V.D. Farilla @ work in roze!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: V.D. Farilla @ work in roze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:43

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:49

wat me meteen opvalt is dat je pony op iedere foto de rug wegduwt.
ik zou beginnen met vwnw rijden.
je zou haar ook eens met een dubbele long kunnen longeren zodat ze ronder gaat worden in haar rug.
en dan veel overgangen laten maken.
verder een mooi paardje.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:07

ik vind dat er wel erg streng gereageerd word.
Voor de 4e keer vind ik het zeker niet verkeerd, hij drukt idd de rug weg enz. maar ik vind dat je dat voor een 4e keer niet kunt verwachten dat dat o zo veel beter zou moeten zijn.
Ik weet hoe moeilijk arabieren kunnen zijn en herken wel een paar dingen in de van mij ;)
Dat heb ik er natuurlijk wel allemaal uitgekregen maar niet na de 4e keer rijden zover ik het me herriner :P
Ook heb ik een poosje gereden met een pony met een blind oog en ik weet ook dat dat erg moeilijk is! want de pony moet veel meer op de ruiter vertrouwen etc.
Ik zou zeggen doe er wel wat mee, van sommige reacties(ook al waren ze niet allemaal even aardig) maar in sommige dingen hebben ze wel gelijk, zo als proberen rond en laag zodat die zijn rug al wat beter kan loslaten, en probeer natuurlijk te gaan kijken naar een lesgever waarmee het klikt.

edit; je moet wel oppassen met arabieren met lang en laag dat ze niet te veel op de voorhand vallen, dus probeer veel overgangen te rijden als je daar mee bezig gaat! :)

Succes! :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:17

ten eerste over jou

ik vind je ontzettend onzeker op je paard zitten, Rechtop schouders naar aachter knik in je ellbogen en handen rechtop.

Je paardje

je paard loopt in een gestresste krul ze pakt vast en houd vast zonder enige ontspanning. Dat is jammer want ik denk dat ze super kan lopen als ze los is.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:42

@ Jasterina: Dankjewel voor je reactie! Vind het ook een beetje overdreven allemaal, maarja das een bepaald deel van bokt he ;)
Ik ga zeker wat doen met de opbouwende kritiek, daar heb ik alleen maar profijt van straks! En ben daar ook hardstikke blij mee.

Wordt gewoon moe van mensen die niet lezen en maar wat gaan roepen, of alles herhalen voor de zoveelste keer.

Thanks voor je tip ;)

@ sammy: Jup, is al meerdere keren gezegd ;) Gaan we ook al aan werken :)

Derest ga ik niet meer op in, lijkt me het beste om het normaal in dit topic te houden. Op vervelende herhalingen, of mensen die niet lezen, ga ik niet meer in op aanraden van een mod ;)
Wel grappig dat als je bij sommigen daarvan, in het profiel gaat kijken, dat ze ook niet zo netjes recht zitten zoals het hoort, naar beneden kijken, en ook de handen niet rechtop hebben maar pianohandjes :Y)

as90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:39

Mooi paardje hoor!
Ik vind dat je er erg gespannen uit ziet. Als je je schouders ontspant en die daardoor lager en verder naar achter komen krijg je vanzelf een knik in je armen. Ik heb zelf ook een pittig paardje gehad en kan je uit ervaring zeggen dat als jij je niet ontspant, je paard dit ook niet zal doen! Probeer heel erg op je houding te letten. Als jij netjes recht op zit en je jezelf kan ontspannen gaat je paard ook beter lopen. Succes!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:52

Hazzebaz schreef:
Leen_ schreef:
de binnenteugel kan in principe losser zijn, daarmee bedoel ik dat je enkel 'contact' hebt op je buitenteugel, maar indien je je binnenteugel nodig hebt voor overgangen, figuren ed. dat je deze dan toch bij je hebt maar geen constante druk.

Klopt helemaal wat je zegt, Leen. Dit is ook mijn manier van rijden. Echter, bij deze merrie dien je wel constante aanleuning te hebben aan beide kanten aangezien ze praktisch geen zicht meer heeft in haar rechteroog. Ze heeft ohz erg weinig zelfvertrouwen, dus die aanleuning is voor haar een steunpunt. ;)

ohja, daar had ik niet meer aan gedacht :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:57

DeadxStar schreef:
Derest ga ik niet meer op in, lijkt me het beste om het normaal in dit topic te houden. Op vervelende herhalingen, of mensen die niet lezen, ga ik niet meer in op aanraden van een mod ;)
Wel grappig dat als je bij sommigen daarvan, in het profiel gaat kijken, dat ze ook niet zo netjes recht zitten zoals het hoort, naar beneden kijken, en ook de handen niet rechtop hebben maar pianohandjes :Y)

Ik zal eerlijk zeggen ik heb het ook hoor een hele tijd gehad heb er genoeg fototjes van. Ik heb heel lang dezelfde knik in mijn pols gehad als jij. Heb er ook nog wel fototjes van in mijn profiel staan.

