extreem heet paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:23

Mooi dier! :D
Je kunt aan haar koppie al wel zien dat ze alles in de gaten houdt. :P
Ze heeft ook een heel dun velletje lijkt het.
Een echte hittepetit. :=
En ze kan ook mooi sjouwen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 09:25

Miska schreef:
Mooi dier! :D
Je kunt aan haar koppie al wel zien dat ze alles in de gaten houdt. :P
Ze heeft ook een heel dun velletje lijkt het.
Een echte hittepetit. :=
En ze kan ook mooi sjouwen.

ze heeft idd een giga dun velletje en als zij het wil (dus niet altijd als ik het wil ;) ) kan ze idd giga lopen. Passage, pirouettes, wissels, alle zijgangen, alles kan ze, alleen niet op commando :o

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:31

Ja, precies!
Het zit er wel in zeg maar.
Dat dunne velletje maakt ze ook supergevoelig voor alles, dat heeft de mijne namelijk ook.
Ze kan helemaal debiel doen op vliegen en als ik dr niet in spuit dan weet ik van te voren al dat het niks wordt met rijden. (al is het altijd afwachten welke bui ze heeft, maar dan weet ik het echt zeker) :=
Dan blijft ze drammen en wordt op een gegeven moment heel boos en dan valt er helemaal geen land mee te bezeilen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:42

Magic Five Star. Ik heb er nog een 3/4 pot van staan, omdat mijn merrie er totaal niet op reageerde. Ik heb ook van alles geprobeerd, magnesium, Magic Five Star, Bach, alles hielp een beetje of niets hielp echt, zeg het maar. Wat wél lijkt te helpen zijn de behandelingen van een osteopaat. Want vergeet niet dat ze van (spier)pijn heel vluchterig kunnen worden, schrikkerig, kijkerig, gespannen, loperig, bokkerig, noem het allemaal maar op. (Noem het allemaal op en je hebt mijn merrie. :D )

Die van mij was niet steeds heel extreem heet, maar wel met tijden en vooral vaak onverwacht. Schrikken, kijkerig, gespannen, en dan uiteindelijk met 4 benen tegelijk de lucht in en maar afgaan. Nou, dat heb ik niet één keer uitgezeten en er is geen paard waar ik vaker van af ben gevallen dan deze. :o

Tuurlijk ga je kijken wat de oorzaak is, dus je begint bij de tandarts, via zadelmaker en komt uiteindelijk bij een osteopaat, waar ik overigens totaal geen geloof in had. Naar mijn idee was het onwil van de merrie, grapjes, niet willen werken en onvermogen van mij om het op te lossen. Echter nu heeft ze 2 behandelingen gehad en ze is daar *afkloppen* enorm op verbeterd. Ze heeft niet meer zo gebokt en het kijkerige en schrikkerige is zo'n 80% minder. Soms gaat ze nog wel in verzet, maar dat is dan blokkeren en dat voel ik precies, daar heeft ze dan ook reden voor (heel soms is die reden nog steeds wel niet-willen-werken), en tegenwoordig kan ik het aardig oplossen.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar misschien is het toch de moeite waard om haar eens na te laten kijken. Verder zou ik haar ook uit de koppel halen idd.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 09:50

kay27 schreef:
Magic Five Star. Ik heb er nog een 3/4 pot van staan, omdat mijn merrie er totaal niet op reageerde. Ik heb ook van alles geprobeerd, magnesium, Magic Five Star, Bach, alles hielp een beetje of niets hielp echt, zeg het maar. Wat wél lijkt te helpen zijn de behandelingen van een osteopaat. Want vergeet niet dat ze van (spier)pijn heel vluchterig kunnen worden, schrikkerig, kijkerig, gespannen, loperig, bokkerig, noem het allemaal maar op. (Noem het allemaal op en je hebt mijn merrie. :D )

Die van mij was niet steeds heel extreem heet, maar wel met tijden en vooral vaak onverwacht. Schrikken, kijkerig, gespannen, en dan uiteindelijk met 4 benen tegelijk de lucht in en maar afgaan. Nou, dat heb ik niet één keer uitgezeten en er is geen paard waar ik vaker van af ben gevallen dan deze. :o

Tuurlijk ga je kijken wat de oorzaak is, dus je begint bij de tandarts, via zadelmaker en komt uiteindelijk bij een osteopaat, waar ik overigens totaal geen geloof in had. Naar mijn idee was het onwil van de merrie, grapjes, niet willen werken en onvermogen van mij om het op te lossen. Echter nu heeft ze 2 behandelingen gehad en ze is daar *afkloppen* enorm op verbeterd. Ze heeft niet meer zo gebokt en het kijkerige en schrikkerige is zo'n 80% minder. Soms gaat ze nog wel in verzet, maar dat is dan blokkeren en dat voel ik precies, daar heeft ze dan ook reden voor (heel soms is die reden nog steeds wel niet-willen-werken), en tegenwoordig kan ik het aardig oplossen.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar misschien is het toch de moeite waard om haar eens na te laten kijken. Verder zou ik haar ook uit de koppel halen idd.

