apart, wel bodyprotector geen cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:16

Ik rij sowieso nooit met een bodyprotector, ze lijken mij heel erg irri zitten, maar ik rij ook wel eens zonder cap dusjaa..
Maar idd een beetje een rare combi op die manier

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:36

Bodyprotector vind ik zo'n onhandig ding heb hem nog nooit aangehad en trek hem ook nooit aan ook! ;). Heel veel mensen doen dat wel met vooral jonge paarden maar goed ik heb een 4 jarige en heb nog nooit een body aan gehad en niet eens dat ik hem wou gaan kopen.. Ben er 1x afgegaan ja dat kan gebeuren ook met een bodyprotector kan je, je dan erg bezeren! ;).
Cap heb ik daarin tegen wel altijd op! Dat vind ik echt te gevaarlijk zonder.. Zal hem dan ook nooit meer afzetten! ;).
De combie wel een body geen cap snap ik dan voor geen 1e meter! :o. Dan ben je opzich niet echt helemaal slim om dat te doen! ;)
Je hoofd is aardig kwetsbaar! Je rug ook maar toch je hoofd is echt heel gevaarlijk als er iets mis gaat! ;)
Kies liever voor een cap dan een body!

_Daniquee

Re: apart, wel bodyprotector geen cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:18

Wat raar zeg. Cap is toch belangrijker dan een bodyprotector, en dan erbij een vriendin van mij had een bodyprotector om met het rijden van haar jonge paard, ze valt er af. En breekt alsnog haar rug..

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:21

_Daniquee schreef:
Wat raar zeg. Cap is toch belangrijker dan een bodyprotector, en dan erbij een vriendin van mij had een bodyprotector om met het rijden van haar jonge paard, ze valt er af. En breekt alsnog haar rug..

precies! een bodypro geeft geen garantie,, als je verkeerd valt gebeurd er toch wel iets. of je het wilt of niet ;)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:43

100% garantie dat je geen letsel oploopt tijdens een val heb je met een cap ook niet.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:03

_Karlijn schreef:
100% garantie dat je geen letsel oploopt tijdens een val heb je met een cap ook niet.

Nee dat klopt, maar wat ik dan niet snap, ik denk dat ze een bodyprotector draagt, voor het geval dat ze eraf valt? Waarom draagt ze dan geen cap?

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:40

ik zou zeggen, doe eerst je cap op en ga daarna nadenken over een bodyprotector.
ik heb er eentje voor mn jonge pony, die vliegt nog wel eens door de bak. bij andere paarden doe ik m niet aan, maar cap wel altijd op. herselletsel is zo gekomen!

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:21

Ik ken ook iemand die alleen met BP rijdt. Zij heeft rugproblemen en door de BP wordt haar rug mooi recht gehouden (haar woorden en mening) Zelf vind ik dat je nooit zonder cap moet rijden, maar goed..

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:01

liedje89 schreef:
miss_kippie schreef:
veel mensen dragen ook een bp niet alleen maar voor de veiligheid maar ook om anderen redenen . dus ja daarom zie je wel eens iemand rijden met bp en geen cap. zie het ook wel eens . ;)

Waarom zou je hem dan dragen. Om je houding te verbeteren oid?

Ik gebruikte mijn bp omdat ik na een ongeluk heel snel door mijn rug ging en dan ging ik mijn rug minder verhouden. Maar ik reed dan wel met cap.

En je hebt idd geen garantie want toen ik viel had ik een cap + bp op en toch een hersenschudding en vanalles kapot. Maar het had erger kunnen zijn.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:51

Ik zou toch echt liever een cap dragen, je hoofd lijkt me belangrijker om te beschermen.
En dan nog, als je je houding wil verbeteren kan dat ook met een cap op je hoofd ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:54

ik zou toch liever voor een cap gaan dan een BP...
heb zelf geen BP maar die moet er denk ik wel komen aangezien ik komend voorjaar wil beginnen met cross rijden... ik vond die dingen zo vreselijk zitten toen ik er 2 jaar geleden eentje moest passen, maar ga er van uit dat er nu fijner zittende modellen zijn dan toen :')

marijtje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:01

Zelf rij ik altijd met een cap. Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet als je zonder cap rijdt. Maar gelukkig is het iedereens eigen keuze...

evvvaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 06:18

haha, dat is vreemd! Ik zelf hou echt niet van een bodyprotector! Ik moet mijn eigen houding kunnen houden zegmaar

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:31

rare combi idd geen cap wel bp... ik rijd nu sowieso met beide omdat ik jong paard rijd en al vaak genoeg vervelend gevallen ben van paarden zodat ik nu altijd last van mijn rug heb.

Ik heb nu een ontzettend fijne bp je hebt namelijk niet het idee dat je je niet vrij kan bewegen. Was wel een dure bp maar dan heb je ook wat (heb met van die blokjes die apart van elkaar bewegen.)

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:07

Deze combinatie begrijp ik ook niet helemaal.
Ik heb nog nooit met een bp gereden, rij wel altijd met een cap

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb doorgelezen maar heb een aantal reacties gezien waarin wordt aangegeven dat de bodyprotector niet lekker zit en slecht voor je houding is. 2,5 aldat je er meer door krijgt.