Maar je moet begrijpen dat je niet moet kijken naar wat een ander doet maar dat ze je willen helpen en je niet door de grond willen trappen. Ik geef ook kritiek maar ben zelf ook erg bezig met die knik uit mijn pols en het naar beneden kijken. Als je zoiets als grappig beschouwd is dat zonde want het wordt verteld om je te helpen.

echter snap ik wel dat je gek wordt van het constante herhalen.

je hebt een prachtige merrie onder je kont echt waar daar mag je trots op zijn.

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:52

Leuk om een zusje van onze V.D. Ivanka (Mel Rintin x VD Donna) aan het werk te zien. Sinds enkele maanden ben ik met haar ook wat dressuur aan het rijden, bij Ivanka was het grote probleem te hard willen werken en haar best willen doen waardoor het geen ontspannen beeld gaf en ook helemaal niet ontspannen was.
Effe was ik de verkeerde weg op aan het gaan en begon ze of op mijn handen te hangen of zelf in haar krul te lopen zonder contact.... Mijn centje is op tijd gevallen en ik heb 2 dingen gedaan: een Happy Mouth appelbitje ingehangen waardoor ze ineens wel meer ontspannen ging lopen en ben haar hals er gaan uitrijden. Paard was tervoren rectreatiepaard en koetspaard ;)
Nu kan zij meer ontspannen haar oefeningetjes lopen zonder dat opgejaagde gedrag van ik MOET werken anders.... Een klein tikje achter mijn kuit was genoeg om haar helemaal de stuipen op het lijf te jagen. Nu heeft zij veel meer zelfvertrouwen gekregen en vertrouwen in haar ruiter waardoor ze zichzelf onder zadel echt laat zien zonder sterk te worden.

Tegenwoordig doe ik mee aan de bereden klasses in België waar zij zich toont alsof ze hengst is met enorm veel allure. Maar er is één groot verschil tegenover enkele maanden geleden, ze is te rijden op de zit en is vederlicht op mijn handen, we zijn stilletjesaan een team aan het worden.

Ik herken onze Ivanka wanneer Hazzebaz over Farilla schrijft, zal dus niet enkel liggen aan wat ze heeft meegemaakt Sam, maar zullen toch wel wat familietrekjes zijn ;)

Nog veel succes met deze merrie en vooral ZEN en veel geduld ;)
Laatst bijgewerkt door AndiraStud op 31-08-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:00

Wat een pittig paardje! Daar heb je mazzel mee zeg!
Ik weet wel een leuke instructrice voor je in jou buurt! Even zoeken op Noor Tanger (mindfields hier op bokt) dan vind je haar wel. Die kan je hier vast en zeker goed mee helpen!

Het is erg zonde want ze drukt ontzettend haar rug weg en zal veel lager/langer ingesteld moeten worden om dit er uit te krijgen. Succes!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:37

AndiraStud schreef:
Leuk om een zusje van onze V.D. Ivanka (Mel Rintin x VD Donna) aan het werk te zien. Sinds enkele maanden ben ik met haar ook wat dressuur aan het rijden, bij Ivanka was het grote probleem te hard willen werken en haar best willen doen waardoor het geen ontspannen beeld gaf en ook helemaal niet ontspannen was.
Effe was ik de verkeerde weg op aan het gaan en begon ze of op mijn handen te hangen of zelf in haar krul te lopen zonder contact.... Mijn centje is op tijd gevallen en ik heb 2 dingen gedaan: een Happy Mouth appelbitje ingehangen waardoor ze ineens wel meer ontspannen ging lopen en ben haar hals er gaan uitrijden. Paard was tervoren rectreatiepaard en koetspaard ;)
Nu kan zij meer ontspannen haar oefeningetjes lopen zonder dat opgejaagde gedrag van ik MOET werken anders.... Een klein tikje achter mijn kuit was genoeg om haar helemaal de stuipen op het lijf te jagen. Nu heeft zij veel meer zelfvertrouwen gekregen en vertrouwen in haar ruiter waardoor ze zichzelf onder zadel echt laat zien zonder sterk te worden.

