Vind dat altijd zo knap van mensen en paardjes, moest ik even zeggen. Oke, ik vind het er oke uit zien maar wat je zelf ook al zegt probeer je handen wat dichter bij elkaar te brengen en je hakken naar binnen te draaien, en contact met de teugels behouden.
http://i46.tinypic.com/14lh3ba.jpg
De pony was druk, eerste keer buiten, en reed haar nog maar 2 weken ofzo. Dus ja je ziet dat ik gespannen was evenals het paardje. Pony was toen niet een van de makkelijkste op die dag. Ik ben benieuwd, kan alles hebben dus kom maar op..

Edit: Heb 4 jaar op de manege gereden en rij nu 1 jaar op een handelstal.

Loop in het dagelijks leven ook gewoon recht. Heb ook nooit last van mijn rug. Wat ik van mijn eigen houding vind : ik zit te gespannen omdat ik haar niet goed kan uitzitten. Daardoor hol ik mijn rug, trek mijn schouders op en klem ik mijn benen aan. Door mijn zit belemmer ik haar, maar ik vind wel dat ik haar zo vriendelijk mogelijk rij in bv mijn handhouding. Daar hou ik slechts heel licht contact. Ik hang dan wel, maar niet aan haar mond. Ik probeer mezelf er zo stil mogelijk op te zetten en om niet op te stuiteren heb ik mezelf dus tijdelijk deze houding 'aangeleerd'.
Lesgeefster is zich er ook van bewust, dus we doen er vanalles aan om dat te verbeteren. Zodat ik op een andere manier kan meerijden.
dus jaa...