Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gaan we ook al aan werken 

Hazzebaz schreef:Leen_ schreef:de binnenteugel kan in principe losser zijn, daarmee bedoel ik dat je enkel 'contact' hebt op je buitenteugel, maar indien je je binnenteugel nodig hebt voor overgangen, figuren ed. dat je deze dan toch bij je hebt maar geen constante druk.
Klopt helemaal wat je zegt, Leen. Dit is ook mijn manier van rijden. Echter, bij deze merrie dien je wel constante aanleuning te hebben aan beide kanten aangezien ze praktisch geen zicht meer heeft in haar rechteroog. Ze heeft ohz erg weinig zelfvertrouwen, dus die aanleuning is voor haar een steunpunt.
DeadxStar schreef:Derest ga ik niet meer op in, lijkt me het beste om het normaal in dit topic te houden. Op vervelende herhalingen, of mensen die niet lezen, ga ik niet meer in op aanraden van een mod
Wel grappig dat als je bij sommigen daarvan, in het profiel gaat kijken, dat ze ook niet zo netjes recht zitten zoals het hoort, naar beneden kijken, en ook de handen niet rechtop hebben maar pianohandjes
AndiraStud schreef:Leuk om een zusje van onze V.D. Ivanka (Mel Rintin x VD Donna) aan het werk te zien. Sinds enkele maanden ben ik met haar ook wat dressuur aan het rijden, bij Ivanka was het grote probleem te hard willen werken en haar best willen doen waardoor het geen ontspannen beeld gaf en ook helemaal niet ontspannen was.
Effe was ik de verkeerde weg op aan het gaan en begon ze of op mijn handen te hangen of zelf in haar krul te lopen zonder contact.... Mijn centje is op tijd gevallen en ik heb 2 dingen gedaan: een Happy Mouth appelbitje ingehangen waardoor ze ineens wel meer ontspannen ging lopen en ben haar hals er gaan uitrijden. Paard was tervoren rectreatiepaard en koetspaard![]()
Nu kan zij meer ontspannen haar oefeningetjes lopen zonder dat opgejaagde gedrag van ik MOET werken anders.... Een klein tikje achter mijn kuit was genoeg om haar helemaal de stuipen op het lijf te jagen. Nu heeft zij veel meer zelfvertrouwen gekregen en vertrouwen in haar ruiter waardoor ze zichzelf onder zadel echt laat zien zonder sterk te worden.
Tegenwoordig doe ik mee aan de bereden klasses in België waar zij zich toont alsof ze hengst is met enorm veel allure. Maar er is één groot verschil tegenover enkele maanden geleden, ze is te rijden op de zit en is vederlicht op mijn handen, we zijn stilletjesaan een team aan het worden.
Ik herken onze Ivanka wanneer Hazzebaz over Farilla schrijft, zal dus niet enkel liggen aan wat ze heeft meegemaakt Sam, maar zullen toch wel wat familietrekjes zijn![]()
Nog veel succes met deze merrie en vooral ZEN en veel geduld
Hazzebaz schreef:Echter, Farilla is niet heet, druk, pittig, nerveus of hoe ze het hier dan ook willen noemen, maar juist lekker relaxed.
Maar beginnen bij de basis denkt niemand aan!!!!
Hazzebaz schreef:AndiraStud schreef:Leuk om een zusje van onze V.D. Ivanka (Mel Rintin x VD Donna) aan het werk te zien. Sinds enkele maanden ben ik met haar ook wat dressuur aan het rijden, bij Ivanka was het grote probleem te hard willen werken en haar best willen doen waardoor het geen ontspannen beeld gaf en ook helemaal niet ontspannen was.
Effe was ik de verkeerde weg op aan het gaan en begon ze of op mijn handen te hangen of zelf in haar krul te lopen zonder contact.... Mijn centje is op tijd gevallen en ik heb 2 dingen gedaan: een Happy Mouth appelbitje ingehangen waardoor ze ineens wel meer ontspannen ging lopen en ben haar hals er gaan uitrijden. Paard was tervoren rectreatiepaard en koetspaard![]()
Nu kan zij meer ontspannen haar oefeningetjes lopen zonder dat opgejaagde gedrag van ik MOET werken anders.... Een klein tikje achter mijn kuit was genoeg om haar helemaal de stuipen op het lijf te jagen. Nu heeft zij veel meer zelfvertrouwen gekregen en vertrouwen in haar ruiter waardoor ze zichzelf onder zadel echt laat zien zonder sterk te worden.
Tegenwoordig doe ik mee aan de bereden klasses in België waar zij zich toont alsof ze hengst is met enorm veel allure. Maar er is één groot verschil tegenover enkele maanden geleden, ze is te rijden op de zit en is vederlicht op mijn handen, we zijn stilletjesaan een team aan het worden.
Ik herken onze Ivanka wanneer Hazzebaz over Farilla schrijft, zal dus niet enkel liggen aan wat ze heeft meegemaakt Sam, maar zullen toch wel wat familietrekjes zijn![]()
Nog veel succes met deze merrie en vooral ZEN en veel geduld
Farilla zal nooit en te nimmer een dressuurpaard gaan worden. Haar bewegingen en haar instelling laten dat simpelweg niet toe en daarnaast komt ook, dat dressuur helemaal niet belangrijk is voor haar. Wij hebben haar voor de fokkerij en de shows en in beiden presteert ze zeer goed. Zo goed zelfs, dat zij na 7 x onverslagen te zijn, maar eens haar kwaliteiten gaat tonen op het EK eind oktober.
Ik geloof je helemaal, zoals je over Ivanka vertelt, dat het een familietrekje is. Echter, Farilla is niet heet, druk, pittig, nerveus of hoe ze het hier dan ook willen noemen, maar juist lekker relaxed. En nee, dat zie je niet op de foto`s, puur enkel en alleen omdat ze niet snapt wat er van haar wordt gevraagd. Dat geeft niets, ze kan het leren en doet haar stinkende best en ze zal het echt wel gaan oppikken, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook dressuurpaard zal zijn. Maar je hebt helemaal gelijk wat familie betreft, ze is een echte Rintin, helemaal qua karakter.
Hetgeen wat ik alleen hier op het forum niet begrijp is dat er allemaal Anky`s rondlopen. Iedereen weet perfect te vertellen hoe het moet, en wat er fout is. Maar beginnen bij de basis denkt niemand aan!!!Als je een baby van 6 mnd op dfe grond zet, loopt ie toch ook niet meteen weg??????Zo ook met paarden. Eerst leren, dan pas bevestigen.
Alle bokkers hier gaan daaraan voorbij. Ze denken omdat de merrie volwassen is, dat ze dan alles maar moet kunnen. Lezen is op zich al een probleem, dat willen of kunnen ze niet, maar wel kicken op het afzeiken van mensen. Dan is het niet raar dat de TS uiteindelijk er (meerdere keren) iets van zegt, maar niemand valt het op.
Dan is het ook nog zo dat standaard elk paard maar rijpaard moet zijn, en dat is het doel helemaal niet van Farilla. Ze is showpaard en heeft daarmee al de nodige titels op haar naam gezet.
Showen is haar hoofddoel en des te knapper om deze dame dan nog zo aan het lopen te krijgen!
Mensen, LEES eerst eens goed en aandachtig door wat er wordt gezegd, en geef dán pas een reactie.
) naar enorme hoogtes gaat en door diepe dalen. ze zal je op een dag laten voelen hoe een pasje SB gaat als een echte pro, om de volgende dag niet meer aan te kunnen galopperen

