Weer foto's van Blacky(van zn lange hoeven)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:26

ik heb de Db net nog gebeld, maar ze zijn steeds in gesprek Boos!

ik ga ze dalijk nog een keer bellen, wil ze nml even vragen of ze wel precies weten waar blacky staat, en hoop dat ze sneller gaan kijken, omdat ik nu dus nadat ik heb gemaild, ook nog bel

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 16:33

Ik hoop dat je ze nog wel kunt bereiken vandaag. Misschien dat ze al iets meer weten.
Pfff ... wat een gedoe allemaal

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:40

Ik had ze aan de telefoon, eind vd week moet ik naar Hilversum bellen(ander nr heb ik gekregen) naar de hoofdinspecteur.
die vrouw die ik nu aan de telefoon had, wist er ook alles vanaf, ook al had ik nu het algemene nummer en niet het nummer van deze regio.

Ik zeidus dat ik foto's had gemaild van een pony uit Bladel, en ze wist te vertellen dat de hoofdinspcteur er mee bezig is en dat ze er al meerdere malen hebben gekeken.

Als ik meer info wilde moest ik eind vd week bellen naar het andere nummer.

ik hoop zo dat ze hem gaan helpen!!

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:34

en als je nou gaat dreigen bij die eigenaar? ik bedoel niet met hem vermoorden ofzo maar met de DB?
ik bedoel ik snap dat iedereen wil helpen enzo, maar dat beestje moet daar gewoon weg...

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:42

Behandel deze pony, en laat hem bekappen, dan is de dierenbescherming echt niet nodig. Overleg met de boer, ga er met je ouders heen of zo dan heb je altijd meer in te brengen dan dat je alleen bent.!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 17:47

Er valt niet te praten met de eigenaar. Als ik iets van de DB zeg kan ik daar gelijk oprotten.
Ik moet toch wachten op de reactie van de dierenbescherming...

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:42

madelien schreef:
en als je nou gaat dreigen bij die eigenaar? ik bedoel niet met hem vermoorden ofzo maar met de DB?
ik bedoel ik snap dat iedereen wil helpen enzo, maar dat beestje moet daar gewoon weg...

Dreigen schiet je denk ik al helemaal niets mee op omdat ie dan idd zegt van rot jij maar op. Het is te hopen als de db komt dat ze er gelijk wat aan doen want met een waarschuwing schiet je niks op omdat ze hem dan waarschijnlijk ook niet meer mag verzorgen.

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:44

wendy007 schreef:
Behandel deze pony, en laat hem bekappen, dan is de dierenbescherming echt niet nodig. Overleg met de boer, ga er met je ouders heen of zo dan heb je altijd meer in te brengen dan dat je alleen bent.!

Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Alleen moet ze het wel kunnen betalen en daarom ga ik haar helpen ik heb een adoptiepaardje Lachen

Alicia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:00

Het zijn zeker lange hoeven maar daar kunnen jullie niks aan doen!
En vet wel zonde voor zijn manen!
Maar wel een mooi paardje! Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 19:02

De hoefsmid kwam nog wel zei de eigenaar. Dus dat zal ik voorlipig eerst nog maar afkijken.
Ja idd... adoptiepaardje Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:54

met alleen de hoefsmid ben je er helaas nog niet, denk aan zn zomereczeem, en alle horzels, dus hij zal een hele goede vliegendeken moeten, of in een stalletje moeten kunnen staan
en dan de hoefbevangenheid waardoor hij in het voorjaar niet op het verse gras mag staan maar op een klein stukje van de wei, en de eigenaar moet, zeker met dit warme weer, dagelijks voor vers water zorgen enz enz
dat is de verantwoording van de eigenaar, niet de verantwoording van sunshine!

denk dat als de eigenaar merkt dat sunshine alles regeld voor blacky, dat hij helemaal nix meer doet.

de DB was langsgeweest een tijdje terug,(nog voordat hij zo'n erge zomereczeem had) daarna is hij naar de hoefsmid geweest, en nu zijn we weer een tijdje verder, en is het nog veel erger, niet alleen heeft ie te lange hoeven, hij is weer bevangen geweest en heeft kapotte plekken van de zomereczeem en wordt helemaal lekgestoken door alle horzels!

maargoed, de DB is er mee bezig, vrijdag mag ik naar een speciaal nr bellen, naar de hoofdinspecteur van deze regio, die verteld mij dan wat hij heeft gedaan/gaat doen.

hoop dat ze blacky gaan helpen!!

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:22

Ben het wel met je eens. Maar ik denk ook dat je het met mij eens moet zijn dat we Blacky moeten helpen al is het maar om idd een vliegendeken te kopen en spul voor zijn kale plekken en spray dat de horzels een beetje wegblijven. Ik hoop ook dat de db er wat aan doet dit kan gewoon niet zo. x es

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:11

Ik hoop dat je geholpen wordt. Maar is geen verkeerd ponytje om te zien hoor. Alleen moet nodig opgeknapt worden

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:17

De dierenbescherming zal even kijken, maar mishandeling of zo is het echt niet. Ze zullen hem zeker niet in beslag nemen! Hoogstens gaan ze met de eigenaar praten, wat misschien nog zin heeft.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 18:29

Nou dat is al zoveel keer gebeurt
Ik wil ook een heel goed dekentje voor hem gaan kopen en nog middeltjes. En hopen dat het helpt...

