het lukt maar niet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:11

kleinvosje schreef:
Dat is nu het jammere weer he. Er worden van verschillende kanten ideeën aangedragen, maar stuk voor stuk sla je ze in de wind en weet je het beter. Waarom open je dan een topic op Bokt? Wees dan zo slim om het bij je instructrice neer te leggen, wie weet is ze er helemaal niet blij mee dat je hier nu om oplossingen gaat vragen, want ze kan er dan ook van denken dat je haar niet goed genoeg vindt...

:?
ik heb echt wel meer adviezen dan één gehad hoor :+
ik heb alleen gezegd dat ik geen andere instructrice ga zoeken verder heb ik niemand tegengesproken.

sas1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:43

Ik heb zelf ook een paard die niet makkelijk is op wedstrijd.
Het helpt als je op buitenrit gaat en/of schiktrainingen.
Het helpt ook als je niet alleen maar wedstrijden rijd maar ook gewoon ergenst anders gaat rijden om te rijden b.v. bos of in een andere bak, alleen presteren doet niet alle paarden alleen maar goed.
Succes ermee.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 08:21

sas1986 schreef:
Ik heb zelf ook een paard die niet makkelijk is op wedstrijd.
Het helpt als je op buitenrit gaat en/of schiktrainingen.
Het helpt ook als je niet alleen maar wedstrijden rijd maar ook gewoon ergenst anders gaat rijden om te rijden b.v. bos of in een andere bak, alleen presteren doet niet alle paarden alleen maar goed.
Succes ermee.

ja dat zijn we ook zeker van plan ja om meer op vreemd terrein te rijden, dankje :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:26

ik had gisteren (donderdag) wedstrijd en het ging euhm, op zijn zachts gezegd helemaal niet goed...
het inrijden was nogal rot want het was één bak en daar reden een stok of 25/30 paarden in.
pony werd daar al zenuwachtigd van, toen ging ik inrijden en dat ging heel slecht.
aan het eind van inrijden voelde ze wel beter en soepeler aan dus ik ging toch met goede moed de ring in.
dus ik stap de ring binnen (het was buiten) ik voelde d'r trillen en ze begon opeens te springen en te steigeren! :oo
ik kon er helemaal niet meer aan rijden, ze was gewoon met geen mogelijkheid naar beneden te krijgen :n
dat heeft ze zo het hele proefje gedaan, (ik kon d'r neus zien!!!) en ze was zó erg aan het schudden met d'r hoofd dat ik afentoe bijna een klodder slijm/schuim in mijn gezicht kreeg....
oke dat was de eerste proef, ik natuurlijk onwijs teleurgesteld.
2de proef dan, die heeft ze ook met d'r kop (sorry voor het woord) omhoog gelopen.
foute galop etc. etc. etc. (F galop ook in eerste proef).
aan het eind v/d 2de proef stond ik echt half te janken, natuurlijk toch wel beloond maar niet van harte.
de punten waren 143 (eerste proef, en dus een verliespunt!) en 2de proef 169.
nou is die ene wp ook al weg ;(

we hebben nu besloten het wat rustiger aan te gaan doen met de dresuurwedstrijden en eerst goed naar de oorzaak te gaan zoeken.
want er moet toch wel iets aan de hand zijn als ze zó ontzettend idioot doet op wedstrijd?
er is een keer (2 maanden geleden ongeveer) een masseur geweest maar die heeft niets kunnen vinden, binnekort laten we de tandarts komen om te kijken of er misschien wel iets mis is in d'r mond ofzo.(de tandarts is natuurlijk al een keer geweest maar er zou in de tussentijd best wat veranderd kunnen zijn).
ik bedoel, dit is geen normaal gedrag, laat dat duidelijk zijn.
in de B heb ik dit nog nooit gehad dus er zijn ook goede tijden geweest.

vandaag heb ik lekker een buitenrit gemaakt (met iemand anders) even relaxt niet aan de dresuur denken (voorzover relaxt rijden mogelijk is, ze heeft 1 keer gesteigerd maar verder deed ze het heel netjes).
we zijn naar de grasdijk gegaan en hebben daar lekker hard gegaloppeerd zodat we even konden uitwaaien alletwee.

ik ga zo springcoupons bestellen en dan gaan we even een paar springwedstrijdjes rijden.
ik vind het echt heel jammer dat het zo gaat, maar ik moet mijn ambities even proberen stop te zetten (of iniedergeval te temperen) zodat we er alletwee weer lol in gaan krijgen :)

zondag heb ik onderlinge wedstrijd, ik zet wel even neer hoe het gegaan is.
bedankt voor het lezen, ik hoop op nette reacties ;)

kehdra

Re: het lukt maar niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:37

Ik val zo even het topic binnen hoor, maar ik ben benieuwd wat er gebeurd wanneer jij weer eens een nivo terug gaat wbt wedstrijden, ik ben bijna zeker dat er dan niks aan de hand is..

