effecten van het bit ! filmpje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:54

NHevaVD schreef:
Bitje, kun je dat riempje er dan niet net zogoed afhalen als er zoveel ruimte tussenzit :o

ja, dat zal, alleen dan kun je netzogoed het hele hoofdstel slopen, dan kan de keelriem er ook wel af, en wat dacht
je van het bakstuk? etc? nee NH, dat staat niet, en bovendien; is het hou-vast van het hoofdstel weg ;)
dus geef mij maar gewoon de speriem, ik bedoel? waar kun je nog meer problemen bij bedenken?
als het riempje gewoon lekker losjes om de neus zit is het weer niet goed....,?

Hahah, ja mijn naam is hier populair :oo

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:56

Ho ho, je hoeft je niet meteen zo fel te verdedigen _O- 't was gewoon een vraag die ik me afvroeg, als 't er toch los omheen bungelt, tsja, nuttig! :+

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:57

nou mijn paardje loopt met rijden niet met dr mond open (enkel gebroken bitje) en ze is ook niet aangesnoerd.. ik doe de neusriem en de sperriem niet strak en als ik met het hoofdstel aankom dan doet ze dr mondje al open ;)
ik wil zeker wel bitloos gaan rijden maar daar zijn we nu nog niet aan toe, ik dan niet hahaha...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:58

NHevaVD schreef:
Ho ho, je hoeft je niet meteen zo fel te verdedigen _O- 't was gewoon een vraag die ik me afvroeg, als 't er toch los omheen bungelt, tsja, nuttig! :+

zoals ik al zij, hou vast? en natuurlijk voor de sier? ach je kunt tich redenen bedenken hoor :)
(oh, en sorry dat je je aangevallen voelt, dat bedoelde ik niet zo :n)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:58

Ik vind hoge neusriemen altijd veel mooier om te zien eigenlijk, snap niet waarom ik die zo weinig zie.. Zijn mensen echt zo gehecht aan hun sperriem? Vinden ze de sperriem gewoon mooier dan een hoge neusriem?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:59

Oh, dan weer excuus voor mijn reactie :)
Ja dat is ook zo, ik heb standaard als ik met bit rijd de neusriemen enzo eraf, merk nu niet echt dat het uit elkaar roffelt ofzo... :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:59

NHevaVD schreef:

Waarom rijden jullie bitloos met alles zo weinig mogelijk! je kan ook gewoon zonder zadel en hoofdstel rijden..Waaromkiezen jullie daar niet voor?.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:01

winia4ever schreef:
NHevaVD schreef:

Waarom rijden jullie bitloos met alles zo weinig mogelijk! je kan ook gewoon zonder zadel en hoofdstel rijden..Waaromkiezen jullie daar niet voor?.

:)*

ik denk dat ik mijn paard gelijk naar de poesta breng, dá's pas natuurlijk

alle gekheid op een stokje, het ging hier om het effect van het bit, niet over zadelloos rijden :+

_Bitje_

NHevaVD schreef:
Oh, dan weer excuus voor mijn reactie :)
Ja dat is ook zo, ik heb standaard als ik met bit rijd de neusriemen enzo eraf, merk nu niet echt dat het uit elkaar roffelt ofzo... :)

kijk, als je dressuur wedstrijden rijd, word je gediscialifiseerd ;) (ik kan dat niet schrijven _O- )

E_Nalanta

Omdat niet iedereen meteen zonder de hele mikmak kan rijden _O- Dat heeft weer oefening nodig. Sommige paarden reageren méteen,
anderen moeten stapje voor stapje leren te reageren op been/zit/stemhulpen.

E_Nalanta

@ Bitje: hihi, ok, dat is ook zo :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:03

winia4ever schreef:
NHevaVD schreef:

Weet je, waarom moet iedereen elkaar afkraken op hun manier? dat snap ik niet?
los daarvan over het verkeerd gebruiken van het bit uiteraard?

de een rijd lekker voor de lol , door de bossen..

de ander zo natuurlijk mogelijk en de ander zo intenssief in de sport?

