amareno (oramé x indoctro x alice) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:39

Ik ga iets heel anders zeggen dan de meeste, ondanks dat er goeie tips bij zitten hoor :D

Ik vind het nog niet B waardig, maar voor de ervaring kan je al wel een paar keer starten.
Wil je ook echt voor winst gaan, zou ik wat langer wachten, door trainen en je paard eens na laten kijken.

Naast de onrustige aanleuning zie ik ook dat hij zijn rug vast houdt en het bekken niet of nauwelijks kanteld.
Bovendien treed hij niet voldoende onder de massa, en duikt op de voorhand..
Deze combinatie zegt mij dat het paard wellicht ergens een blokkade in zijn lijf heeft (kan spieren zijn of skelet) en hierdoor de bovenlijn niet kan ontspannen, wat je ook terug ziet in het niet onder willen treden én in de aanleuning.

Verder zijn de tips die gegeven zijn ook goeie tips om te verbeteren.. :D

Dressagegirl

Re: amareno (oramé x indoctro x alice) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:50

Ik weet niet wanneer je B wilt starten?? maar ik zou daar toch zeker wel een maandje of 2 maandjes mee wachten.
Ze is nog erg onrustig met dr hoofd. En loopt nog niet zo als een echte B pony moet lopen.! het maakt niet uit in de B maar als je toch wat leuks op je coupon wilt hebben en een goed aantal punten! maar de keuze is aan jou ;)

Wellicht zitten er goede stukken tussen. Maar ook nog heel veel slechte stukken! En als ik jou was zou ik toch nog even wachten en dan over een maand of 2 kijken hoe het dan gaat! wellicht gaat het dan beter! en ben je er echt klaar voor om op wedstrijd te gaan. Maar zoals ik het nu zie ben je daar nu nog zeker niet klaar voor en is er nog heel veel aan te sleutelen!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:49

We rijden nu veel meer van de hoefslag af en ik heb het zelf
nu erg goed onder de knie!(ook met de hulpen, aanleuning ets..) hij is nu veel meer ontspanne en ik zelf ook :D hij tikt nu al bijna helemaal zijn been niet meer aan *D
maar hij gaat nu echt helemaal zakken dat is toch al een beter
puntje dan zijn been aan raken! als hij het zo super blijft doen ga ik in eind april/mei starten :D veder heel bedankt voor jullie tips en reactie;s ik heb er véél aan! :)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:06

Ik vind dat je een rustige zit hebt en vriendelijk rijdt.
Als advies zou ik je mee willen geven om je paardje regelmatig te longeren met bijzet. Op die manier kun je hem beter leren dat hij moet nageven op druk en kan hij de juiste spieren ontwikkelen die hem weer helpen met zijn balans onder het zadel.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:16

Citaat:
nu erg goed onder de knie!(ook met de hulpen, aanleuning ets..) hij is nu veel meer ontspanne en ik zelf ook hij tikt nu al bijna helemaal zijn been niet meer aan maar hij gaat nu echt helemaal zakken dat is toch al een beter puntje dan zijn been aan raken!

Dat vind ik wel heel erg knap, dat ie het nu allemaal al bijna niet meer doet. Dat been aantikken deed hij al niet en bovendien moet je juist nog helemaal niet denken aan de aanleuning, maar aan zijn balans....

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 20:19

hyppolyte schreef:
Citaat:
nu erg goed onder de knie!(ook met de hulpen, aanleuning ets..) hij is nu veel meer ontspanne en ik zelf ook hij tikt nu al bijna helemaal zijn been niet meer aan maar hij gaat nu echt helemaal zakken dat is toch al een beter puntje dan zijn been aan raken!

Dat vind ik wel heel erg knap, dat ie het nu allemaal al bijna niet meer doet. Dat been aantikken deed hij al niet en bovendien moet je juist nog helemaal niet denken aan de aanleuning, maar aan zijn balans....

we zijn nu niet meer zo veel op de hoefslag aan het rijden dus hij heeft al meer balans. ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:20

Balans komt niet in een dag, dat moet ie leren.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 20:22

hyppolyte schreef:
Balans komt niet in een dag, dat moet ie leren.

we zijn al heel lang bezig hoor :+
eerst reden we héél veel rechte lijnen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:27

Daar krijgt ie ook geen balans van. Bovendien ben je net 1 keer bezig geweest met het van de hoefslag af gaan. Maar als je het niet horen wilt, veel plezier ermee.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 20:45

hyppolyte schreef:
Daar krijgt ie ook geen balans van. Bovendien ben je net 1 keer bezig geweest met het van de hoefslag af gaan. Maar als je het niet horen wilt, veel plezier ermee.

haha knap zeg dat jij kan weet dat ik het 1 keer heb gedaan Hahaha is dus niet zo :=

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:18

Je hebt 2 dagen geleden nog om tips gevraagd hoe je dat moest doen, dus hoe kun je dan nu zeggen dat je dat al een tijd doet?

