Rydar en Guusje trainen voor "Norges Gold"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:06

Ziggy"]
[quote="SharirBobby schreef:
weet je wat ik nou niet snap?
als er een topic hier komt waar foto's op staan met zo'n bit, krijgt iedereen daar altijd een hoop reacties op.
maar als het bij debo is, dan worden er opeens steken onder water gegeven en blablabla, terwijl mensen gewoon op dat bit reageren en helemaal niet expres omdat het nou foto's van debo zijn.
dat gezeik altijd bah.

Hoe bedoel je dat precies? dat er bij andere mensen ook wat gezegt wordt, maar dat er dan niet "zielig" gedaan wordt over die persoon? of bedoel je dat er bij Debo heftigere reacties zijn?
[/quote]

nee bij debo zijn de reacties helemaal niet heftiger dan bij anderen mensen die ook zo'n soortgelijk bit gebruiken en er hier foto's van neerzetten.
alleen bij debo denken gelijk weer een aantal mensen dat het een persoonlijke aanval is, terwijl het gewoon kritiek is op het bit.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:16

Sjuimpje"]
[UZ] [VD]Rydar kan liggen !!!
[quote="Sjuimpje"]
[quote="Yoline"]
Hmm, mensen, nu heeft 't niet meer zoveel zin om te reageren Knipoog
Debo komt niet meer op bokt, kun je nalezen op de mesthoop
[/quote]
Dat heeft ze wel vaker gezegd... Maar Debo is net een boomerang Cool
[/quote]

en

[VMR] Stang en trens..
[quote="Debo schreef:
Ik heb een vraagje... Ik heb nu voor Rydar dit bitje( zie foto) in gedachte ivm de show's die ik geef.. Echt gewoon puur voor de sier.. Maar het is natuurlijk best een scherp dingetje zou ik er een trensje achter kunnen leggen en dan de teugels aan het trensje kunnen maken? ipv aan de stang.. zodat deze er echt alleen voor de sier zit??

Afbeelding

Of is dat niet mogelijk? Ik kan natuurlijk best met dit bitje "rijden" ( werken aan de lange lijnen) als ikmaar voorzcihtig ben... Ik wil trouwens dan wel van dat zeem spul om t mondstuk doen omdat deze mij iest te dun is..

maar de vraag was dus.. kan er achter dit bit een gewoon trensje?

Dan zal ik wel de zeikerd zijn,
maar hier ging het alleen nog om een stangetjes puur en alleen voor de show.
[/quote]

Oppassen hoor Sjuim dadelijk ben je ook nog een kotsmuts Tong uitsteken

En Debo , over die Andalusiers die met die bitten rijden hoor je idd niets op bokt.
Punt 1 omdat er naar mijn weten niemand op bokt met zo een bit rijdt (buiten jezelf gerekend) en 2 de ruiters van de Andalusische rijschool weten wel "ietsjes" beter waarmee ze bezig zijn . Die weten om te beginnen bvb hoe je een capriole moet doen en wat een capriole is.

En ikke jaloers? Op een Fjord met een martelwerktuig in z'n mond die wat sprongetjes kan ?
Kan mijn Welsh ook, en die kan het op trens *LOL*

Enneuh Femke, als Debo idd opnieuw zou zijn begonnen (voor de zoveelste keer *LOL* ) zou ze nou toch moeten weten dat een bit geen speelgoed is.

Maja, ik heb het weer wel gehad nou. Je leest m'n antwoord toch niet omdat het je niet aan staat. Dit zinnetje zal misschien wel in je hoofd blijven hangen -> Rydar is een leuke Fjord . *LOL*

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:44

Leuke foto's hoor. Als ik de 12e niks te doen heb kom ik zeker langs want de laatste tijd kom ik vaker in Renesse.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:10

leuke foto's!
ik word beetje gek van gezeur hier altijd!
die discussie over dat bit is al 2000x gevoert, ze weet hoe jullie er over denken en wat ze er mee doet is aan haar!
het helpt toch niet om elke keer weer opnieuw die discussie te beginnen!
en ik vind sommige wel beetje erg ver gaan met hun opmerkingen, zeg het dan teminste normaal en niet met van die sarcastische opmerkingen!

