Ik denk niet dat het erg is om een sprongetje te maken voor hij 5 is. Je moet er alleen geen gewoonte van maken om het vaak te doen en de hoogte beperken tot ongeveer kniehoogte, weten hoe vaak het kan en hoelang je duur kunt gaan.
gewoon lekker een sprongetje mee pakken op zn tijd, worden ze handig van, en het is goed voor de afwisseling........ laat je niet gek maken hoor!!
Meisiemeis
Geplaatst: 03-06-10 10:20
Ik ben v mening dat je gerust enkele kleine sprongetjes kan maken met je paardje. Maar zoals je zelf zegt: niet te vaak en inderdaad geen hoge sprongen. Kan volgens mij echt geen kwaad. Het kan, maar met mate
Ook ik heb met mijn pony weleens gesprongen voordat ze 5 was. Dit waren hindernisjes van 40 cm en dat vond ze harstikke leuk. In de wei maken ze weleens hogere sprongen. Als je niet te vaak en te hoog springt is er niks mis mee om al te gaan springen. De meeste paarden vinden het juist harstikke leuk. Als ruiter moet je dan wel het verstand hebben om niet te snel hoger en meer te willen. Maar volgens mij heb je dat wel door Bianca