Als je je armen zo gestrekt houdt is de kans dat je je armen (onbewust) vast zet heel groot.
Probeer gewoon eens niet aan de voorkant te zitten (dus wel teugels op maat, en contact met de mond, maar probeer je handen stil -maar wel elastisch!- te houden). En ga dán eens rijden, dus gewoon lekker figuurtjes en overgangen. Je zal merken dat zodra je paard warm en los is, ze vanzelf jou hand iets opzoekt en wil zakken met haar hoofd/hals 
DeadxStar schreef:Waar aan zie jij dan dat ze haar rug weg drukt?
Want dat was totaal niet het geval..

.

)
Mischien foto opnames maar overal zie ik iets terughoudends... in de krul.
Dat maakt haarweer anders

Komt helemaal goed 

En dat moet ik niet doen!
Maar voorlopig gaan we nu aan de gang met haar showtraining (EK!), en pas daarna weer lekker opbouwen naar het rijden toe
Ik weet inderdaad wat ik fout doe, ook qua houding
Dus daar wordt sowieso aan gewerkt 
Haha.
En tsja, als mensen raar reageren op haar oog, vind ik dat eerder aan hun liggen, dan aan het paard hahaha. Ziet er inderdaad misschien wat raar uit als je het niet weet, maar dan moeten sommige bokkers maar verder lezen dan hun neus lang is

Je houding is niet helemaal 100% super maar die komt nog wel (Ja moest toch wat zeggen want compliment van oog en paardje wou ik toch vermelden maar dat is oftopic dus hier wat ontopic geklets
)