6 jarig rubin royal x Ritmeister Dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:42

ik zou hem als ik jou was wat meer voorwaarts rijden, en niet elke pas drijven, eerste keer licht kuit, tweede keer been, derde keer duidelijk been, vierde keer tik.
en probeer is je binnenhand naar voren te doen en je buiten hand op de plek te houden, ik heb ook nog steeds het probleem dat ik mijn binnenhand naar achter trek, maar je binnen had is er bij mij alleen maar om te vragen en opzich, sturen doe je met je lichaam en je buitenhand is bij mij in iedergeval de rem, en me zit natuurlijk.
veel succes!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:55

Zo zo, van jou had ik toch echt zoveel meer verwacht, vooral dat je les van remy heb gehad. Ga eens terug denken wat je allemaal van hem heb geleerd, en wat hij iemand leerd vergeet je nooit dat drong altijd goed door ik hoor hem nu nog. Ga eens terug in de tijd en ga eens vergelijken met wat je nu doet. Ga er hard aan werken, ik kan je wel een hoop herhalen, maar dat weet je nu intussen wel. je heb een prachtig paard onder je kont, en nu word het tijd dat je zijn kunnen er ook uit gaat halen. Dat je 1 week nosdig heb om te wennen oke , maar 3 maanden ? dan moet je er nu toch wel aan dirven te rijden, Wat ik ook zonde vind, is dat je meteen als je een topic heb dat je gaat zeggen hij was dit en ik had dat bla bla , niet doen .
succes morgen

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:49

jarrah schreef:
Wat ik zie in je filmpje is een fantastisch dier dat exact datgene doet wat de ruiter van hem vraagt. Je ziet alles beantwoord woorden in julli werken. Dat is een ontzettend groot pluspunt. Ga eens kijken; wanneer jij inwerkt, komt hij terug - wanneer jij gespannen zit, houdt hij in enz. Dat is alleen maar een heel positief teken, dat betekend ook dat eigenlijk alleen maar jij heel hard aan jezelf kan gaan werken om een top-combinatie te worden. Aan je paard zal het niet liggen, die geeft exact weer wat jij van hem vraagt. Onthoudt dat en wees er zuinig op, daar ga je nog heel veel plezier mee beleven :)

Ik snap deze geciteerde reactie niet. Het verbaast mij oprecht dat dit paard loopt zoals hij doet: ik denk dat het een superlief paard is.. Je trekt hem hardhandig terug en spoort hem ondertussen driftig (flink) aan.. Met sporen zelfs! Waarom draag je die, als ik vragen mag? Ik zou zelf echt niet weten wat ik moest doen als ik deze hulpen kreeg. Hoe 'vervelend' een paard ook kan zijn, het blijft een enorm gevoelig dier.

Ik denk dat je iets bewuster moet rijden en dat je dan echt met sprongen vooruit zult gaan. Steeds bedenken: wat wil ik, wat doe ik en wat vraag ik daarmee van hem? Je zegt dat je paard pittig is, daar moet je je voordeel mee doen! Dit betekent dat je niet steeds hoeft te drijven en dus je benen stiller kunt houden. Als je in je achterhoofd houdt dat een paard het voelt als een vlieg op zijn buik zit, wordt je je er misschien meer bewust van dat je niet zo hoeft te drijven. Zelfs als iemand je vertelt dat je op een bepaalde manier moet rijden, dan mag je daar best je eigen invulling aan geven. Jij zit op het paard en degene die jou helpt, voelt immers niet wat jij voelt.

Trouwens, als je wilt dat je paard rustiger is, zou je hem ook van tevoren even kunnen longeren. Dat vind ik zelf soms wel even prettig. Dan kan hij even kort onbelast wat gekkigheid eruit lopen als hij daar behoefte aan hebt. Neem de tijd om elkaar te leren kennen..