Je post een paar dagen voor de wedstrijd al dat je zenuwachtig bent, ik kan me voorstellen dat dat zich uiteindeijk in de ring parten speelt, en dat je paard enkel en alleen op jou reageerd.
Jezelf opnemen zou je hiermee kunnen helpen.

Wijt het niet aan anderen, maar kijk wat je zelf doet ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:42

Maar met z'n 26en in een bak vind ik nogal wat, zeker als je weet dat je paard al zo lastig wordt op wedstrijdterrein
Kun je niet wat kleinere wedstrijden of wedstrijden met meer losrijterrein opzoeken?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:47

Pikeur schreef:
Maar met z'n 26en in een bak vind ik nogal wat, zeker als je weet dat je paard al zo lastig wordt op wedstrijdterrein
Kun je niet wat kleinere wedstrijden of wedstrijden met meer losrijterrein opzoeken?

daar heb je wel gelijk in, = maar een paar mensen zeiden dat dit ook wel heel extreem was.
dus het is daar niet altijd heel erg druk, zal wel geweest zijn omdat het een van de eerste buitenwedstrijden waren.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:49

kehdra schreef:
Ik val zo even het topic binnen hoor, maar ik ben benieuwd wat er gebeurd wanneer jij weer eens een nivo terug gaat wbt wedstrijden, ik ben bijna zeker dat er dan niks aan de hand is..

Je post een paar dagen voor de wedstrijd al dat je zenuwachtig bent, ik kan me voorstellen dat dat zich uiteindeijk in de ring parten speelt, en dat je paard enkel en alleen op jou reageerd.
Jezelf opnemen zou je hiermee kunnen helpen.

Wijt het niet aan anderen, maar kijk wat je zelf doet ;)

sorry maar kan jij mij een voorbeeld geven dat ik de schuld aan iemand anders geef?
bedankt want ik kan ze niet vinden ;)

en ja, het zal zeker ook wel een beetje samenspel van beiden zijn geweest.
maar op onderlinge doet ze dit ook en dan rijd ik dus niet voor de punten en is het precies hetzelfde :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:00

Je benoemt niet een specifiek iemand, maar hebt voor bijna alles een weerwoord lijkt het wel.
Wat ik met die zin wil zeggen, is dat je éérst naar jezelf moet kijken, en dan naar de andere dingen waar het misschien aan kan liggen.

Heb je al eens rustgevende druppels (evt. homeopatisch) geprobeerd? (voor jezelf dus he ;) )

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:06

kehdra schreef:
Je benoemt niet een specifiek iemand, maar hebt voor bijna alles een weerwoord lijkt het wel.
Wat ik met die zin wil zeggen, is dat je éérst naar jezelf moet kijken, en dan naar de andere dingen waar het misschien aan kan liggen.

Heb je al eens rustgevende druppels (evt. homeopatisch) geprobeerd? (voor jezelf dus he ;) )

sorry maar ik snap hem niet :D
ik heb alleen gezegd dat het losrijterrein extreem druk was, en dat mijn pony daar zenuwachtig van werd.
ik heb nou eenmaal geen makke/slome pony ;)
dus dat is gewoon waar

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:13

ik doel dus op het feit dat jij een verpruts proefje wijt aan een te druk inrijd terrein.

Voel je niet telkens zo aangevallen joh, ik heb het idee dat er hier toch maar tegen een blinde muur gepraat word..

Succes.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:16

kehdra schreef:
ik doel dus op het feit dat jij een verpruts proefje wijt aan een te druk inrijd terrein.

Voel je niet telkens zo aangevallen joh, ik heb het idee dat er hier toch maar tegen een blinde muur gepraat word..

Succes.

nee hoor, je leest niet....
er staat dat ik aan het eind van het inrijden mijn pony redelijk voor elkaar had.
maar zodra ik met mijn proefje begin pony opeens in de stress schiet.

zou je alsjeblieft het stukje kunnen citeren dat ik dit gezegd heb? (dit is een serieuse vraag)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:26

kom op, je begrijpt best wat ik bedoel, of je wílt me niet begrijpen.

