Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lusitana schreef:Ik zie het probleem niet. Mijn merrietje is hier opgegroeid in zeer ruig terrein met muurtjes, muren en terrassen. Ze heeft dat alles met grote snelheid met veel plezier omhoog en omlaag gesprongen vanaf dat ze een paar dagen oud was tot vandaag (ze is nu 3). Toegeven, toen ze als hummel van een afsprong van twee meter naar beneden kwam storten hield ik mijn hart vast, maar dat is dan ook niet iets wat je kinderen ziet doen, neem ik aan.
Zolang een kind een pony niet gigantisch in de weg zit, redden ze hun kont prima en als ze niet willen, doen ze het niet.
Problemen komen juist pas als we teveel gaan calculeren en regelen!
Ze hebben toevallig onderzoek gedaan naar springende paarden en ruiters en het bleek dat het niet uitmaakte hoe ze erop zaten, al hingen ze totaal naar een kant, of waren ze achter in de sprong, als ze maar niet van houding veranderden tijdens de sprong.
En nogmaals, als je je er aan ergert, ga ze dan helpen ipv achter hun rug om kwaad te spreken. Dan leren ze nog wat. Ze kunnen toch niet beter weten tot ze wat leren?
itsmi schreef:Tsja. Kinderen zijn kinderen. Voor hun is de "springtechniek" minder spannend, minder interessant en minder leuk dan het hoogte springen. Hoe hoger ze springen, hoemeer zichtbaar is dat ze goed kunnen springen voor de buitenstaanders. Hoe ze de controle moeten behouden, hoe ze de afstand moeten beoordelen, hoe ze de lijnen het beste kunnen rijden interesseert ze allemaal niet. daar zie je het resultaat veel minder van.
Ik denk dat dat gewoon kind-eigen is.
Bij ons in de pony springles zitten ook kinderen die superhoog willen springen en elke les opnieuw vragen of ze nu hoger mogen springen omdat ze de week ervoor niet zo hoog gegaan zijn. Gelukkig bouwt mijn instructrice goed op en weet ze de grens goed aan te geven.
Ze zal nooit zomaar de hindernis heel hoog zetten omdat iemand dat graag wil. Eerst moet de basis goed zijn alvorens je hoger kan gaan springen. En ja, de basis kan zomaar een jaar duren..
Dat zit er goed in bij onze springlessen nu.
Je kan er wel een wiki over maken, maar ik denk niet dat de "penny meisjes" dat zullen gaan lezen.

DoryXxX schreef:Ik zie ook steeds vaker dat de grondbalk aan de verkeerde kant licht ja..
En dan noemen ze zich ervaren
Ik heb ook liever mijn pony onder controle dan dat ik mijn springrecord verbeter. Dat ligt misschien op een halve meter ofzo, maar ik doe het liever netjes dan hoog. Sterker nog, ik kan er niet tegen dat een paard niet goed uitkomt, daar moet je ook weer op letten. Het is knap dat ze zo hoog komen, maar om dat gecontroleerd en rustig te doen lijkt nogal moeilijk voor sommigen..
itsmi schreef:FalcoMirza schreef:En dan zeggen ze zo van hij springt veel beter over hoge hindernissen dan over lage.
Dat kán waar zijn! Er zijn paarden die lage hindernissen geen uitdaging (is niet het goede woord, maar kom even niet op het woord) vinden en pas enthousiast worden als het hoger wordt!
Joolien schreef:itsmi schreef:Dat kán waar zijn! Er zijn paarden die lage hindernissen geen uitdaging (is niet het goede woord, maar kom even niet op het woord) vinden en pas enthousiast worden als het hoger wordt!
dat klopt, maar dat is wat anders. Ik bedoel echt dat mensen springen om de hoogte, en hoe maakt niet uit.
daphnijntje schreef:ik ben ook een enny meisje zoals ji jhet zegt ,
maar ik houd zoiezo niet van springen.
maar ik snpa dta het heel erg iritant is als je er op gata letten .
probeer er gewoon niet op te letten .
(dat pennymeisjes vat ik een beetje op als beldeging)
) En idd, zoals eerder gezegd; kinderen zijn meestal nog helemaal niet bezig met techniek toch, als het maar leuk is! Zolang het allemaal niet al te gevaarlijk wordt is daar niks mis mee lijkt me. sanne_146 schreef:Zolang het allemaal niet al te gevaarlijk wordt is daar niks mis mee lijkt me.