoop is, ookal springt ze hier volgens jullie compleet zonder rug.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:14

Celia schreef:
De manier waarop zij commentaar gaf was dan ook geen commentaar om ons te helpen, door van die foto's te posten heb je mij iig geen tips gegeven en mij ook niet geholpen helaas. Wij leren vaak jonge paarden op, dus ik weet heus wel hoe ze springen over iets wat ze nooit eerder gezien hebben, dat is ook wat haar paard doet. En ik weet ook wel wat meegeven is, en ik weet ook dat onze amazone dit doet met andere paarden. En het feit is dat er op twee of drie foto's net kort moet gedraaid worden, waarbij ze haar binnenhand (voor ons dan) net inderdaad terugtrekt.

1. waarom kort draaien met een paard dat er helemaal nog niet klaar voor is? Is dat omdat het parcours zo gebouwd is, dan kun je nog steeds het beste landen en evt gebruik maken van de kant om te draaien.
2. Als je kort wilt draaien, hoor je niet je hand naar je toe te trekken, zeker niet op de sprong, maar je doet je binnen hand naar binnen van de hals af. Op die manier trek je dus niet de kop erop, maar geef je aan je paard licht de richting aan waar je heen wilt.

Citaat:
Maar we gaan er proberen op letten, hebben we in training ook al gedaan. Al moet ik wel zeggen dat dit namelijk geen verschil maakt als er boven de sprong vrijheid gegeven wordt, ze valt dan werkelijk gewoon nog verder na de sprong dan anders. Je moet ook rekening mee houden dat er gewoon CONTACT gehouden wordt, als ze echt zou trekken zou het paard haar hoofd echt zo diep niet laten zakken. Er is gewoon zo'n verschil tussen storen boven de sprong en dit gewoon contact.

Het is minder erg het contact te verliezen, dan te trekken op de sprong. Ik vind dus wel dat ze stoort boven de sprong, kijk nog eens goed naar het verschil tussen deze foto's en die van de andere ruiter met dit paard. die jongen geeft dus wel genoeg mee op de sprong.
Als dit paard niet zou kunnen landen zonder ruiter die hem in de bek trekt, dan is er iets goed mis met dit dier. Ik heb veel mee gemaakt, maar dat nog nooit.

Citaat:
Dalmarieke, dat pessoabit zit er nog niet lang in en voordien deed ze dit ook. We hadden ze toen nog niet lang, de pessoa zit er ook nog maar enkele weken in. Maar die gaat er dit weekend uit, helaas zullen er dan geen foto's zijn, en ik probeer aan de filmpjes te geraken die hopelijk gaan gemaakt worden. Haar uitzwaaien met die achterhand doet ze in eender welke situaties op parcours, thuis veel minder of zelf niet. In draf gaat ze werkelijk nog hoger gaan springen, maar soms volgt er ook een nonchalante sprong.
En dankje, wij vinden het ook een prachtig paard en krijgen elk weekend heel wat vraag of ze niet tekoop is, ookal springt ze hier volgens jullie compleet zonder rug.

Wij vragen ook wel eens naar een ruig springend paard waar de ruiter de rug uit aan het trekken is, zo'n paard kan bijna alleen maar mee gaan vallen.
Ik vraag me ondertussen een beetje af waarom je dit topic hebt geopent. Krijg niet echt het idee dat je iets van iemand aan wilt nemen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:32

Amen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:35

schoentje schreef:
Ik vraag me ondertussen een beetje af waarom je dit topic hebt geopent. Krijg niet echt het idee dat je iets van iemand aan wilt nemen.

Ik lees altijd met veel belangstelling jouw posten, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de TS dit ook doet :=

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:55

Celia schreef:
PercyLeen, jij geeft trouwens ook geen teugel boven de sprong ;-) dus volledig met Schoentje meegaan zal helaas niet gaan, anders moet er ook iets gebeuren aan jou handen (of de amazone die jou paard berijdt).

Het paard van PercyLeen heeft de ruimte om zijn hals te strekken, jou paard kan dat niet;-)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 12:33

Waar heb ik dan gezegd dat ik deze tips niet accepteerde? Als je even terugleest bedank ik Schoentje voor de tips, en ik vraag er ook om. Ik probeer me uiteraard te verantwoorden, dat lijkt me ook logisch, daar heb ik ook het recht toe. Ik zeg ook dat we er aan werken, en ik ben dan ook blij dat we die tips gekregen hebben. Daar wordt ook mee gewerkt, anders zouden we niet elke dag dressuur rijden en enkele keren springen per week. En ik denk dan dat er een slotje op het topic mag, als ik dan toch zogezegd geen commentaar wil aanvaarden. Dat is dan ook opgelost.

Infinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:06

Hey hey,
misschien wat laat, maar ik heb ook zo een paardje. En het is ook een Clinton kind. En ik weet nog zo een Clinton kind die juist hetzelfde doet. In het begin had ik het echt moeilijk om met haar te springen, maar ik begin haar techniek gewoon te worden. Jammere is dat ze haar soms helemaal overspringt, en dat ik dan volledig opnieuw moet beginnen. Ik rij haar in de week goed los en ontspannen en spring er niet mee, alleen in het weekend gaan we springen op wedstrijd en hierdoor is ze al veel verbeterd.