Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Daniquee schreef:Ik weet niet wat je rijd met je Paard? Of is het meer voor de lol, zal ik maar zeggen.
Ik geef de mijne altijd 1x in de 2 maanden 1 week vakantie, dit puur omdat we samen zwaar in training zijn voor het Z2, en omdat ze 2 jaar geleden ook een groot ongeluk heeft gehad.
Brendaaaa schreef:Wat ik me afvraag nav dit topic; gaan jullie zelf dan niet op vakantie? En als je gaat, laat je je paarden dan door iemand rijden of zo? Want voor mij is dat het uitgelezen moment om paardjelief ook vakantie te laten vieren. Zou ik met een eigen paard ook zo doen denk ik, en met Lucky gaat dat ook prima.
opisop_shop schreef:een (mini)vakantie is wel degelijk fijn voor je paard.
Die van mij is nu een jaar onder het zadel en hij heeft regelmatig 1 a 2 weken vrij gekregen.
Ze worden er niet minder van en kunnen even lekker het hoofd leegmaken, dat is erg goed voor ze!
Zelf vind je vakantie ook wel fijn, al zou je maar 2 dagen in de week werken; even lekker niks hoeven is gewoon fijn, punt
Ik zou een paard 2x per jaar vakantie geven. En dat hoeft niet lang te zijn, je kunt ook 4 dagen even laten niksen.
Maar; een paard vakantie willen geven als ze 24/7 op stal staan is natuurlijk geen vakantie, dat is gewoon straf
mimeslosydy schreef:nee dat doe ik niet, mijn pony staat meestal elke dag wel ruim deel buiten.
dus ontspannen kan ze genoeg, dat ene uurtje dat ze dan per dag moet werken vind ik ruim te overzien!
ik heb wel weken dat ik wat minder rij, zoals deze week, ik heb deze week maar 3 keer gereden i.p.v 6 keer.
aankomende week gaan we weer hard aan de bak

Het was van te voren een weliswaar heet maar zeer werkwillig paard, rijden ging van een leien dakje en nu is het zo'n chagrijn van een paard! Eigenlijk moet ik hem gewoon eens een tijd doorrijden dat ie weer in het ritme komt, maar ik raak zelf mijn goede humeur kwijt wanneer ik met hem bezig ben geweest dus soms begin ik eraan maar na een paar dagen hou ik het weer voor gezien en rij ik liever een paard wat het wel met plezier doet.