Zie hier... Mini Salinero @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:06

Vlekje123 schreef:
Ben ik dan de enige die die bak levensgevaarlijk vind?! Wat een bende daar zeg. Daar had ik echt niet in gaan rijden.
Verder is alles al gezegd.
TS is blijkbaar te bezodemietert om te luisteren. Ze plaatst een topic wil alleen maar complimentjes horen. Dat het zadel niet past en ze daarmee een andersmans ponietje naar de filestijnen rijdt boeit niet.
Jammer.

ik vind de bak ook levensgevaarlijk!
wat als hij schrikt ?!

en ik zou toch voor een wat grotere pont gaan kijken want als je gaat groeien ga je niet meer passen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:13

Ik vind al die opmerkingen wel grappig over laag en rond.
Ik zie hier een leuke shet fijn rondlopen (en ja in een gevaarlijke bak, maar je moet het doen met wat je aangeoden krijgt als verzorger).
Ze rijdt hem mooi van achter naar voor met het neusje net voor de loodlijn.
Ik zie dit zelf 10x liever dan dat laag rond met onvoldoende achterhand.
Dit is de basis en vandaar kun je hem laten nageven op momenten dat hij dat aanbiedt en niet andersom.

En de opmerkingen over het zadel, ook hier, het is je verzorgshet, dus maak je gebruik van andermans spullen.
Ik zou het zelf van de zotte vinden als jij zelf een nieuw zadel gaat aanschaffen voor een pony waar je vrij snel uitgroeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:29

Ik vind het van de zotte dat je willens en wetens een pony met een niet passend zadel in een slechte bak rijdt. Dan rij je maar voor 1 doel en dat is eigen belang. Anders had ze doorgezocht naar een pony waar wel goed tuig voor beschikbaar is en waar geen slechte bak aanwezig is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:44

Vlekje123 schreef:
Ik vind het van de zotte dat je willens en wetens een pony met een niet passend zadel in een slechte bak rijdt. Dan rij je maar voor 1 doel en dat is eigen belang. Anders had ze doorgezocht naar een pony waar wel goed tuig voor beschikbaar is en waar geen slechte bak aanwezig is.

waar ik met mijn opmerking op doel is dat de eigenaar van de pony moet zorgen voor passend tuig en ik zou persoonlijk of al die voertuigen uit de bak zetten of afzetten met een draad ertussen. Vind jouw conclusie nogal vreemd, dan mogen er heel veel verzorgers opzoek gaan naar een nieuwe verzorgpony.
Je kunt ook gewoon het beste ervan maken met wat je aangeboden krijgt toch?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:47

fannetje schreef:
Vlekje123 schreef:

waar ik met mijn opmerking op doel is dat de eigenaar van de pony moet zorgen voor passend tuig en ik zou persoonlijk of al die voertuigen uit de bak zetten of afzetten met een draad ertussen. Vind jouw conclusie nogal vreemd, dan mogen er heel veel verzorgers opzoek gaan naar een nieuwe verzorgpony.
Je kunt ook gewoon het beste ervan maken met wat je aangeboden krijgt toch?

Ben het eens met vlekje123. Als je het dier er last mee veroorzaakt ga je er toch niet opzitten.

Ik verzorg een paar weken een haflinger, dier is zo'n 50 kg te licht. Ziet er niet uit. Eigenaresse kan een paar weken niet voor hem zorgen en ging ervan uit dat ik hem die weken zou rijden? Halleluja, ik ga echt niet op dat dier zitten! Zijn ruggengraat steekt 3 cm uit, die ga je toch niet lastig vallen met een zadel??? Dus ik laat het diertje veel uit zijn stal, en longeer hem een beetje. Niet zo leuk voor mij als rijden, maar komop hee, je hebt ook nog wat verantwoording tov het dier.

ukoldaatje

Re: Zie hier... Mini Salinero @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:10

Ik vind het er echt leuk uit zien!!! Wat een leuke mooie shet zeg!!!!! Ook je filmpje heeft mooie fotos!

Die bak vind ook ik best wel eng, maar ik neem aan dat jij niet persoonlijk ervoor hebt gezorgd dat ze dat als parkeerplaats gebruiken.

Ben het rijtechnisch met mijn voorgangsters eens, minder kort, wat meer lengte geven.

