Anoniem schreef:Trekker is ook geen goedkoop zadel

Zoals ik al zei zit daar een verschil in

Verder heb ik me zeker verdiept in boomloos zadels. Maar na veel verhalen over(jawel punt druk!) heb ik het toch gelaten. De meeste verhalen komen uit de endurance sport. En bijna iedereen komt weer terug op een boomzadel. In klasse I schijnt het nog wel te gaan. Maar daarna gewoon niet meer. Vaak witten haren op de plek van de beugel ophanging. En de plek waar de beugel riemen liggen.
En nogmaals dat veel mensen een slechtpassend boomzadel hebben. Heeft te maken met onzorgvuldigheid

Ik zelf ben daar heel secuur op en mijn zadel past dan ook perfect (door verschillende mensen bevestigd).
Maargoed zeg dus niet dat ik me er niet in verdiept heb

Nee, echt goedkoop zijn ze niet.
En ben blij dat je je er wel in verdiept hebt dan, dus bij deze sorry van mijn kant!
Maar TS doet ook niet aan endurance, he

, ze rijdt gewoon lekker buiten op een relatief rustige manier.
Dan kan ze best een kwalitatief fijn boomloos zadel aanschaffen, al hoewel ze wel moet op letten bij de schoft, omdat het een draver betreft, die misschien een wat hogere schoft heeft? (misschien ook niet?) en daar moet je wel goed op letten bij boomloos (overigens bij extreem brede schoften, zoals mijn paard heeft, moet je ook goed opletten met boomloos, brede pommel e.d.). Witte haren zijn altijd slecht, bij wat voor zadel dan ook. Dan dien je echt meteen actie te ondernemen, liefst nog eerder natuurlijk, want we willen toch niet dat ons paard last heeft van het zadel?
Dat veel mensen slechtpassende boomzadels hebben is absoluut onzorgvuldigheid, maar ook vaak onwetendheid. Ik sta echt verbaasd hoe weinig mensen regelmatig hun zadel laten controleren door een kundig persoon en bijvullen etc. Mensen kopen ook vaak een zadel van internet, MP e.d. Snappen niet eens dat een zadel iets heel persoonlijks is en dat het een paard (en jou als ruiter) ook echt goed moet passen. Helaas zie ik dat heel, heel veel om me heen en ik kan daar ook echt met mijn hoofd niet bij. Ben blij dat jij dat wel doet. Voor mij hetzelfde, ik heb een paard met een extreem moeilijke rug en boomloos is daarbij de beste optie. Met een boomzadel ga ik het niet redden, hoor, dan mag ik elke twee weken wel iemand laten komen en dat gaat mij ook te ver. Nee, ik ben juist heel blij met mijn flexibele Trekker, die een prima gewichtsverdeling heeft met de kussens.