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 23:45

oOoKellyoOo schreef:
Zo zo, van jou had ik toch echt zoveel meer verwacht, vooral dat je les van remy heb gehad. Ga eens terug denken wat je allemaal van hem heb geleerd, en wat hij iemand leerd vergeet je nooit dat drong altijd goed door ik hoor hem nu nog. Ga eens terug in de tijd en ga eens vergelijken met wat je nu doet. Ga er hard aan werken, ik kan je wel een hoop herhalen, maar dat weet je nu intussen wel. je heb een prachtig paard onder je kont, en nu word het tijd dat je zijn kunnen er ook uit gaat halen. Dat je 1 week nosdig heb om te wennen oke , maar 3 maanden ? dan moet je er nu toch wel aan dirven te rijden, Wat ik ook zonde vind, is dat je meteen als je een topic heb dat je gaat zeggen hij was dit en ik had dat bla bla , niet doen .
succes morgen

Hoezo meer verwacht mij heb je nooit horen zeggen dat ik fantastisch reed, en ik wil jou wel eens op hem zien hoor..
ik hoor dat vaker.. maargoed ja iedereen doet het op zijn manier de een heeft langer nodig indd !
is dat zo erg dan lijkt me niet toch? nu zit hij ook in de fase dat hij me uitprobeerd.. en ik heb ook een topic van jou gezien
dan ga k ook niet zo praten van nou ik had wel meer verwacht ect ect. ik weet mijn problemen ik ik werk eraan
sorry dat ik niet anky heet, gelukkig doe ik me dan ook niet zo voor en durf ik er voor uit te komen !!

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 23:51

Hij is recht om zo los, dat het niet fijn is want linksom houd hij zn kaak stijf, vandaar dat ik ook met mn hand zo onrustig ben
En natuurlijk dat is niet vriendelijk maar ik stamp mezelf ook steeds in NIET DOEN! blijf van die teugel af rij hem meer na voor
maar ben ik vaker alleen en ik iriteer me dan aan zn doen . Ja dan ga ik dus zo rijden dat ga ik niet ontkennen nee !
Maar heb vandaag gereden , en heb hem gewoon voorwaarts laten lopen en ben van zn voorkant afgebleven
Maar hij is altijd zo in de krul gereden dat hij heel vaak zodra ik de teugels op pak meteen zichzelf in de krul trekt
en probeer ook zn neusje eruit te rijden maar sorry dat lukt mij niet in 3 maanden kelly. als jou dat wel lukt
Mag je er wel eens opkruipen hoor en dan zien we nog wel verder of het je beter af gaat
kan niet meer als eraan werken en denken voorwaarts en rustig zitten en niet teveel van voren bezig zijn
Zo heb ik vandaag ook gereden maar hij trekt linksom heel erg na buiten omdat hij zn kaak niet wilt loslaten
en dan kan ik me indd wel eens te fel met mn hand zijn ja !!!
:o :o

oOoKellyoOo

Re: 6 jarig rubin royal x Ritmeister Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:15

Je voelt je wel snel aangevallen zeg. In mijn topic had je best kunnen zeggen wat je wou no problem maar als je goed heb gelezen zat ik er voor het eerst weer op na een lange tijd paard 3 maanden stil, en ik barst op haar van de angst, daarom heb ik hulp, maar goed het gaat niet over mij

Daarbij bedoelde ik het posistief en niet zo als jij het opvat, als je al niet tegen kritiek kunt waarom plaats je dan filmpjes fotos enz,

Zit hij alleen in zn kaak vast ? ik denk dat er meer is, laat hem eens checken door een fisio/osteo vaak zit het in de rug of schouder,
nogmaals sorry dat je het verkeerd opvat allemaal, en mijn exuse dat ik zeg wat ik vind of dacht

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:02

@ Kelly: ik zou me ook aangevallen voelen als die reactie tegen mij was.. Volgens mij gaat het er niet alleen om dat je 'zegt wat je wilt', maar ook dat degene tegen wie je dit zegt er iets aan heeft