nogmaals..leuke foto's Haha! als je richting het gooi komt, PB me even Schijnheilig Knipoog

Finnea
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:19

Lautjuh123 schreef:
die discussie over dat bit is al 2000x gevoert

Uhm, niet echt bepaald, die andere discussies gingen over andere dingen Slapen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:24

Gaan we nou weer beginnen. Ik zie hier op dit moment Debo niet heftig reageren hoor Geef haar ook eens een keer een kans. Dat bitje ben ik het ook niet mee eens maar het is haar paard dus laat haar lekker.

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:24

Gewéldige foto's, ik wou dat mijn fjord dat kon.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:27

Haha! maar ze heeft wel 4 pagina`s ondertussen!
Gefeliciteer met je populairiteit en je verjaardag Debo

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:45

Oh ja je bent jarig vandaag hè? Proficiat!

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:02

Ach ik vind het leuke foto's , ik weet helemaal nix van bitten dus kan ik daar niet op in gaan Haha!.Maar als Debo zegt dat ze het alleen voor shows en voor de foto gebruikt laat ons dan hopen dat dit waar is is al wat ik kan zeggen Lachen.

Verder , waa Rydar is echt een leuke fjord Lachen.Mooie foto's en die andere fjord is ook leuk.Wanneer komen er nog eens fototjes van Mexxje Lovers Tong uitsteken !?

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:10

Yoline"]
[quote="Lautjuh123 schreef:

[/quote]

nou zeker wel!
het gaat er allemaal over de manier hoe debo met haar paarden omgaat!
steeds in ander hoesje zeg maar!
ik heb verder geen verstand van bitjes enzo dus zeg daar niks over en snap ook best dat jullie het dom vinden enzo maar ik denk dat ze nu wel weet hoe jullie er over denken en wat ze er mee doet is aan haar!

Finnea
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:25

Lautjuh123"]
[quote="Yoline"][quote="Lautjuh123 schreef:

[/quote]

nou zeker wel!
het gaat er allemaal over de manier hoe debo met haar paarden omgaat!
[/quote]
Dat laatste wel ja, maar over dat bit niet

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:36

Waarom plaatst Debo zelf niks over waarom ze zon bit gebruikt? Scheve mond Misschien heeft ze een reden ervoor..??..Ik bedoel ze zegt niks en laat iedereen haar gewoon afkraken etc...kom toch is voor jezelf op!!

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:40

Femke_L"]
dat is makkelijk he....oude koeien uit de sloot halen....Misselijk Misselijk Misselijk

Debora is hier helemaal opnieuw begonnen.....
HEB DAAR RESPECT VOOR!!
[/quote]

Respect moet je IMO verdienen en dat is niet opnieuw beginnen maar op dezelfde manier verder gaan..

Ik vind wat sjuimpje hier omhoog haalt geen ouwe koeien uit de sloot halen, ze confronteerd Debo alleen met het feit dat ze erg snel van mening veranderd..

[quote="Debo"]
Trainen doe ik normaal met een gewoon trensje maar aangezien we foto's voor de website maakten heb ik zijn showhoofdstel omgedaan..
T is trouwes een gewone spaanse stang waar menig andalusier op gereden word en daar hoor ik ook niets over..
[/quote]

[quote="Debo schreef:
... en ach als ik een stang wil en ik ga er goed mee om is dat mijn pakkie aan... Snap niet dat jullie je er zo druk over maken.. Zo bijzonder is het niet een fjord met stang...

Je moet niet alseerst met een smoesje aankomen.. als je achter je eigen methode staat kom er dan ook gewoon voor uit. Die vergelijking met 'menig andalusier' is toch wel erg hoog gegrepen, als je op de hoge rijschool doelt.. Verward Het bit zou ik zelf nooit en te nimmer bij mn paard inhangen, om correct met zo'n bit om te gaan moet je flink wat kennis in huis hebben die ik iig niet heb. Maar het is en blijft jouw pony en dus ook jouw pakkie aan..