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:47

hyppolyte schreef:
Je hebt 2 dagen geleden nog om tips gevraagd hoe je dat moest doen, dus hoe kun je dan nu zeggen dat je dat al een tijd doet?

als je goed kijkt heb ik dit topic gemaakt op 14 maart dus bijna een week geleden ;)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:50

lovesFIRE schreef:
hyppolyte schreef:

als je goed kijkt heb ik dit topic gemaakt op 14 maart dus bijna een week geleden ;)

Dus die ene week heeft ze flink geoefend! en in 1 week kan al heel veel verschil zitten ;) daar ben ik het zeker met de TS mee eens!
Als je tenminste goed tips krijgt! die je zelf zonder lesgeefster kan doen ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:51

Citaat:
bedankt voor jullie reactie's ik zal er zeker aan werken!
maar ik weet nog niet helemaal wat ik moet doen als hij
zijn hoofd naar benee doet..

moet ik misschien hem teugel geven?
moet ik misschien me teugels vasthouden?
moet ik misschien been geven? (al reageert hij daar niet op hij blijft het
dan gewoon doen)

iemand een idee?

Deze was toch echt van de 17e :+

Trouwens, al is ze er al wel een week mee bezig, dan is het nog steeds niet zo dat ze er al heel lang mee bezig is...
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 19-03-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:52

ik heb volgens mij ook niet gezegd dat het helemaal over is
maar het is zeker een STUK minder (heb in de week extra
begeleiding gekregen!) :P

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:54

hyppolyte schreef:
Citaat:
bedankt voor jullie reactie's ik zal er zeker aan werken!
maar ik weet nog niet helemaal wat ik moet doen als hij
zijn hoofd naar benee doet..

moet ik misschien hem teugel geven?
moet ik misschien me teugels vasthouden?
moet ik misschien been geven? (al reageert hij daar niet op hij blijft het
dan gewoon doen)

iemand een idee?

Deze was toch echt van de 17e :+

daarvoor was ik nartuurlijk ook al mee bezig.. :+
maar wist alleen nog neit precies hoe ik het moest aan pakken..

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:19

ik zou het paard niet alleen maar "vooruit"rijden. ga goed op je billen zitten en probeer veel te schakelen. kijk hiermee uit dat hij niet teveel op de voorhand valt. de aanleuning is niet het belangrijkste. je moet proberen hem eerst goed op het achterbeen te zetten en hem dragender te laten lopen. ik zou in eerste instantie het meeste in draf trainen. hij is zeker nog niet klaar voor de wedstrijd. het lijkt me wel een fijn paard dat graag wil, alleen kan hij nog niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:05

TS, ik vind het erg jammer dat je op alle tips die gegeven worden, niet positief reageert. De tips die gegeven worden zijn echt nuttig, maar ik krijg het idee dat je het allemaal beter weet en alles wilt weerleggen. Dat vind ik jammer, want voor je het weet gaat het mis, en het is altijd nog moeilijker om fout gedrag eruit te krijgen, dan goed gedrag aan te leren...

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 23:09

kleinvosje schreef:
TS, ik vind het erg jammer dat je op alle tips die gegeven worden, niet positief reageert. De tips die gegeven worden zijn echt nuttig, maar ik krijg het idee dat je het allemaal beter weet en alles wilt weerleggen. Dat vind ik jammer, want voor je het weet gaat het mis, en het is altijd nog moeilijker om fout gedrag eruit te krijgen, dan goed gedrag aan te leren...

Ooo, sorry dat het dan zo over komt.. maar zo bedoel ik het echt niet ik heb echt veel aan de tips!
ik heb vandaag weer gereden en toen dacht ik er aan en het ging echt goed!
heerlijk ontspanne! *D

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 07:13

lovesFIRE schreef:
Ooo, sorry dat het dan zo over komt.. maar zo bedoel ik het echt niet ik heb echt veel aan de tips!
ik heb vandaag weer gereden en toen dacht ik er aan en het ging echt goed!
heerlijk ontspanne! *D

Wanneer maak je weer foto's, dan kunnen we het zien. Want om heel eerlijk te zijn, en daarmee wil ik jou niet afkraken, maar van de meeste dingen/problemen moet je je bewust van worden onder het rijden... Bewust zijn is 1, maar het veranderen is 2.. En het JUIST veranderen/aanpakken is nog iets anders.

Je hebt jezelf waarschijnlijk de afgelopen jaren dingen aangeleerd waar je altijd naar terug zal neigen en ik verwacht dat dat niet met 2 weken over zal zijn.. Daar zou ik ook niet eens op hopen...

Ik lees dat je blij bent met de tips, maar jou reactie op de laatste berichtjes lees ik als 'ik weet het toch beter' en heel onvolwassen. Jammer!

Ik wacht eerst even de volgende filmpjes af en oordeel dan weer verder... ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 11:03

als het weer een beetje toelaat vandaag ga ik vandaag
foto's/video maken!.. ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:31

Citaat:
Ik lees dat je blij bent met de tips, maar jou reactie op de laatste berichtjes lees ik als 'ik weet het toch beter' en heel onvolwassen. Jammer!

Gelukkig ben ik dus niet de enige wie het opgevallen is. Ben ook zeer benieuwd naar het filmpje van vandaag.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:35

Leuk paard, maar zeer slecht in aanleuning. Het lijkt ook alsof hij zelf in de galop valt.
Ben benieuwd naar de nieuwe filmpjes. Zou nog even dooroefenen voordat ik op wedstrijd zou gaan.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:49

Eeeennnnn waar is het filmpje?

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:24

hyppolyte schreef:
Eeeennnnn waar is het filmpje?

oo jaa, *D

ik heb net het filmpje geupload en het moet nog even verwerken want nu is hij nog wat blokkerig
maar ik heb wel een voorproef je voor je een paar foto's

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding

even alles uit de kast gehaald!
Afbeelding

Het filmpje volgt! :D