Tegenwoordig doe ik mee aan de bereden klasses in België waar zij zich toont alsof ze hengst is met enorm veel allure. Maar er is één groot verschil tegenover enkele maanden geleden, ze is te rijden op de zit en is vederlicht op mijn handen, we zijn stilletjesaan een team aan het worden.

Ik herken onze Ivanka wanneer Hazzebaz over Farilla schrijft, zal dus niet enkel liggen aan wat ze heeft meegemaakt Sam, maar zullen toch wel wat familietrekjes zijn ;)

Farilla zal nooit en te nimmer een dressuurpaard gaan worden. Haar bewegingen en haar instelling laten dat simpelweg niet toe en daarnaast komt ook, dat dressuur helemaal niet belangrijk is voor haar. Wij hebben haar voor de fokkerij en de shows en in beiden presteert ze zeer goed. Zo goed zelfs, dat zij na 7 x onverslagen te zijn, maar eens haar kwaliteiten gaat tonen op het EK eind oktober.
Ik geloof je helemaal, zoals je over Ivanka vertelt, dat het een familietrekje is. Echter, Farilla is niet heet, druk, pittig, nerveus of hoe ze het hier dan ook willen noemen, maar juist lekker relaxed. En nee, dat zie je niet op de foto`s, puur enkel en alleen omdat ze niet snapt wat er van haar wordt gevraagd. Dat geeft niets, ze kan het leren en doet haar stinkende best en ze zal het echt wel gaan oppikken, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook dressuurpaard zal zijn. Maar je hebt helemaal gelijk wat familie betreft, ze is een echte Rintin, helemaal qua karakter.

Hetgeen wat ik alleen hier op het forum niet begrijp is dat er allemaal Anky`s rondlopen. Iedereen weet perfect te vertellen hoe het moet, en wat er fout is. Maar beginnen bij de basis denkt niemand aan!!!Als je een baby van 6 mnd op dfe grond zet, loopt ie toch ook niet meteen weg??????Zo ook met paarden. Eerst leren, dan pas bevestigen.
Alle bokkers hier gaan daaraan voorbij. Ze denken omdat de merrie volwassen is, dat ze dan alles maar moet kunnen. Lezen is op zich al een probleem, dat willen of kunnen ze niet, maar wel kicken op het afzeiken van mensen. Dan is het niet raar dat de TS uiteindelijk er (meerdere keren) iets van zegt, maar niemand valt het op.

Dan is het ook nog zo dat standaard elk paard maar rijpaard moet zijn, en dat is het doel helemaal niet van Farilla. Ze is showpaard en heeft daarmee al de nodige titels op haar naam gezet.
Showen is haar hoofddoel en des te knapper om deze dame dan nog zo aan het lopen te krijgen!

Mensen, LEES eerst eens goed en aandachtig door wat er wordt gezegd, en geef dán pas een reactie.

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:34

Hazzebaz schreef:
Echter, Farilla is niet heet, druk, pittig, nerveus of hoe ze het hier dan ook willen noemen, maar juist lekker relaxed.

Maar beginnen bij de basis denkt niemand aan!!!!

Ivanka is niet heet en druk maar wil altijd heeeeeel erg haar best doen, nu heb ik dat na een paar maanden in mijn voordeel kunnen ombuigen ;)

Veel succes op het EK!! Ik hou de resultaten wel in de gaten nu ik weet dat Farilla liberty gaat.

gr Janna

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:45

Hazzebaz schreef:
AndiraStud schreef:

Farilla zal nooit en te nimmer een dressuurpaard gaan worden. Haar bewegingen en haar instelling laten dat simpelweg niet toe en daarnaast komt ook, dat dressuur helemaal niet belangrijk is voor haar. Wij hebben haar voor de fokkerij en de shows en in beiden presteert ze zeer goed. Zo goed zelfs, dat zij na 7 x onverslagen te zijn, maar eens haar kwaliteiten gaat tonen op het EK eind oktober.
Ik geloof je helemaal, zoals je over Ivanka vertelt, dat het een familietrekje is. Echter, Farilla is niet heet, druk, pittig, nerveus of hoe ze het hier dan ook willen noemen, maar juist lekker relaxed. En nee, dat zie je niet op de foto`s, puur enkel en alleen omdat ze niet snapt wat er van haar wordt gevraagd. Dat geeft niets, ze kan het leren en doet haar stinkende best en ze zal het echt wel gaan oppikken, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook dressuurpaard zal zijn. Maar je hebt helemaal gelijk wat familie betreft, ze is een echte Rintin, helemaal qua karakter.