Waarom moet iedereen elkaar zo afkatten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:03

winia4ever schreef:

Dat is heeeel gaaf! Moet je zeker eens proberen! Heerlijk om tussendoor af en toe te doen, om de band met je paard te verbeteren :D Doe ik regelmatig :j

Moet ik wel bekennen dat ik geen echte bitloze ruiter ben, ik heb een giga gemeen scharenbit voor mijn arme knol :+

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:04

MysticTinker schreef:
_Zsazsa_ schreef:
@ mystictinker: Wij staan allemaal best open voor bitloos maar wij vinden het niet werken dus gebruiken we het niet..., veeeeel opener dan bitloze met een bit omdat wij dierenmishandelaars zijn, terwijl je met bitrijdende nooit vaak iets vervelends hoort zeggen over bitloos..... Omgekeerde wereld dus...

Dierenmishandeling?? Dat heb ik nooit iemand zien zeggen over standaard bitten..
Maar in bit-tegen-bitloos topics komen áltijd weer de argumenten naar voren als 'bitloos kan de neus breken' en 'bitloos duwt de neus dicht' en 'touwhalsters schuren de neus open'.. Dus zo eenzijdig als jij het schetst is het echt niet. Het gaat er gewoon om dat iedereen de werking van bitten wel kent (of denkt te kennen), maar bitloos is een hele nieuwe wereld, en mensen die ineens een wereld van verschil merken zullen dat uiteraard meteen willen doorvertellen. Daarom wordt het bitloos tegenwoordig steeds meer gepromoot. De meeste mensen die het eenmaal hebben geprobeerd vinden het een stuk fijner voor hun paard. Er wordt dat niets gezegd over dierenmishandeling. Er wordt WEL gezegd dat mensen pas zagen hoe vervelend hun paard het bit vond nadat ze bitloos zijn gaan proberen. Dat merk je niet als je het nooit hebt geprobeerd en er niet open voor staat.

Waar gaat dit fimpje dan over, toch ook over de slechte kanten van het bit, daar mogen wij ons dan toch zeker wel in verdedigen! En de dierenmishandeling :+ ken je de maker van dit filmpje? Kijk maar eens in zijn profiel.. ;) Bovendien heb ik vaak genoeg bitloos gereden, en nee ik krijg mijn paard er helaas geen grand prix mee..... En toch trek ik niet aan het bit... Er is dus een gulde middenweg ;)
En mijn paard blijft haar hoofd schudden met het bitloze hoofdstel, waarom geen idee waarschijnlijk vond ze de druk op haar neus niet fijn.... Buiten dat vraagt mijn collega nu: Waar is het eerste bitloze grand prix paard? Want een hele hoop mensen hebben dat als doel... Vanaf het moment dat er een grand prix paard bitloos zijn proef doet, is denk ik de halve wereld om voor bitloos. Zo niet blijven gewoon het bit gebruiken. Vergeet niet dat er heel veel mensen hun brood moeten verdienen met paarden. En een bitloos gereden paard verkoopt op de een of andere manier niet... Wat zeker wel zou moeten kunnen daar ben ik het helemaal mee eens..
Mijn mening: Bitloos geweldig!! Maar niet voor mij en mijn werk! Zou levensgevaarlijk worden met dekhengsten!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:05

Alexander Nevzorov (man in het filmpje) vind rijden met bit 'misdadig'. Ergens kan ik me er wel in vinden maar ergens denk ik van: ja hallo, en zadels en zwepen en beschermers dan? :+

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:07

MysticTinker schreef:
Ik vind hoge neusriemen altijd veel mooier om te zien eigenlijk, snap niet waarom ik die zo weinig zie.. Zijn mensen echt zo gehecht aan hun sperriem? Vinden ze de sperriem gewoon mooier dan een hoge neusriem?

lees een van mijn vorige posten dat het echt vriendelijker is die gekke sperriem :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:07

MysticTinker schreef:
Op de neusbrug zitten helemaal niet veel zenuwen! Druk maar eens op je eigen voorhoofd. De enige druk die je voelt is een doffe druk op het bot. Dat is geen pijn. Met je eigen voorhoofd kun je makkelijk 50 kilo verschuiven aan een halster. En dan zou een paard pijn hebben door een halster??!! := Hahaha, echt niet! Als jij dat halster gewoon twee vingers onder het jukbeen hangt dan kan elk paard dat in een ruk kapot trekken, zonder dat hij omvalt van de pijn.