Geen idee hoe oud je bent, maar misschien is het leuk om een baantje te zoeken en dan een zadeltje te kopen..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:22

Rustig maar, ik zag een advertentie op bokt van ts dat ze een ander zadel zoekt, dus daar hoeft lijkt mij niet meer over gezeurt te worden.
Dat er gevaarlijke dingen in een bak staan kan ts niks aan doen, ze is denk ik harstikke blij dat ze hem mag rijden en als ze dan over van alles gaat lopen zeuren denk ik dat het snel klaar is!
Jullie kunnen toch ook wel een beetje lief doen tegen Ts , gelukkig doet 90% dat wel maar mening geven mag maar sommige kunnen dat beter om een andere manier doen!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:59

melizz13 schreef:
Vlekje123 schreef:
Ben ik dan de enige die die bak levensgevaarlijk vind?! Wat een bende daar zeg. Daar had ik echt niet in gaan rijden.
Verder is alles al gezegd.
TS is blijkbaar te bezodemietert om te luisteren. Ze plaatst een topic wil alleen maar complimentjes horen. Dat het zadel niet past en ze daarmee een andersmans ponietje naar de filestijnen rijdt boeit niet.
Jammer.

ik vind de bak ook levensgevaarlijk!
wat als hij schrikt ?!

Ik heb al gezegt dat ik al een ijslander heb opm te verzorgen
en ik zou toch voor een wat grotere pont gaan kijken want als je gaat groeien ga je niet meer passen

Vlekje123 schreef:

Ik mag uberhaupt al blij zijn dat er een bak is en dat ik dus niet in een weiland hoef te rijden

ukoldaatje schreef:
Ik vind het er echt leuk uit zien!!! Wat een leuke mooie shet zeg!!!!! Ook je filmpje heeft mooie fotos!

Die bak vind ook ik best wel eng, maar ik neem aan dat jij niet persoonlijk ervoor hebt gezorgd dat ze dat als parkeerplaats gebruiken.

Ben het rijtechnisch met mijn voorgangsters eens, minder kort, wat meer lengte geven.

Geen idee hoe oud je bent, maar misschien is het leuk om een baantje te zoeken en dan een zadeltje te kopen..

Ik ben pas 12
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 25-08-10 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Drie berichten samengevoegd, gebruik a.j.b. de editknop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:02

:')

Kom met een shetlander aan en iedereen gaat zoeken naar dingen om over te zeuren. Vraag me toch altijd af waarom...

Dat van die 'gevaarlijke' dingen in de bak... Kom óp zeg :roll:
Ten eerste gaat een pony echt niet zomaar op een trekker of auto springen. Ten tweede neem ik aan dat die pony niet onbeheersd door die bak loopt (al helemaal niet als ik de foto's zie!).

Guttegut... :')

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:04

Wat een leuke shet zeg!
zie het gevaar ook niet echt kwa trekker of auto. Denk niet dat het beestje ineens zou denken.. laat ik daar nou eens lekker tegenaan rennen

vind het zadel idd wat te groot, verder ziet het er leuk uit!

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:17

Bizzybijtje schreef:

Kom met een shetlander aan en iedereen gaat zoeken naar dingen om over te zeuren. Vraag me toch altijd af waarom...

Ten eerste gaat een pony echt niet zomaar op een trekker of auto springen. Ten tweede neem ik aan dat die pony niet onbeheersd door die bak loopt (al helemaal niet als ik de foto's zie!).

AMEN! Wat een betweters hier! Het meisje doet toch ook maar haar best en ze is pas 12! Hoe zou je zelf zijn als je op die leeftijd zo'n cool shet onder je kont kreeg? En alsof een paard (laat staan een shetlander, gaat hij een ladder gebruiken om erop te geraken? :p) inderdaad spontaan op een auto gaat springen :D Te hilarisch voor woorden!
Niks van aantrekken meisje, je rijdt hem écht heel netjes!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:24

Hee, succes met je super shet hoor; hoop dat je een leuk betaalbaar zadel vind maar dat kan wel eens lastig zijn voor een shet; geef niet te snel je geld uit en laat er goed naar kijken of het nieuwe wel beter past dan de oude!! Enneh... die bak? Volgens mij heb je de pony prima onder controle; spul staat stil; maar je niet druk hoor!

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:40

Zoow meid, GEWELDIG!! Wat een leuke shet! Je rijdt hem ook super! Foto's zijn momentopnamen, dus een actief achterbeen is niet altijd te zien.. so what? Hij is nog maar 4, ze werkt er hard aan én er zijn ook genoeg foto's waarbij het achterbeen wél actief is!