Hetgeen wat ik alleen hier op het forum niet begrijp is dat er allemaal Anky`s rondlopen. Iedereen weet perfect te vertellen hoe het moet, en wat er fout is. Maar beginnen bij de basis denkt niemand aan!!!Als je een baby van 6 mnd op dfe grond zet, loopt ie toch ook niet meteen weg??????Zo ook met paarden. Eerst leren, dan pas bevestigen.
Alle bokkers hier gaan daaraan voorbij. Ze denken omdat de merrie volwassen is, dat ze dan alles maar moet kunnen. Lezen is op zich al een probleem, dat willen of kunnen ze niet, maar wel kicken op het afzeiken van mensen. Dan is het niet raar dat de TS uiteindelijk er (meerdere keren) iets van zegt, maar niemand valt het op.

Dan is het ook nog zo dat standaard elk paard maar rijpaard moet zijn, en dat is het doel helemaal niet van Farilla. Ze is showpaard en heeft daarmee al de nodige titels op haar naam gezet.
Showen is haar hoofddoel en des te knapper om deze dame dan nog zo aan het lopen te krijgen!

Mensen, LEES eerst eens goed en aandachtig door wat er wordt gezegd, en geef dán pas een reactie.

ik snap het helemaal, hoe lang het wel niet geduurd heeft voordat ik netjes op m'n paard zat en dan nog langer voordat ik dat kon doen terwijl ze ook ( goed ) liep :P
het heeft zo lang geduurd voordat wij een combinatie waren en zelfs nu, nu ik echt wel durf te zeggen dat we een team zijn en op elkaar zijn ingespeeld, nu nog moet ik er keihard aan werken om haar voor elkaar te krijgen. en dan is die van mij ook geen heethoofd, juist een lekker relaxed typje, maar wat je zegt ze kan heel snel in de stress raken als je iets vraagt en ze snapt het niet. haar eerste reactie is dan heel hard weg te lopen. maar zodra ze snapt wat je bedoelt dan zie je de radertjes draaien, het kwartje val en dan doet ze het ineens!
ga er maar vanuit dat je met zo'n soort paardje ( echt ik herken zoveel van je verhaal en dan is die van mij niet eens familie :P ) naar enorme hoogtes gaat en door diepe dalen. ze zal je op een dag laten voelen hoe een pasje SB gaat als een echte pro, om de volgende dag niet meer aan te kunnen galopperen :roll:
het enige wat ik dan kan zeggen is: blijven lachen :D
als ze zo gestressed raakt niet eindeloos door gaan, daar raken ze alleen maar helemaal van over de zeik. ga een stapje terug, gooi eventueel even de teugels los en ga een stukje stappen om zelf even tot rust te komen. ga terug naar waar het wel ging en ga van daaruit het goede gevoel opzoeken. als je dat vasthebt zoek dan weer de grenzen op. je zal zien, op een dag, wanneer je het niet verwacht, dan loopt zij ineens een paar passen schitterend, precies waar je haar hebben wilt. en zoals een echte arabier zal ze je daarna waarschijnlijk aankijken met een blik van: " oh, is dat wat je wilt, had dat dan gewoon gezegd" :P

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:48

zeg trouwens nooit nooit ;)
misschien heb je geen behoefte om Z-dressuur te worden, maar er zit zo'n kick aan om steeds verder te komen met je paard. en ik denk dat je best wel een goeie heb aan farilla. ze heeft uitstraling, body en karakter :D
zoalng een paard wil ( en jij ook, heel belangrijk) kan je met goeie training een helehoop bereiken. of dat nou in de wedstrijdring is of thuis.
en als er verder geen druk achter zit, dan betekend dat gewoon dat je lekker kalm door kan rijden met je knappe knollie :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:02

ik weet niet of je het leuk vind of totaal niet, wil je niet expres afkraken maar juist allemaal opbouwende tips geven :=
ik vond het kinderachtig om steeds maar om de topics van jou, of waar je in reageerde heen te gaan, dus k ga nu voor het eerst maar gewoon te reageren :D

onwijs leuk paardje wat je rijd, wes vertelde al vanalles over die stal en wat jullie allemaal gingen doen, heel leuk! :D

ik heb zelf ook een arab merrie gereden, en weet hoe makkelijk ze in een eigen houding gaan lopen. die van mij was ook fokmerrie geweest, en zij had precies dezelfde rug als farilla. daardoor lijkt het nog veel meer dat je paardje der rug wegdrukt, ook als dat niet of bijna niet het geval is.

