Santos X Adonis Bonte @ de manier antoine de both

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:37

Ik vind er wel goed uitzien! Leuk paard ook!
Vind je instructrice juist wel lekker ontspannen en rustig zitten eigenlijk! En strenge hand viel mij niet op hoor ;)
Jammer dat er geen foto's zijn van voor je lessen met jou erop, die je er neer zette deden het niet. Dan konden we mooi vergelijken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:38

Fortuna22 schreef:
Daarbij vind ik dat veel onderdelen van de 'AdB methode' gebaseerd zijn op de gewone hedendaagse en klassieke rijmethodes.

Dat is het ook :)

En het doel is gewoon goed correct paardrijden, en niets raars ofzo.

Ik les dus bij Mireille volgens de AdB manier, laatst een friezenclinic gehad van Jenny Veenstra en eigenlijk precies hetzelfde moeten doen als in de lessen van Mireille.
Gewoon eerlijk en correct rijden dus :D

Bolzak23

Re: Santos X Adonis Bonte @ de manier antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:44

Noui vind het er mooi uitzien. Erg mooi paard ook! Vind de ruiter ook niet storend, al ben ik het niet eens met voorover is vw en achterover terug. Wat mij betreft hoor dit met minimale hulpen (kijk eens naar de meester Edward met zijn schakelingen in galop). Maar dat is deze methode nou een keer, Western is toch ook weer anders, of racen. Ieder zijn eigen, ik hoop dat je snel vooruit gaat!

Ps hoort dit wel bij HAW als je er zelf niet op zit.... ?????

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:45

Ik kan de filmpjes niet vinden op die site van AdB. Kan je aangeven waar ze precies staan? Ben erg geinteresseerd :)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:47

nobility schreef:
Maar waarom wil je een paard "op zn schouder" zetten? Je wilt toch je paard op de achterhand zetten? Of begrijp ik dit verkeerd?

om een scheef paard recht te maken zodat hij aan de bolle en de holle kant evenveel kan rekken.
je kunt een scheef paard niet op zijn achterhand zetten, dan wordt hij kreupel.

het doel van op de schouder zetten is dat zijn gewicht evenredig verdeeld is over 2 schouders, een scheef paard zet meer gewicht op 1 kant waardoor hij kreupel kan raken.

als je je paard met je been tegen gaat drukken heeft hij daar juist steun aan om daar naarbinnen tegenaan te gaan hangen, in plaats daarvan zet je je gewicht op je binnenbeen en vraag je binnenstelling waardoor het paard zijn gewicht moet verplaatsen naar de buitenschouder want anders valt hij om, kortom hij moet het zelf oplossen!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:48

Bolzak23 schreef:
N Wat mij betreft hoor dit met minimale hulpen (kijk eens naar de meester Edward met zijn schakelingen in galop).

Edward is ook ergens begonnen hoor! En TS is net begonnen met "herstelwerkzaamheden"aan haar paard, dat zegt ze toch? Dus is ze op zoek naar een nieuwe basis. En dan is het toch logisch dat het er niet zo uitziet zoals meester Edward, die bij de top, zo niet de beste is, hoort??? Zucht........

En ja, soms heb je je binnenteugel nodig om de binnenschouder te begrenzen. Probeer je been er maar eens tegen aan te leggen! ;) Is niet het ideale plaatje, en willen we zeker niet in de ring zien. Maar soms moet je het zo wel uitleggen aan je paard. Niks paardonvriendelijks aan hoor! Zolang het netjes gebeurt zonder ruk en pluk.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:50

Die minimale hulpen komen later vanzelf in de training. Nu is het nog groot en grof.
Bolzak23 schreef:
Noui vind het er mooi uitzien. Erg mooi paard ook! Vind de ruiter ook niet storend, al ben ik het niet eens met voorover is vw en achterover terug. Wat mij betreft hoor dit met minimale hulpen (kijk eens naar de meester Edward met zijn schakelingen in galop). Maar dat is deze methode nou een keer, Western is toch ook weer anders, of racen. Ieder zijn eigen, ik hoop dat je snel vooruit gaat!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:52