Zelf heeft ze verteld dat ze hem wel laag en rond inrijdt en uit stapt, dat is toch prima?! Tijdens de 'echte' training kan je je pony best een beetje oppakken zoals hier.

Daarnaast doet de TS volgens mij heel afwisselende dingen met haar shetje, dat vind ik ook leuk! En de pony zelf lijkt ook alles schitterend te vinden!

Ik zou zeggen, ga zo door!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 08:15

Bizzybijtje schreef:

Hij loopt al vanaf zijn geboorte tussen de Tractoren en vrachtwagens.
Hij staat op een loonbedrijf!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:54

Je hebt je shet al leuk aan het lopen. Al zou ik zelf liever niet met een slecht passend zadel rijden. Ik weet niet hoe groot je budget is natuurlijk, maar je zou mss wel een boomloos zadel kunnen proberen? Voor mijn shettie van 92 cm ga ik een drytex kids kopen. Prijs valt in mijn ogen wel mee en het is een leuk zadel. Ik weet alleen niet of jij er nog in past, maar je kunt vaak een testzadel een week lenen.

De bak is niet ideaal, maar volgens mij ook weer niet levensgevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:21

En als dat beest een keer aan de kletter gaat let hij natuurlijk goed op waar hij in blinde paniek heen schiet. Als dat kind eraf dondert dan let ze natuurlijk wel op dat ze niet op een trekker valt.

Komop zeg! Die bak is gevaarlijk.

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:27

Ziet er netjes uit.
Ik zou hem alleen wat lager proberen in te stellen als dat lukt!:)
Maar het is wel heel knap voor een shet van 4 dat ben ik met je eens

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:28

Moderatoropmerking:
Over de kwaliteit van de bak en de kwaliteit van het zadel is inmiddels wel genoeg gezegd. Bovendien is dat min of meer offtopic, dus ik wil jullie verzoeken om terug te keren naar het rijtechnische aspect van de foto's. Ook zou het prettig zijn als jullie rekening blijven houden met de leeftijd van de TS en de toon van jullie berichten vriendelijk willen houden. Alvast bedankt!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:47

Vlekje123 schreef:
En als dat beest een keer aan de kletter gaat let hij natuurlijk goed op waar hij in blinde paniek heen schiet. Als dat kind eraf dondert dan let ze natuurlijk wel op dat ze niet op een trekker valt.

Komop zeg! Die bak is gevaarlijk.

en hoeveel ruiters zijn er al los op de omheining of sprongen die in de piste opgesteld stonden gelanceerd door hun paard? zullen we stootkussens rondom rond verplichten vanaf nu dan?

tis een shetje waar een meid van 12 plezier mee heeft. TS doet haar best en inderdaad het zadel is te groot, maar voor een twaalf jarige kan 100€ al een heel bedrag zijn om uit eigen zak aan een zadel te geven hoor. bovendien is ze helaas wat groot aan het worden voor de pony, dus wie weet hoe snel moet ze wel stoppen met met deze pony te rijden...

TS als je toch een zadeltje wilt kopen, dan zou ik je aanraden om voor iets als wintec of barefoot (boomloos) te gaan. dat kan je tenminste meenemen naar je volgende verzorgpony omdat ze redelijk aanpasbaar zijn :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 07:58

Dankje voor de tip van de zadels.
Mijn andere verzorgpony heeft al een heel mooi zadeltje dus dat is niet meer nodig!

NoowNoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:32

Wat een kanjer! <3
Alleen probeer de achterhand er wat meer onder te krijgen! :P
En ik ben het TOTAAL niet eens met TheJoker. :j
Ik vind het juist een toppie combinatie. ;)
Jullie kunnen zo gaan startten! *D
xMaryse. :+:

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:43

dankje, ben ook niet voor niets zo trots op hem <3

Amandaxxx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:07

wat een leuke shet ! & wat loopt hij leuk , mn enige opmerking is dat je soms je benen tever naar voren hebt ;)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 20:34

Dankje

Aan mijn benen heb ik gewerkt en die heb ik nu netjes naar beneden!

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:29

Wat een knappe shet!
Met dat zadel dat komt wel goed hoor!
Ik heb ook een zadel probleem gehad met mijn shettie!
Maar je kunt zeker nog veel bereiken met je supershet!
succes nog!