Als hij zo vast zit, is het inderdaad wel een tip om een fysio te bezoeken. Heb ik ook met mijn paard gedaan, want hij was een beetje scheef en wat een verschil! Mijn paard liep direct nadat hij was behandeld veel losser. Dat met je handen moet je wel echt uit je systeem weten te krijgen.. Een tip die ik wel eens heb gehoord is de volgende. Doe alsof je ipv teugels twee vogeltjes in je handen hebt. Je wilt niet dat ze wegvliegen, maar je wilt ze ook niet dood knijpen. Als je je irriteert aan je paard, doe dan niet te veel! Dat is niet eerlijk tegenover je paard. Een uur stappen is ook een heel goede training.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:08

Kelly, je reactie is nou niet bepaald positief als je het zo leest.

Een tip wat heel goed helpt is met 1 hand rijden, je houd links vast, rijdt je met je rechter teugel.

En wat ook helpt, is de teugels normaal vast houden, maar ook de andere teugel.
Dus dan kan je links niet verplaatsten, want dan verplaats je links ook...
EN dan kan je het stuk tussen de teugels zo kort maken als je wilt, het is wennen, maar dat is altijd met iets wat je normaal gesproken niet doet.

Maar ik raad aan om dat eerst met in hand een stukje te rijden, het hoeft ook niet de hele tijd, maar 10 min. bv.
Dan leer je echt met je benen rijden.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:26

ik denk niet dat kelly het aanvallend bedoelde,kelly is recht voor de raap,tja veel mensen vinden dat niet prettig,ik heb toch liever wel dat iemant eerlijk is.
weer ontopic is een magtegaal niet even een optie?

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 12:25

sammy1 schreef:
ik denk niet dat kelly het aanvallend bedoelde,kelly is recht voor de raap,tja veel mensen vinden dat niet prettig,ik heb toch liever wel dat iemant eerlijk is.

hoezo een martengaal? Moet je me even uitleggen....

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:09

sammy1 schreef:

Ik heb het niet over eerlijk zijn, en recht voor z'n raap. Dat ben ik ook.
Ik zei hoe het er neer gezet word, dat is iets heel anders.

Maar weer ontopic.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:30

Denk eigenlijk niet dat ze zo heel overdreven veel gewicht in dr handen heeft. Vind wel dat ze m in een verkeerde houding probeerd te duwen. Laat het paard eens op eigen benen lopen. Ben het trouwens wel helemaal eens met dat lichte elastische contact! En contact is contact, niet loslaten dus want dan krijg je gepruts. Probeer het paard omhoog te rijden, niet de hals naar beneden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:53

Het is zo verleidelijk om aan de kant waar je paard het meeste vasthoudt, het meeste te willen inwerken om hem er doorheen te krijgen en recht te krijgen. Hoe meer druk jij zet, hoe meer hij tegendruk geeft.
Sluit ten eerste een fysiek probleem uit. Een relatief simpele spierblessure kan al een hoop frustratie geven.
Dat hij rechtsom heel makkelijk te rijden is, is fijn maar...je hebt hoogstwaarschijnlijk geen contact op je rechterteugel. Op de rechte lijn loopt hij teveel rechtsgesteld, niet?
Wat kan je doen? Ten eerste: hoog tempo. Ik vind het tempo in je film wat te laag. Stap wat sneller en draaf wat sneller, boven zijn tempo. Eerst moet die motor van achteren geactiveerd worden. Houd je rechterteugel op druk, zowel links- als rechtsom rijdend. Zet hem eens op de linkervolte en vraag maar overdreven veel lengtebuiging. Rijd hem met je linkerbeen naar je rechterhand toe. Hij mag best eens met de kont uitzwaaien, dan weet je in ieder geval dat je reactie op je linkerbeen krijgt. Vraag op je linkerteugel om in te buigen. Houd je handen daarbij laag en je mag best eens met je linkerhand goed doorvragen, zolang het in combinatie is met je linkerbeen. Voel je dat hij loslaat na de inwerking, laat ook los. Dat hij linksom naar rechtsgesteld loopt is, is nu nog helemaal niet erg. Zolang jij maar consequent van die linkerteugel afblijft. Gooi je linkerarm maar eens een cm of 10 naar voren om te checken dat jij niet vasthoudt.
Rechtsom doe je eigenlijk hetzelfde als linksom maar wel met rechterbeen lichaamsbuiging vragen. Links enkel een keertje begrenzen om teveel uitzwaaien te voorkomen maar ook hier geldt: hij zal enige tijd rechtsgesteld lopen. Is niet erg. Komt weer goed. Hij gaat door deze oefening begrijpen dat jij meer contact op rechts wilt en minder op links, zodat je straks in evenwicht bent. Merk je op de rechte lijnen dat hij links weer vasthoudt, gewoon weer op die volte zetten. Bij mij helpt het ook goed om deze oefeningen in galop te doen. Het effect is groter. Daarna is hij dan een stuk relaxter te rijden.
Is je paard wat introvert, geef hem een aai over zijn bolletje als hij het moeilijk vindt en verzet toont. Niet boos worden.
Samengevat: meer tempo en veel werken aan lengtebuigingen door rechts op druk te houden en links los te laten.
Verder vind ik het een leuk paard om te zien.

_angelanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:00

idd voorwaarts rijden
en durf los te laten. als je je paardje actiever rijd laat hij aan de voorkant al meer los.
houd je paardje links vast ga zelf dan een beetje spelen met rechts en laat links los zodat je paardje op links niks meer heeft om te steunen
en dan word ie weer gelijk. laat ie los en is ie mooi rond laat zelf ook los en praat tegen je paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:29

Negeer bovenstaand advies, spelen met de teugels is niet goed, nooit.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 23:45

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 00:21

Afbeelding

Even maar er wat ondergeplakt anders was ie te klein !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:51

Liefje, die link via je Hyves is leuk, maar ik kan je foto's niet zien ;) of ik moet vrienden met je worden, maar ik ken je niet persoonlijk.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 10:51

zo de foto's doen het, laat vanavond een filmpje maken als dat lukt
zijn geen goede kwaliteit maargoed beter iets als niets

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier rijd ik dus op mn oude manier. beter of?? :D :o
Mijn handen moet ik meer dragen en mn ellebogen aan het lichaam dat weet ik
daar ga ik nu ook mee verder maar alles in een keer gaat natuurlijk niet ;)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:19

Ik vind dit al een heel stuk beter uitzien, complimenten, hoe ging het nu aan de moeilijke kant? Ik vind jou ook al veel beter zitten, en ja er blijven altijd wel kleinigheden maar daarvoor werk je eraan . Lekker ontspannen , en geniet van je prachtig paard, lekker blijven werken en dan komt dat vast en zeker helemaal goed ,

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 11:25

oOoKellyoOo schreef:
Ik vind dit al een heel stuk beter uitzien, complimenten, hoe ging het nu aan de moeilijke kant? Ik vind jou ook al veel beter zitten, en ja er blijven altijd wel kleinigheden maar daarvoor werk je eraan . Lekker ontspannen , en geniet van je prachtig paard, lekker blijven werken en dan komt dat vast en zeker helemaal goed ,

Ja ik ben op mijn eigen manier weer gaan rijden, meestal is het niet goed
maar vind het er zelf ook veel mer ontspannen uitzien ect ! dus ik rijd nu eigelijk weer op de remy manier.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:23

Je zit ziet er veel beter uit, paard loopt nog wel opgekorpt, dus nog wel aan je handen werken.

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:02

Ik vind hem idd wat traag lopen. Hij ziet er ook wat hangerig op het bit uit.
Ik denk dat je veel actiever moet gaan rijden,maar niet met je benen want die bewegen te veel.
Probeer consequent te zijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:30

Lijkt al beter maar de neus mag er meer uit, succes.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:34

Ik heb niet alles gelezen maar ik vind dat je ontzettend zit te zagen. Het lijkt ook net dat hij giga in je hand hangt. Ik zou het van voor wat losser laten en meer oo zn eigen benen laten lopen.