Ik heb bijde kanten op ervaring met een bodyprotector. Het is erg afhankelijk van het type bp dat je haalt. Mijn eerste was een goedkope, gewoon omdat het verplicht was voor de cross. Helaas heb ik met die pb een ongelukje gehad waardoor de pb juist de oorzaak van mijn arm uit de kom was. Hij was te dik en heeft met een hefboom werking op de hals mijn arm ontzet. Erg lekker zitten vondt ik hem niet, maar t is ook een kwestie van wennen.

Inmiddels heb in een andere (vrij dure) met extra schouderbescherming. Ik denk dat deze me 2,5 weken terug bespaart heeft van nog meer elende. Ik heb nu een gebroken sleutelbeen maar had niet willen weten wat er anders met mij was gebeurd. Deze bp zit trouwens prima en geeft mij geen enkele belemering.

Hoewel ik een hekel heb aan een cap op. Draag ik deze altijd als ik in een vreemde omgeving rijd. (en uiteraard daar waar het verplicht is zoals op wedstrijden en bij de clubbak). Ik heb er inmiddels verschillende versleten omdat ik met paard en al onderuit ging en de cap meer pudding dan hard hoofddeksel was. Wil niet weten wat er zonder cap met mijn hoofd gebeurd was.

Verder is het of cap alleen of een combinatie van cap en bp afhankelijk van hoe veilig ik me voel op dat paard.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:36

ik zie dit ook vaker.
ik ken iemand die dit doet omdat ze rugproblemen heeft en als ze valt haar rug erg snel breekt.
met bp. is de kans vele male kleiner

xminix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:09

heb ik ook nog nooit gezien!
apart ja..
zou toch denken dat je beter een cap op kan hebben dan body protector
of ieder geval alle 2 dan

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:08

Beetje vreemde combinatie xd
Ik heb het nog nooit gezien.
Ik rij zelf nooit met een bodyprotector,
het lijken mij echt ondingen. Ik rij altijd wel met cap.

naomi4394

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:10

ik rijd zelf nooit met bodyprotector, al is het misschien wel slim. maar ik denk dat een cap nog veel belangerijker is dus ik vind ht een apparte combinatie... en is een cap niet verplicht...??

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:00

nee hoor, op veel maneges geloof ik wel maar bij ons (kleine pensionstal) niet. Rij zelf wel met cap omdat het gewoon veiliger is, en er komt straks wrsch ook een bodyprotector voor het springen.
Maar vind de combi wel bp en geen cap ook best vreemd maarja, iemand zal er vast zijn/haar redenen voor hebben :p

kimgirltibor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:55

rare combi ja..

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:01

Ik vind het heel apart, maarja, alleen een bp aan is beter dan helemaal niks toch.
Zelf rijd ik altijd met cap. En sinds ik een jonge pony heb, heb ik ook een bp aangeschaft. Eerst had ik altijd aan met rijden, nu alleen nog als ik op buitenrit ga in mijn eentje en toen ik laatst op vakantie was met paard op vreemd terrein heb ik hem ook aangedaan.
Ik heb een hele brave en rustige pony, maar het een blijft een dier...

evvvaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:31

Pluisje_666 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb doorgelezen maar heb een aantal reacties gezien waarin wordt aangegeven dat de bodyprotector niet lekker zit en slecht voor je houding is. 2,5 aldat je er meer door krijgt.

Ik heb bijde kanten op ervaring met een bodyprotector. Het is erg afhankelijk van het type bp dat je haalt. Mijn eerste was een goedkope, gewoon omdat het verplicht was voor de cross. Helaas heb ik met die pb een ongelukje gehad waardoor de pb juist de oorzaak van mijn arm uit de kom was. Hij was te dik en heeft met een hefboom werking op de hals mijn arm ontzet. Erg lekker zitten vondt ik hem niet, maar t is ook een kwestie van wennen.

Inmiddels heb in een andere (vrij dure) met extra schouderbescherming. Ik denk dat deze me 2,5 weken terug bespaart heeft van nog meer elende. Ik heb nu een gebroken sleutelbeen maar had niet willen weten wat er anders met mij was gebeurd. Deze bp zit trouwens prima en geeft mij geen enkele belemering.

Hoewel ik een hekel heb aan een cap op. Draag ik deze altijd als ik in een vreemde omgeving rijd. (en uiteraard daar waar het verplicht is zoals op wedstrijden en bij de clubbak). Ik heb er inmiddels verschillende versleten omdat ik met paard en al onderuit ging en de cap meer pudding dan hard hoofddeksel was. Wil niet weten wat er zonder cap met mijn hoofd gebeurd was.

Verder is het of cap alleen of een combinatie van cap en bp afhankelijk van hoe veilig ik me voel op dat paard.

Mag ik weten van welk merk je bodyprotector nu is, en toen was ?

RV_Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:42

Er zijn ook amazones en ruiters die geen cap kunnen dragen wegens medische redenen!