Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lauratje_88 schreef:Hey,
Ik ben vandaag wat gaan rond zien voor een manege want wil graag terug gaan paardrijden.
Ik kwam dus bij Manege X en vroeg dus of ik ook eens met de instructrice kon praten omdat ik soms nogal onzeker kan zijn vooral bij galop en wou weten wat voor lessen zij gaf (misschien kon zij mij wat zekerder maken).
Nu dus ik ben gewoon recreatieruiter als ik ooit een eigen paard heb wil ik gewoon dus gewoon lekker kunnen buiten rijden en misschien wat VD enzo, ik ben nooit van plan wedstrijden te doen.
Zij zegt dat ik dus eigenlijk geen echte lessen nodig omdat ik dus niet 'echt' ga paardrijden en dat ik dus een bomproof paardje moet zoeken en misschien moet leren hoe dat ik moet zitten en dat het dus niet nodig is dat ik hele lessen mee rijd.
Mijn vraag is nu wat is het beste dat ik hele lessen mee rijd of dat ik enkel zitles nodig heb?
Bedankt voor eventuele reacties.
Laura

Frisssty schreef:Lauratje_88 schreef:Ik ben nog aan het zoeken voor een geschikte manege want lessen zal ik zeker nemen, ik vond het ook raar dat ze zo reageerde.
Alvast wat ervaring opdoen voor dat ik ooit eens eigen paard heb.
Waar woon je? Anders weet ik wel goeie manege's voor je;)
mick75 schreef:Hier ook een verstokte recreatieruiter, maar wel eentje die, zonder ooit te willen starten, zo goed mogelijk wil worden. Ik heb alleen niet de behoefte om dat in een wedstrijdring te laten zien.
Ik vind het fijn als mijn paard buiten ook behoorlijk kan lopen, mij zo goed mogelijk draagt en wil niet dat er fouten insluipen die te voorkomen zijn en schadelijk zijn voor paardlief of mijzelf. En ik vind les nog gezellig ook!