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:21

Ik hoop met je mee.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:21

Hoi Sunshine,
Ik vind het inderdaad een heel zielig gezicht!! Weet bijna niet wat ik erger vind, de hoeven, of de zomerexceem. Mijn vorige pony had zomerexceem, en na vier jaar van alles geprobeert te hebben, heb ik haar vorig jaar toch maar verkocht naar iemand bij zee. Ik hoop inderdaad dat de DB toch wat gaat ondernemen, alhoewel ze meer tijd bezig zijn met varkens te redden en vervolgens weer verder te vervoeren naar de slacht!!
Ik heb 1 tip voor je, die je vast niet van harte neemt. Als je haar mag over kopen, verkoop haar dan door naar iemand bij zee. Ik kan natuurlijk heel goed begrijpen dat je hem zelf wil houden, maar het beste voor hem zou echt een plaatsje bij zee zijn.
Groetjes Wendy

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 15:46

Ja maar ik wil juist dat hij naar iemand aan zee gaat. Maar de eigenaar wil hem niet verkopen. Ik zal het natuurlijk wel erg vinden als ik hem niet meer kon verzorgen...maar zolang hij het goed heeft ben ik blij.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:12

he ik ben vandaag weer even bij blacky geweest, ging in bladel mn lezen ophalen en op de terugweg ben ik ff bij hem langs geweest, hij staat nu weer in t kale stukje van de wei, en hij kwam metreen aanlopen toen ik bij t hek van de wei kwam
hij had ook vers water alleen heb ik nu zn hoeven eens heel goed bekeken, maar die zien er in het echt niog veeeeeel slechter uit als op de foto!
ze zijn zo lang dat hij zn passen niet af kan maken, dus loopt ie ook minder goed als hij eigenlijk zou kunnen.
wel had hij schoon drinkwater.

volgens mij was de eigenaar er vlak van te voren geweest want het gras richting het stroomdraad was platgereden, zag je precies de banden sporen van een auto.

er zaten wel veel horzels, maar gelukkig lang niet zo veel als hier bij ons in de wei

hij heeft nu dus echt helemaal geen manen meer over, alleen maar kapotte huid, echt zielig, en die ene plek op zn kont is weer dicht, maar nu zitten er een stukje hoger op zn kont weer nieuwe kale plekjes

nog 2 daagjes dan kan ik de dierenbescherming terugbellen, ben benieuwd!

had helaas nix lekkers voor hem bij, maar hij ging wel heel mn handen aflikken, maar ik was eigenlijk ook niet van plan om er langs te gaan, maar ja ik kon het niet laten om ff bij hem te gaan kijken!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 17:21

Hey leuk dat je ff bij hem langs bent geweest. Maandag had ie nog geen meer plekjes hoor...dus moet ik deze dagen zijn gebeurt.

Ja dat stuk waar die nu op staat heeft ie helemaal kaal gegeten. Je hebt waarschijnlijk ook gehoort dat klikken van de hoeven...zo dat zn hoeven van achterbenen tegen voorbenen aantikken?

Zijn hoeven zien er in het echt idd veeel slechter uit. Volgens mij zitten er nu ook minder horzels als eerst...
Want nu heb ik er zelf ook minder last van. Ik ben ook heel erg benieuwd wat de Dierenbescherming zegt. Maar ik denk dat ik er niet teveel van moet verwachten.

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:05

Ze hebben het wel allemaal er over dat de pony naar zee moet, maar ook daar zijn muggen en vele horzels, mijn fries heeft zomereczeem en staat nog geeeeeen kilometer van zee af. Het is dus maar net hoe je paard er op reageerd!!!!!!!!!!!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:27

heel goed dat je die pony probeert te verzorgen hoor
ik hoop dat de hoefsmid snel komt.En dat het weer goed komt.
het is een leuk paardje hoor
dagdag

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:23

wat een leuk paardje Pling

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:59

hoe hard het ook is, ga dat beestje nu alsjeblieft niet bekappen. Klinkt krom, maar dan komt de DB, owh, hij staat netjes op zijn voeten, niks aan de hand...
banketstaaf, maar zo zijn ze helaas wel...

Nala_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:42

Gisteren zijn we weer bij Blacky geweest,hij is dan zo blij dat hij iemand ziet Pling .
Maar hij weet geen raad van de jeuk ,Sunshine helpt hem dan ff door zachtjes over zijn huid heen te gaan,nou dat vind hij zo fijn dat hij spontaan haar ook wil helpen,is zo`n lief gezicht Ach gut .
Ik sta dan toe te kijken en het doet zeer dat je zo wel Blacky als je dochter niet kan helpen Verdrietig .
Maar we hebben echt het geld niet om van alles te kopen voor Blacky en de eigenaar is er verantwoordelijk voor al is hij Blacky niet waard Boos! .
Een zoutblok had Blacky nog nooit gezien tot dat Sunshine er een had gekocht en hij was er zo gek op het smaakte hem echt Tong uitsteken .
Nu is de blok al weer op en we zullen er zeker weer een kopen maar de eigenaar vind het wel goed zo!
Waarom koopt hij er nu niet een voor Blacky hij weet heel goed dat Sunshine niet alles kan betalen en hij heeft zelf gezien dat Blacky er blij mee was!
Ik ben blij dat jullie Sunshine moed in blijven praten want ze denkt er elke minuut elk seconde aan dat hij daar in de wei staat,in de brandende zon met geen seconde rust door de horzels Verward .
Beste bokkers bedankt Haha! .
Groetjes Nala .