Spirit en natasja @ les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:07

x_Marr schreef:
Meis, als je openstaatkan je zien dat het geen gezeik is, we proberen jou en je pony te helpen, waarom zouden we anders onze tijd verdoen door hier commentaar neer te zettenn?
En ik neem aan dat je niet een topic neerzet om alleen maar oeh en aah reacties te krijgen :)

Het filmpje wat je me gestuurd hebt bedoelde ik niet trouwens, andere pony en andere tijd ed. zegt niks over nu.

jij niet nee. meerdere anderen wel.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:07

Ik ben eigenlijks ook wel benieuwd naar dat filmpje.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:23

Hej Natas, leuke pony, heb je de French Buffet niet meer? daar vond ik juist zo fijn mee springen afgelopen herfst.

Iedereen heeft al gezeurd over je wiebelvoeten, maar je ze in het begin van het topic dat je ook niet lekker in het zadel kon zitten. Is het soms een idee om een ander zadel te proberen? Ik heb zelf de ervaring gehad dat twee goed passende zadels op het paard, ik in de ene voor geen meter kon zitten (was toevallig zo'n zadel waar je helemaal in opgeloten en vastgezet wordt), In dit zadel had ik het gevoel alle kanten op de schudden. Tewijl het andere zadel met veel meer ruimte en ongedwongen zit, ik veel beter en stiller kon zitten en de beweging van het paard makkelijk kon volgen ipv er net een beetje achteraan te hupsen.

themuisje schreef:
[. echter is het geen pony van 1000 euro dus je bent altijd voorzichtiger dan met een pony die je van de boer 4 huizen verderop mag rijden.

Is dat een reden om voorzichtiger met je paard te zijn? Beide keren is het een levend wezen waar je respectvol mee om dient te gaan!
Met mn ene paard (overgenomen als opknappertje ;) ) ga ik net zo mee om als het (dure) paard wat ik voor iemand anders rijd (een een zeer goed fokkende keurmerrie tevens goed in de sport, met een supermooi papier). Ook deze paarden verdienen het om regelmatig uit de porseleinkast te mogen komen.

Natuurlijk geeft zo'n dure pony jou wel enorm veel druk om te presteren... :(:) Ik hoop dat het goed gaat...
Laatst bijgewerkt door reeskees op 27-01-10 20:31, in het totaal 3 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:29

frutsels schreef:
Aha, je hebt hem niet gekocht maar in bruikleen? Super dat je zo'n paardje onder je hoede hebt.

En hier dus tevens de reden waarom TS in mijn ogen wat voorzichtiger met de pony omgaat als dat je met een eigen pony omgaat.

Ik ken TS en haar familie persoonlijk en die mensen hebben alles maar dan ook alles voor de pony's over. Als het weer het toe laat worden er regelmatig buitenritten gemaakt op veiligere plekken maar ja het weer he.

Natas ga zo door je bent op de goede weg, oude gewoontes afleren is nu eenmaal heel lastig. Ik zou toch eens proberen om je beugels met strotouwtjes aan je singel vast te binden, hebben we bij Nicky ook gedaan ;)

groetjes van BOBO

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:34

reeskees schreef:
Hej Natas, leuke pony, heb je de French Buffet niet meer?
Iedereen heeft al gezeurd over je wiebelvoeten, maar je ze in het begin van het topic dat je ook niet lekker in het zadel kon zitten. Is het soms een idee om een ander zadel te proberen? Ik heb zelf de ervaring gehad dat twee goed passende zadels op het paard, ik in de ene voro geen meter kon zitten (was toevallig zo'n zadel waar je helemaal in opgeloten en vastgezet wordt, In dit zadel had ik het gevoel alle kanten op de schudden. Tewijl het andere zadel met veel meer ruimte en ongedwongen zit, ik veel beter en stiller kon zitten en de beweging van het paard makkelijk kon volgen ipv er net achteraan te hupsen.

themuisje schreef:
[. echter is het geen pony van 1000 euro dus je bent altijd voorzichtiger dan met een pony die je van de boer 4 huizen verderop mag rijden.

Is dat een reden om voorzichtiger met je paard te zijn? Beide keren is het een levend wezen waar je respectvol mee om dient te gaan!
Met mn ene paard (overgenomen als opknappertje ;) ) ga ik net zo mee om als het (dure) paard wat ik voor iemand anders rijd (een een zeer goed fokkende keurmerrie tevens goed in de sport, met een supermooi papier). Ook deze paarden verdienen het om uit de porseleinkast te kunnen komen.

