Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Heel veel mensen doen dat wel met vooral jonge paarden maar goed ik heb een 4 jarige en heb nog nooit een body aan gehad en niet eens dat ik hem wou gaan kopen.. Ben er 1x afgegaan ja dat kan gebeuren ook met een bodyprotector kan je, je dan erg bezeren!
.
.
. Dan ben je opzich niet echt helemaal slim om dat te doen! 

_Daniquee schreef:Wat raar zeg. Cap is toch belangrijker dan een bodyprotector, en dan erbij een vriendin van mij had een bodyprotector om met het rijden van haar jonge paard, ze valt er af. En breekt alsnog haar rug..
liedje89 schreef:miss_kippie schreef:veel mensen dragen ook een bp niet alleen maar voor de veiligheid maar ook om anderen redenen . dus ja daarom zie je wel eens iemand rijden met bp en geen cap. zie het ook wel eens .
Waarom zou je hem dan dragen. Om je houding te verbeteren oid?
Pluisje_666 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb doorgelezen maar heb een aantal reacties gezien waarin wordt aangegeven dat de bodyprotector niet lekker zit en slecht voor je houding is. 2,5 aldat je er meer door krijgt.
Ik heb bijde kanten op ervaring met een bodyprotector. Het is erg afhankelijk van het type bp dat je haalt. Mijn eerste was een goedkope, gewoon omdat het verplicht was voor de cross. Helaas heb ik met die pb een ongelukje gehad waardoor de pb juist de oorzaak van mijn arm uit de kom was. Hij was te dik en heeft met een hefboom werking op de hals mijn arm ontzet. Erg lekker zitten vondt ik hem niet, maar t is ook een kwestie van wennen.
Inmiddels heb in een andere (vrij dure) met extra schouderbescherming. Ik denk dat deze me 2,5 weken terug bespaart heeft van nog meer elende. Ik heb nu een gebroken sleutelbeen maar had niet willen weten wat er anders met mij was gebeurd. Deze bp zit trouwens prima en geeft mij geen enkele belemering.
Hoewel ik een hekel heb aan een cap op. Draag ik deze altijd als ik in een vreemde omgeving rijd. (en uiteraard daar waar het verplicht is zoals op wedstrijden en bij de clubbak). Ik heb er inmiddels verschillende versleten omdat ik met paard en al onderuit ging en de cap meer pudding dan hard hoofddeksel was. Wil niet weten wat er zonder cap met mijn hoofd gebeurd was.
Verder is het of cap alleen of een combinatie van cap en bp afhankelijk van hoe veilig ik me voel op dat paard.