In het 'verslag' van je wedstrijd staat dat je paard zenuwachtig werd door het drukke terrein.

Maar goed, praten tegen een blinde muur is niet aan mij besteed...
Denk dat je beter bij je instructrice kan aankloppen..

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 07:37

Ik denk zelf dat jij toch te gestressed op je pony zit en dit aan je pony doorgeeft.
Ze voelen haarscherp aan hoe de berijdster is!!.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 07:42

kehdra schreef:
kom op, je begrijpt best wat ik bedoel, of je wílt me niet begrijpen.

In het 'verslag' van je wedstrijd staat dat je paard zenuwachtig werd door het drukke terrein.

Maar goed, praten tegen een blinde muur is niet aan mij besteed...
Denk dat je beter bij je instructrice kan aankloppen..

ik vind het vervelend dat je me niet geloofd want het is toch echt zo dat ik het niet snapte -O-
en ja, mijn pony werd inderdaad zenuwachtig van het drukke terrein, dat is 100%waar.
maar er staat ook dat ik aan het eind van het inrijden mijn pony redelijk netjes voor elkaar had.
en aankloppen bij mijn instructrice heb ik allang al gedaan hoor ;)
ze ziet het met d'r eigen ogen want ze gaat altijd mee namelijk

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 07:42

mooney1 schreef:
Ik denk zelf dat jij toch te gestressed op je pony zit en dit aan je pony doorgeeft.
Ze voelen haarscherp aan hoe de berijdster is!!.

een bepaald deel zal ook best stress van beiden zijn geweest ja

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 07:49

ik heb vandaag ook weer wedstrijd ook in de L1... het gaat bij mij thuis ook goed maar op wedstrijd..... heb nu ook al ff geen winst gereden....
en weetje wat? als we het willen en echt naar de Z toe willen..
dan zit er maar een ding op en dat is door gaan!!
gewoon maar op wedstrijd blijven gaan! elke keer weer als een ervaring zien waar jij en je pony veel van leren!

als het dan heel normaal is geworden dan komen die punten wel!! echt wel!!
je moet zo ver komen dat je in de proef net zo kan blijven rijden als thuis!! (ik heb dat nog duidelijk niet)
ennnuh wedstrijden rijden is leuk ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:21

fryskhynders schreef:
ik heb vandaag ook weer wedstrijd ook in de L1... het gaat bij mij thuis ook goed maar op wedstrijd..... heb nu ook al ff geen winst gereden....
en weetje wat? als we het willen en echt naar de Z toe willen..
dan zit er maar een ding op en dat is door gaan!!
gewoon maar op wedstrijd blijven gaan! elke keer weer als een ervaring zien waar jij en je pony veel van leren!

als het dan heel normaal is geworden dan komen die punten wel!! echt wel!!
je moet zo ver komen dat je in de proef net zo kan blijven rijden als thuis!! (ik heb dat nog duidelijk niet)
ennnuh wedstrijden rijden is leuk ;)

zo is het!
dankjewel :D

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:23

wat misschien ook fijn is om te proberen...
Ga een keer rijden op vreemd terrein. en dan ook met de trailer etc.
Of naar wedstrijd terrein, maar even geen wedstrijd, maar de wedstrijd zelf niet rijden, om even te kunnen oefenen....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:35

Jammer dat de eigenares van je pony ook meteen je instructrice is, want daar gaat het gewoon fout!
Als jij elke wedstrijd slechter gaat rijden ( en dat doe je!) dan is het aan je instructrice om daar op in te spelen.
Als zij het zelf niet weet op te lossen, dan moet ze iemand anders vinden die je kan helpen en niet te trots zijn om toe te geven dat ze het niet weet!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:56

ik heb vandaag gereden en dat ging heel lekker :)
eigenlijk meer dan goed!
morgen is gewoon onderling dus geen stress

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:26

ik had vandaag onderlinge wedstrijd en dit ging eigenlijk best heel goed.
inrijden ging heel lekker, er waren nog maar 2 andere mensen en ze heeft deze locatie al een paar keer gezien dus ze was lekker rustig.
alleen in galop moest ik er hard aan werken en dit ging in de proef dus ook niet zo goed.
maar het ging 10x beter dan donderdag en al met al heel tevreden. :)
springen ging ook goed (60 cm :P ) geen weigeringen.
wel eerste hindernis geprobeerd erlangs te gaan maar dat lukte d'r niet }>