Met een nog geen 3 jarig paard op wedstrijd!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:29

sylblik schreef:
een wedstrijd rijden is wel erg veel voor een drie jarig paard, maar hem/ haar daar laten wennen is niks verkeerds aan.
ik ken iemand die met drie jarigen dan pas begint en dan heel rustig aan doet ermee zoals eerst twintig minuten er mee bezig zijn zoals stappen een beetje draven en dat heel rustig opbouwen.

Het dier moet nog 3 worden in juni.

Hondenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:31

je mag met een net 3jarige nog niet starten :9
en je mag ook niet met een 4 jarige naar al iets heel hoogs M bijvoorbeeld.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:59

iedere zichzelf respecterende vereniging zal deelname van een 2 jarige gewoon weigeren.

Maar goed, verhaal is uit de 2e hand dus of alles correct wordt voorgesteld door TS????

Niicole__ schreef:
Ik ''ken'' iemand (niet persoonlijk, alleen wel eens tegen gekomen) die heeft een paard die in juni 3 jaar word..
Nu lees ik net op hyves dat ze a.s. weekend al met hem op wedstrijd gaat..
En dan krijgt ze er ook reactie's op zoals: Succes, Super!, Zijn jullie al zo ver? Wat goed, etc. etc.

Ben ik nou een van de weinigen die dit ongelovelijk zielig vind om een nog geen 3 jarig paard al in de wedstrijden te rijden, wat dus betekend dat hij ook al een tijdje onder het zadel moet zijn??

Ik ben benieuwd!

Scum

Re: Met een nog geen 3 jarig paard op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:59

Volgens de reglementen mag je met een 3 jarig paard nog niet starten. Je kunt er dus ook geen startkaart mee krijgen.
Aangezien dit topic niet over TS zelf gaat maar over 'van horen zeggen' hier een slotje.