Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Galop ook op de volte, met tempowisselingen naar
) Dan ga ik erop en in stap lekker ontspannen krijgen, keertje wat lager, keertje iets hoger, stelling links/stelling rechts, binnenhoefslag stappen, 8en stappen. Probeer 10 tot 15 minuten in te stappen en continu van hand te veranderen. Dan aandraven en een beetje schakelen terwijl hij lang en laag loopt, paar voltes en van hand veranderen en na ongeveer 5 minuten galopeer ik aan. Dan in galop schakelen, tijdens het halsstrekken en beetje grote voltes, dit op beide handen. Daarna weer even draven en scherp maken. Dan terug naar stap en even lange teugel stappen. En dan aan het werk.

anoushka schreef:wij rijden los, met het paard lang en diep, eerst een tijd stappen, vaak doen we dan al wat zij gangen, scouderbinnewarts, travers... dan begin ik met draaven, met het paard nog steeds lang en diep, en dan veel overgangen, zowel in de draf zelf als naar stap, en uiteindelijk naar halt, en meer zijgangen ,dan beginnen we met de galop met veel overgangen, geduurende hele tijd doen we aan poll flexies. Als het opwarmen gedaan is, stap ik even en ga dan weer verder in de draf, en begin hem dan langzaamhand op te pakken. Geduurende het los rijden heeft mijn paard minstens drie keer dat ik hem even laat rusten in stap met een lange teugel om darnaa weer verder te gaan met iets anders.
vilouma schreef:Mijn andere pony waarmee ik het M2 start, rij ik niet al te rond los, .., gaat ze zo alleen maar de grond in lopen, ik stel haar wat lager in, en zet een volte in , en blijf non stop overgangen rijden, overgangen is naar mijn mening samen met het lang en laag gewoon de beste manier om je paard lekker los te krijgen. .
Dan krijg je bij mij het duikboot effect..