Dat ervaar ik ook..
Ik rijd regelmatig bitloos en het paard in kwestie heeft er niet veel van van de druk op haar neus.
Met bit zijn de hulpen veel kleiner, ik rijd niet altijd zonder bit, het wisselt maar als ik iets zou hebben wat 100% werkt zou ik het wel weten.
Neus en sperriem zitten echter altijd heel los, ik zie véél te veel strakke neusriemen.
De sperriem doet uberhaupt niks zoals het bij mij zit. :+
Ik ben op zoek naar een losse hoge neusriem, maar voor mijn passier hoofdstel kosten die €150!
Dan maar met een losse sperriem hoor, ding zit er voor de sier aan.

Zonder hoofdstel word hem niet, paard had door dat er niks om heen zat en begon te geinen. _O-
Hang ik mijn bitloze hoofdstel er om doet ze het inneens wel met kleine hulpen, spook. :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:11

_Zsazsa_ schreef:
Waar gaat dit fimpje dan over, toch ook over de slechte kanten van het bit, daar mogen wij ons dan toch zeker wel in verdedigen! En de dierenmishandeling :+ ken je de maker van dit filmpje? Kijk maar eens in zijn profiel.. ;) Bovendien heb ik vaak genoeg bitloos gereden, en nee ik krijg mijn paard er helaas geen grand prix mee..... En toch trek ik niet aan het bit... Er is dus een gulde middenweg ;)
En mijn paard blijft haar hoofd schudden met het bitloze hoofdstel, waarom geen idee waarschijnlijk vond ze de druk op haar neus niet fijn.... Buiten dat vraagt mijn collega nu: Waar is het eerste bitloze grand prix paard? Want een hele hoop mensen hebben dat als doel... Vanaf het moment dat er een grand prix paard bitloos zijn proef doet, is denk ik de halve wereld om voor bitloos. Zo niet blijven gewoon het bit gebruiken. Vergeet niet dat er heel veel mensen hun brood moeten verdienen met paarden. En een bitloos gereden paard verkoopt op de een of andere manier niet... Wat zeker wel zou moeten kunnen daar ben ik het helemaal mee eens..
Mijn mening: Bitloos geweldig!! Maar niet voor mij en mijn werk! Zou levensgevaarlijk worden met dekhengsten!

helaas kun je niet Officieel starten bitloos ;)
dus gaat dat verhaal ook over :j

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:11

Arabesk ik zie foto's van die man in het profiel,
NHeva..: Over Alexander Nevzorov deze beste man heeft zn paard alles geleerd MET BIT

daphneM

Re: effecten van het bit ! filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:12

in april kan je bitloos starten kijk maar op de KNHS

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:12

winia4ever schreef:
NHeva..: Over Alexander Nevzorov deze beste man heeft zn paard alles geleerd MET BIT

Klopt :) Daarom vind ik zijn stelling ook wat vreemd _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:13

winia4ever schreef:
in april kan je bitloos starten kijk maar op de KNHS

Maar slechts tot de L2 :Y)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:14

_Bitje_ schreef:
_Zsazsa_ schreef:

helaas kun je niet Officieel starten bitloos ;)
dus gaat dat verhaal ook over :j

Dat betekend niet dat ze het niet zouden kunnen lopen alvast! Dus omdat je niet zou kunnen starten moet je het maar niet beoefenen. Zo werkt dat niet. Grand prix is het ultieme einde van jarenlang samenwerken met je paard. De balans 100% in orde. Je paard is optimale topconditie. Die zou bitloos ook moeten kunnen dan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:14

winia4ever schreef:

idd..

maar die andere fransman met 6 paarden weet ik niet hoor!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:15

JEAN FRANCOIS PIGNON :9 Ik heb een heel artikel van hem gelezen in een blad, vanaf het begin ging hij al bitloos, net als zijn broek (Frederic) uit Cavalia :)