Bolzak23 schreef:

Edward is ook al een stukkie verder dan deze combi he ;)

Vorigjaar moest ik ook wegrijden door naar voren te zitten, terugrijden door terug te gaan zitten en dan echt overdreven met bovenlichaam terug, zit er misschien niet uit maar t kwartje viel ton wel ineens bij Hillie :D

Jaartje later is het zo verfijnd dat ik met kleine gwichtshulpen hetzlfde kan doen.
Kwestie van trainen, en bij AdB leer je idd in eerste instanti iets 'groot' aan, groot sturen, grote gewichtshulpen enz, en hoe verder je komt in de training hoe kleiner je hulpen, tot ze haast onzichtbaar zijn :)
Daar is het ook trainen voor!

Mijn trainingsfoto's zijn ook anders dan hoe ik in de proef rij, maar dat was ook al zo voor ik volgens AdB ging rijden.

En ik las van Nobility de vraag over sturen op de schouder oid?
Dat had je idd verkeerd begrepn, het idee is dus dat een paard wat bv rechtsgebogen is met teveel gwicht op linksvoor loopt, door stuuroefeningetjes of schouderbuiten/contrastelling/enz te rijden haal je dat gwicht van die linkerschouder af waardoor je paard rechter wordt en beter in balans loopt.

Uiteraard rij je je paard van achter naar voor en wil je hem graag op de achterhand krijgen, maar dat is dus iets totaal anders dan het van de schouder af sturen :)
Van de schouder af sturen is een stukje van het rechtrichten.

sjantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:53

deze manier helpt wel,
ik heb een paard gehad met ernstige hoefkatrol, artrose, peesontsteking en slijmbeursontsteking
dierenartsen zeide dat ik mn paard het best in kon laten slapen,
ik ben toen gaan trainen op deze manier, en 2 jaar later doet mn paard het nog steeds!
het ziet er misschien raar uit, maar het is zeker goed voor het paard.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:54

Laatst bijgewerkt door avalonnancy op 03-05-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:54

uiteraard heb ik een filmpje van mijn les van 4 weken geleden, deze zal ik even zoeken

pffoee wat een pagina's eerder dat ik er ben weet ik al niet meer wat er allemaal geschreven is hihi:D

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:56

@ Renske. Oke, mooie duidelijke uitleg ;)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:58

dit zijn een van de vele foutste foto's waarop ik hem op de verkeerde manier behandeld/bereden heb

Afbeelding

Afbeelding

en ja hij loopt met ze kop in de krul wat veel mensen of jury's tegenwoordig willen zien
maar als je verder dan dat kijkt kan iedereen toch duidelijk zien dat hij er niet op de goeie manier loopt en dat het paard er ook absoluut geen plezier in heeft(wat ik hem groot gelijk geef)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:00

en hier nog een duidelijke uitleg van antoine zelf

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:02

Knap dat je die laatste 2 foto's plaatst! Toen ik las dat het topic over AdB ging, wist ik al wat voor reacties er zouden komen... Maar je bent wel gewoon zo eerlijk om je probleem te laten zien.
En soms heb je gewoon even "een andere weg naar Rome" nodig om samen uit de vicieuze cirkel te komen. Maar weet je wel zeker dat je paard (die overigens errug lekker is!) verder niets mankeert? AdB is in het begin behoorlijk aanpoten voor de paardjes en ik zou voor jezelf wel zeker zijn, dat hij verder niets mankeert (omdat je het over onregelmatigheden had).

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:02

Nou als er nu nog mensen zijn die zeggen dat ze een beetje raar zit weet ik het ook niet meer :P
Wat een verbetering!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:03

lindake

Re: Santos X Adonis Bonte @ de manier antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:04

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Verder is het niet de bedoeling om foto's te plaatsen van een andere ruiter dan jezelf.