is de pot nog goed? dan wil ik m wel overnemen....
Ik heb idd dat rijtje al gehad. De osteopaath is nog niet helemaal klaar, dus ze moet in het najaar nog een keer....
Ze schrikt ook totaal niet, ze is juist nergens bang voor. Naar mijn idee is het bij mijn paard nu dus wel onwil vd merrie, nu ik wat duidelijker ben in mijn hulpen gaat het al een stuk beter, gelukkig!!

kay27

Re: extreem heet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:05

Ik stuur je een pb over de pot Magic, zal ook even naar de houdbaarheidsdatum kijken.

Lastig hoor, zulke dieren. Eer je zover bent dat je er wat mee kan... fijn dat het nu beter lijkt te gaan. Bij mij zit er ook een heel rijtechnisch stuk, ik hoef er bijv. zeker niet op te stappen als ik me niet helemaal lekker voel of 'even snel' wil rijden. Zulke dieren vragen gewoon 100% aandacht, altijd. Ach ja, dat houdt ons wakker he? ;)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:17

kay27 schreef:
Ik stuur je een pb over de pot Magic, zal ook even naar de houdbaarheidsdatum kijken.

Lastig hoor, zulke dieren. Eer je zover bent dat je er wat mee kan... fijn dat het nu beter lijkt te gaan. Bij mij zit er ook een heel rijtechnisch stuk, ik hoef er bijv. zeker niet op te stappen als ik me niet helemaal lekker voel of 'even snel' wil rijden. Zulke dieren vragen gewoon 100% aandacht, altijd. Ach ja, dat houdt ons wakker he? ;)

precies ;) bovendien leer ik eindelijks eens wat geduld te hebben :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:19

Haha, ja nou hier hetzelfde. En rustig blijven, da's ook een fijn leerpunt. :D

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:21

Absoluut!!!
Hier net zo! :=

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:35

mijn dametje reageert goed op de nervo poeder!!! Haar stap is erg relaxed geworden, en alleen de overgang naar draf is nog een pijl uit de boog schiet actie haha maar we krijgen haar wat sneller in de ontspanning. En gelukkig ben ik gezegend met een super bijrijdster die er ook super mee om kan gaan!!

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:51

Ik heb haar laten keuren inderdaad! Een lager bedrag heb ik ook over nagedacht, want dat geld had ik nooit meer voor d'r betaald! Maar goed, ik had net mijn paard plotskklaps in laten slapen door koliek en was daar erg kapot van. Dit was de tweede teleurstelling en omdat ik zo, in mijn beleving, in die teleurstellingen zat heb ik het risico niet genomen. Ik heb nog wel een paar leuke foto's voor je en filmpjes van d'r!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:56

Chilly schreef:
Ik heb haar laten keuren inderdaad! Een lager bedrag heb ik ook over nagedacht, want dat geld had ik nooit meer voor d'r betaald! Maar goed, ik had net mijn paard plotskklaps in laten slapen door koliek en was daar erg kapot van. Dit was de tweede teleurstelling en omdat ik zo, in mijn beleving, in die teleurstellingen zat heb ik het risico niet genomen. Ik heb nog wel een paar leuke foto's voor je en filmpjes van d'r!

dat kan ik me voorstellen....
Zou graag de fot's en filmpjes willen hebben

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:12

ik zal even graven of ik ze nog kan vinden! Het is zo'n supermooi paard! Het rijden komt vast wel goed, misschien heeft ze ook wel lang tijd nodig om zich weer op haar plek te voelen?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:42

Chilly schreef:
ik zal even graven of ik ze nog kan vinden! Het is zo'n supermooi paard! Het rijden komt vast wel goed, misschien heeft ze ook wel lang tijd nodig om zich weer op haar plek te voelen?

Als je dat wilt doen, graag!!! ze is de eerste paar maanden idd knap van het centrum geweest (is dat friesisme?? :o ), maar ze voelt haar nu helemaal thuis, heb ik het idee tenminste.

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:38

Ja zo'n paard leek het me wel inderdaad, ik heb sowieso nog filmpjes...mag ik die dan op youtube zetten? Mailen lukt mij namelijk niet!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 19:28

Chilly schreef:
Ja zo'n paard leek het me wel inderdaad, ik heb sowieso nog filmpjes...mag ik die dan op youtube zetten? Mailen lukt mij namelijk niet!

natuurlijk!

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:11

kun je je privemail pb-en , dan stuur ik een paar foto's