over je houding is dat je moet letten op je buiten hand dat daar geen rare knik in komt ( doe ik ook altijd ) ook niet je handen vanuit je pols die wel rechtop is naar beneden knikken maar iets meer omhoog. ( zie foto 8 binnenhand ) daardoor verbreek je de rechte lijn van elleboog-pols-mond van je paard, waardoor het contact dus ook verbroken word.
als je gaat rijden in het begin voor je gevoel voor in het zadel gaan zitten, en je bekken naar achteren kantelen. dan zit je meer op je kont en word je houding netter en val je niet gemakkelijk meer naar voren.

probeer je benen zoveel mogelijk aangesloten te houden, dan zal ze meer je hand op zoeken en word ze makkelijker tussen twee benen en twee teugels te rijden. probeer dus zonder te trekken altijd contact te houden. daarin zal ze ook gaan ontspannen waardoor ze niet in haar eigen opgekropte houding gaat lopen. daardoor zal je steeds meer kunnen beginnen met een langere teugels met contact met de mond en dus lekker voorwaart neerwaarts te kunnen gaan rijden. dan zullen jullie die eigen houding van haar zo kwijt zijn. als ze toch weer omhoog komt en weer in der eigen houding wil gaan, sluit je je benen weer iets meer, en het er juist voorwaarts proberen uit te rijden...

succes het is een erg leuk paardje en het zal jullie rustig aan vast wel lukken om lekker rond te komen..

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:53

Meid, als jij gewoon meer gaat relaxen, niet heel je lichaam aangespannen houdt maar echt lekker rustig op het paardje gaat zitten, lekker licht bent met alle hulpen word het paardje ook vanzelf rustiger en nagefelijker. Maarja na de 4e keer dat je erop zit snap ik wel dat je er nog wel een beetje gespannen opzit. leuke combo hoor ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:01

Een van de belangrijkste dingen is een mooie knik in je armen :j Als je je armen zo gestrekt houdt is de kans dat je je armen (onbewust) vast zet heel groot.

Ook ik vind je pony niet fijn en ontspannen ogen :n Probeer gewoon eens niet aan de voorkant te zitten (dus wel teugels op maat, en contact met de mond, maar probeer je handen stil -maar wel elastisch!- te houden). En ga dán eens rijden, dus gewoon lekker figuurtjes en overgangen. Je zal merken dat zodra je paard warm en los is, ze vanzelf jou hand iets opzoekt en wil zakken met haar hoofd/hals :j

DeadxStar schreef:
Waar aan zie jij dan dat ze haar rug weg drukt?
Want dat was totaal niet het geval..

:(:)
Ik raad je aan een instructie te zoeken die aan de hand van deze foto's wel ziet dat je paard niet onstpannen loopt :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:09

Leuk paardje heb je daar!
Wat me opvalt is dat jij op sommige fotot's wat ingezakt zit, met name bij je bekken. Probeer daar op te letten. Ik merk ook dat als je rechter zit, je je armen mooier gaat dragen. :)
Ik zie ze soms nog wel eens als touwtjes naar beneden hangen.

Verder vind ik niet dat het er streng uitziet, maar ook niet helemaal ontspannen. Ik denk dat je dat met les prima op kan lossen want het ligt niet alleen aan jou, ook aan het paard zelf. Moet zeggen dat ik je beenhouding op de meeste foto's wel erg goed vind.
Succes. :)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:27

Ook ik wil even reageren, toen ik de foto's zag dacht ik ook, OEII,. ......dat ziet er niet fijn uit.
Teveel spanning op de handen door verkeerde arm/hand houding, op de foto's tenminste, het is heel moeilijk beoordelen vanaf een foto of dat de hele rit zo werkelijk zo IS.

Ik ken deze merrie van shows èn ik ken de eigenaresse en ik weet dat zij klassieke dressuur beheerst en dit ook met lange lijnen toepast bij haar paarden.
Neem aan dat zij deze combinatie dan ook begeleiden. Laten we niet vergeten dat het ook pas de 4e keer is dat TS erop stapt.

Verbaasde me ook deze foto's zo te zien. Want het ziet er namelijk op de foto's niet fijn uit.