Verder wel leuke foto's, is een mooi groot terrein om te trainen Gaat mexxje ook mee naar de shows? Is dat trouwens die guusje dé Z2 fjord waar al eens foto's van op bokt hebben gestaan?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:08

jep missy m dat is die guusje
verder vind ik inderdaad dat je respect moet verdienen (en nee ik heb me nooit eerder met deze discussies bemoeid) maar het is erg makkelijk om te zeggen dat je overnieuw wilt beginnen maar het maken van een aantal excuses zal hier wel op z'n plek geweest zijn. Mensen vergeten nou eenmaal niet snel. BTW denk ik niet dat deze reacties te maken hebben met jaloezie maar meer met ervaring oid
Verder wens ik debo veel succes met de shows en hoop ik ook dat ze idd traint met een trensje en het bit gebruikt voor shows (maar misschien is het al een show als een iemand komt kijken Lips are sealed)

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:29

sjonge jonge ik vind het wel allemaal grappig zo,zit hier met big smile Haha!
we gaan bijna naar blz 5...

Samira_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:31

Leuke pics

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:40

zal ik er even blz 5 van maken: hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Debo en tot ziens in Renesse Haha!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:48

Natascha schreef:
zal ik er even blz 5 van maken: hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Debo en tot ziens in Renesse Haha!

tis niet gelukt Tong uitsteken

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:51

Hoi, ik ken heel de vorige discussies niet, en ik ken Debora niet, maar als ik die foto van die stang zie dan kan ik me niet voorstellen dat iemand dat in de (supergevoelige!) paardenmond wil hangen.
Wat een vreselijk dun (en dus scherp!) stangetje !! Boos!
Zelfs onder het mom van " voor de show" vind ik het niet kunnen, ik zou toch echt het welzijn en plezier van mijn paard voorop willen stellen.
(Is trouwens toch ook vreemd om thuis altijd met een trensje te trainen en op een show opeens een heel scherpe stang erin te hangen... lijkt me nogal een overgang... voor de pony bedoel ik dan Verward ).
Ben dus wel benieuwd naar de beweegredenen van Debora om er zo'n scherpe dunne stang in te hangen, behalve "voor de show".
Verder vind ik het hartstikke leuk dat Debora zo bezig is met haar fjord in de vrijheidsdressuur, alleen is het eerste wat je opvalt wel meteen dat erg scherpe bit en dat is erg jammer...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:58

Debo schreef:
Kijk ik heb dit hoofdstel en vind het geen gezicht zoeen suffe trens erbij.. vandaar dat ik er "iest moois" bij wilom het af te maken..

Dit is de reden die ze in dat andere topic aandroeg.

(pagina 5?)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:22

Hmmm, ga met Grandeur mee ... zo'n bit is vreselijk scherp en ik zou het nooit maar dan ook NOOIT in een paardenmond hangen ... Ook niet voor de show ...
en de reden die jij aandraagt Debo ... om dat bit erin te hangen kan ik al helemaal niet begrijpen het gaat teneerste om je dier en niet om wat jij mooi vind om in zo'n bekkie te hangen ....

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:24

Hoe leer je je paard spaanse pas?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:28

bolletje schreef:
Hoe leer je je paard spaanse pas?

Vraag maar aan Debo, daar wil ze vast wel antwoord op geven Knipoog

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:30

Wat ik me nu eigelijk ook afvraag, het is vrijheidsdressuur, mij lijkt het dan voor shows veel mooier als je met je halstertje en simpel touwtje binnen komt en je kunsjes laat zien. Voor de dingen dat dat niet kan gewoon een mooi hoofdstel met normaal trensje, dat ziet er gewoon veel meer vrij uit. Het is nu eigelijk allemaal een beetje tegenstrijdig als je het zo bekijkt..