Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mecuurtje schreef:je kan beter eerst de dressuur L gaan doen maakt niet uit of je op wedstrijd gaat dat is een goede bassis en daarna ga je balkjes lopen aan de longeerlijn en daarna laat je hem vrij springen in de bak als jij wil dat hij er dan overheen gaat dan moet je streng zijn en een tikje geven tenzij hij dat al doet de perfekte manier

melizz13 schreef:sorry was even bezig
ik woon in heinkenszand
dat is in zeeland
een manege is hier niet in de buurt
dat is 15 minuten met de auto
maar we hebben geen trailer..
viv77 schreef:melizz13 schreef:sorry was even bezig
ik woon in heinkenszand
dat is in zeeland
een manege is hier niet in de buurt
dat is 15 minuten met de auto
maar we hebben geen trailer..
Advertentie op zeelandnet zetten, best kans dat er wel degelijk iemand bij jou in de buurt les kan komen geven..Zijn meer instructeurs dan je denkt hoor..

Springert schreef:Echt grote flauwekul dat je eerst moet kunnen dressuren om te leren springen!!!
Je moet kunnen paardrijden om te kunnen springen, dat is wat anders, maar dressuur is compleet onnodig en is eerder een nadeel voor een springpaard dan een voordeel.
Veel te veel mensen denken dat springen dressuur is met hindernissen er tussendoor, met als gevolg dat ze nog voor geen meter verlichte zit kunnen rijden en de paarden constant galopsprongen hebben van een halve meter korter dan gewenst en vereist is om te springen.
Libera schreef:Springert schreef:Echt grote flauwekul dat je eerst moet kunnen dressuren om te leren springen!!!
Je moet kunnen paardrijden om te kunnen springen, dat is wat anders, maar dressuur is compleet onnodig en is eerder een nadeel voor een springpaard dan een voordeel.
Veel te veel mensen denken dat springen dressuur is met hindernissen er tussendoor, met als gevolg dat ze nog voor geen meter verlichte zit kunnen rijden en de paarden constant galopsprongen hebben van een halve meter korter dan gewenst en vereist is om te springen.
Als je goed dressuur rijd, kun je zelf bepalen hoelang je die galopsprong wilt hebben, als het goed is
ponyta schreef:springert. ik weet niet hoor maar een paard wat neit verzameld is of wat dan ook die je geen eens kan houden lijkt me niet logies dat je daar mee gaat springen .. ik denk eerst dat je beter de basis leert en dan pas gaat springen.
En je hoeft hem niet aan de teugel te rijden. maar als je ook wil gaan dressuuren is het wel makkelijk voor de punten.. en het is wel een deel van ontspanning.