Gezien het verleden van deze merrie, gezien waar deze merrie voor gebruikt wordt (show en fokkerij)
was het misschien handiger geweest om deze foto's niet te plaatsen met de vraag of er opbouwende kritiek op gegeven kan worden want dat is namelijk niet eerlijk tegenover amazone , niet eerlijk tegenover (overigens super mooie, waanzinnig kunnen bewegende) Arabische merrie, de eigenaresse maar ook zeker niet tegenover de bokkers.

Je kunt bijna niet vanaf een foto beoordelen hoe een paard loopt, zeker niet door jeugdige bokkers die vervolgens ook nog vertellen hoe je het dan wel moet doen.

TS ik neem aan dat je zelf ook wel ziet wat er "fout" is aan je houding op de foto's, dat is dus iets om aan te werken en volgens mijn heeft eigenaresse genoeg andere leuke arabische volbloeden staan die jou genadeloos kunnen leren om wel iets aan je armen/ handen te verbeteren ;) .

gr Claudia *D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:22

Wil ook nog iets positiefs toevoegen:
Niet alle foto's zien er OEI! uit en je hebt wel (nogmaals voor zover je het van foto kan beoordelen) een mooie beenligging!
gr Claudia *D

(Volgend x misschien alleen foto's plaatsen van alleen linkerkant ivm blind oog, geeft ook vertekend beeld als je niet weet dat ze daar blind is.)

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:27

Wat een beauty van een paard zeg!
probeer hem alleen iets ronder te rijden maar trek hem niet naar beneden want dat is ook weer niet goed dus niet je hand te laag zetten!:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:31

Ik vind het echt een mooierd!
Na de foto's gezien te hebben las ik even wat voor geslacht (Dacht een ruin ofso :P)
Maarjha ...

k vind het er eigenlijki niet echt 'losjes'' uitzien :) Mischien foto opnames maar overal zie ik iets terughoudends... in de krul.
Beetje opgepropt ...

Ik zou eerst heerlijkk laag rijden dat ziet er mischien wat ontspannender uit
Verder zoals ik al zei ik vind het echt een heerlijk paard :)

en dat blinde oog vind ik niet heel erg hoor :) Dat maakt haarweer anders ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:34

@ wonderworst: Hey, nee hoor, zolang ik opbouwend commentaar krijg, vind ik dat alleen maar fijn ;)
Handen is inderdaad een probleem punt, net als mijn ellebogen.
Houding wordt zeker aan gewerkt, ook nu ik even niet meer op Faril rijd wegens het EK, wil de eigenaresse me vast helpen op een ander paard :j Komt helemaal goed :D

@ Shaartje: Klopt ik zit al heel snel gespannen, waarom dat precies is, geen idee! Het gaat vanzelf.. Maar dat komt wel goed :j

@ Miracle: Dankjewel! Beenligging gaat opzich wel, steek ze alleen al snel af := En dat moet ik niet doen!

@ Claudia: Ja sam kan me heel goed helpen :j Maar voorlopig gaan we nu aan de gang met haar showtraining (EK!), en pas daarna weer lekker opbouwen naar het rijden toe :j Ik weet inderdaad wat ik fout doe, ook qua houding :j Dus daar wordt sowieso aan gewerkt :D
En dat qua andere kant ben ik het niet helemaal mee eens, dan denken mensen helemaal dat ik alleen rechtsom rijd :P Haha.
Vind het ook belangrijk om haar moeilijke kant te laten zien :j En tsja, als mensen raar reageren op haar oog, vind ik dat eerder aan hun liggen, dan aan het paard hahaha. Ziet er inderdaad misschien wat raar uit als je het niet weet, maar dan moeten sommige bokkers maar verder lezen dan hun neus lang is :P

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:11

@ DeadxStar ik vind haar oog juist mooi :o :$
Weer us wat anders :)

Verder ga je goed met het commentaar op en wat ik al zei mooi paardje!

Om dit bericht toch niet verwijderd te laten worden (Geen kritiek dus oftopic) :P Je houding is niet helemaal 100% super maar die komt nog wel (Ja moest toch wat zeggen want compliment van oog en paardje wou ik toch vermelden maar dat is oftopic dus hier wat ontopic geklets :P )

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:23

Ik vind haar prachtig!

Ik zou wel een stuk minder op de voorkant letten, maar gewoon lekker lang en lang op 4 benen eerst, dan komt de rest vanzelf :)

Veel succes komt vast goed!