Rijden veranderen door nieuwe regels, dat is de discussie.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 08:06

Ik kan uw denkwijze en mening, wel begrijpen in het begin van uw bricht. Doodzonde dat de rest van uw bericht alleen weer een persoonlijke aanval, als een degen in de rug is. Uw frustraties van uw dictatuur kan u niet laten, om openbaar te uiten. Natuurlijk moet een verplicht gebod komen, volgens uw rijden, uw theorie, uw praktijk en uw mening te rijden.
U voert uw paarden suikerklontjes ter motivatie, dat zou u ook in uw schrijven kunnen toepassen om de mens zo zoet te verkrijgen. Bij eigewijze ezels zoals ik heeft dat echter geen zin, die laten zich niet omkopen.
Hoe zeer ik uw proza schrijfwijze ook kan waarderen, is dat natrappen doodzonde. Uw schrijven kan zo leerzaam en een goed voorbeeld zijn. Ik ben uw schrijven dan ook niet gewoon van Belgen, tenzij die zich op de ijzerenbaan werpen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:34

Mijnheer Kandankovich,

U valt mij aan op vermoeden van uw kant.
Professor heeft niet altijd gelijk, maar dat gene wat er achter staat.
U valt mij aan omdat ik niet zo´n twijfelaar ben als u, u wilt van alles beter worden, van alle kantjes mee eten, en dan denken dat men zat word.
Helaas is dat niet zo met paardrijden, men dient een weg te kiezen, en deze heb ik gekozen, en het weten van mij is niet door mij ontwikkeld, maar door diegene waarvan ik geleerd heb.
En deze mensen waren werkelijk kenners van de geschiedenis het rijden en vooral het lesgeven.
Het waren geen charlatans het waren de werkelijke leermeesters.
En dat wat zij mij geleerd hebben was sluitend, het klopte altijd, men moet alleen als instructeur kunnen combineren, logisch kunnen denken op de passende oplossingen te vinden zonder van de weg af te raken.
En niet denken dat men alle positieve dingen te samen pakt een goed resultaat eruit komt.

Wanneer men de ene keer dit en de andere keer dat benut, dan is men aan het rommelen, dat is voor mij zoals ik dat van mijn leermeesters geleerd heb Poedeldressuur.

Het ontbreekt ook vaak aan het niet beheersen van de vaktaal, men kan de Franse uitdrukkingen niet letterlijk nemen, daar zijn vele voorbeelden van, daarom het bestuderen van is geheel anders dan lezen van.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 18:49

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:57

ik persoonlijk hoop echt dat het rijden er in de toekomst beter van gaat worden, Ookal zullen vele tegen zijn ;) Het welzijn van vele paarden wordt beter, Op wedstrijden wordt er anders gekeken etc.

Dus ik denk dat het rijden ook wel zal veranderen door deze regels :)

Kadankovitch

Re: Rijden veranderen door nieuwe regels, dat is de discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:10

Geachte Essie,
In ieder geval deel ik U mening; Rijden gaat duidelijk vooruit in die zin dat ik toch ook steeds vaker erg mooie beelden zie. Neem bijvoorbeeld de proef die Vicky Smits reed in Bremen. Heel moooi licht en ongedwongen.

melaniecr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:49

Ja mensen gaan zich meer aan de regels houde
maar ik snap jou vraagstelling niet echt...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:53

Geen melding meer eerst toestemming vragen aan een moderator, dus ik neem aan dat er weer geschreven mag worden in dit topic? Mijn dank daar voor aan de moderator, die ik per pb om toestemming heb gevraagd.

melaniecr schreef:
Ja mensen gaan zich meer aan de regels houde
maar ik snap jou vraagstelling niet echt...

Welke vraagstelling bedoelt u?

Als de naleving van de regels en dan doel ik met name op de controlerende orgaan, zich niet aan de reglementen zal houden. Zullen de paarden en sport weinig nut aan de nieuwe regels ondervinden, zoals nu al de gehele tijd het geval is.
Ik hoop dan ook dat met name de Official sterk genoeg zal zijn, zijn functie naar de reglementen uit zal uitvoeren. en zich niet zal laten beïnvloeden, door wie of wat dan ook. En dat de medemens ook niet langer zijn rug zal toekeren en het zal blijven negeren.