Natuurlijk geeft zo'n dure pony jou wel enorm veel druk om te presteren... :(:) Ik hoop dat het goed gaat...

nee. mijn voorkeur gaat toch uit naar de dressuur. en dat vond hij niet leuk je doet hem meer plezier met springen en dat doet hij nu vollop dus hij is helemaal blij. ik denk het wel ja :) meer voor me zelf zo als ik al zei is het echt mijn pronkje en ben ik hellemaal gek op hem. tuurlijk ben ik altijd voorzichtig en respectvol. maar met spirit toch iets meer. neemt niet weg dat ik veel lol met hem maak hoor. lekker bitloos of zonder hoofdstel door de bak crossen is er ook bij.

de druk val heel erg mee. iedereen denkt dat maar ik heb geen idee waar het vandaan komt. de wedstrijden tot nu toe wel ja. maar dat was omdat ik heel graag de friese wou rijden en dan moet je indoor l2 zijn. dus dat was wel even knokken ja.

996981

Re: Spirit en natasja @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:35

he yvonne wat leuk ! jij ook hier.
van de strotouwtjes ben ik niet echt. bellemert je toch een beetje mocht er wat gebeuren.

AnnaGerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:37

Ik vind het er leuk uitzien!
De zelfde puntjes als hier boven.

Heb je trouwens les van Gotien Sipsma?
Die geeft hier namelijk ook les!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:38

ja ik heb les van gotien sipsma :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:39

themuisje schreef:
van de strotouwtjes ben ik niet echt. bellemert je toch een beetje mocht er wat gebeuren.

Ik weet niet of je bij jouw zadel je de riemen ook onder het zweetblad kan doen maar dat scheelt ook al een hoop.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 27-01-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:39

themuisje schreef:
dát ben ik zeker met je eens. aan de andere kant kiesje ook voor de sport. wij zijn trouwens op zoek naar een plekje waar de pony's bij huis kunnen zodat ze niet 24/7 binnen staan. en we het naar onze eigen zin kunnen maken dus boksen van 4/4 en onbeperkt hooi enz. in de zomer gaik touwens 2 weken met hem naar terschelling. lekker elke dag buitenritten en strandritten maken :D ik ben dus zeker geen dressuur prikker die alleen aan zich zelf denkt. echter kies ik voor een sport. wat is uiteindelijk wil uitbreiden naar topsport.

Leuk dat je met je paardje naar Terschelling gaat..
Waar logeren jullie als ik vragen mag?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:45

yvonnedv schreef:
themuisje schreef:

Ik weet niet of je bij jouw zadel je de riemen ook onder het zweetblad kan doen maar dat scheelt ook al een hoop.

ja :) dit heb ik daar nog niet maar nu wel :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:46

themuisje schreef:
dat is ook zo. alleen het is echt mijn pronkje :D ik weet niet het voelt toch anders.

Dat lijkt me logisch, mijn pony is ook mijn pronkje en voor mij de beste van de wereld, dat heeft nu eenmaal iedereen met zijn dier. Maar dat is slechts een heel klein deel van mijn post, die er ook nog eens weinig toe doet. Ik zou vooral het andere deel goed in acht nemen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:49

de rest van je post kan ik niet veel mee. we hebben alleen stenen ondergrond en dat ik nu gewoon zeeeeer glad. hij komt wel gewoon buiten. maar is momenteel liever binnen. mischien komt het ook wel omdat hij dit gewoon gewend is.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:51

dat jij in dit weer niet naar buiten gaat met je pony vind ik absoluut niet raar hoor!
ben vandaag een buitenstap ritje gaan maken (was liever gaan trainen maar bak was bevroren) en had er gelijk spijt van.....
pony loopt als het kan iedere dag buiten ( wel met 2 dekens op :P ) en gaat 's nachts naar binnen maar het was een en al steigeren steigeren steigeren. helemaal gek in de kop en wilde alleen maar hard hard hard.
geen pretje dus en al helemaal niet met dit weer.
nu over jou: ik vind dat je een superpony hebt loopt mooi ruim en dat losmaken in galop ken ik,doe ik ook weleens wordt mijn pony ook erg los van.
je benen is al zooo vaak gezegd dus dat weet je al wel!
als dit eenmaal lukt (wat nou eenmaal supermoeilijk is) ziet het er nog mooier uit ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:54

mimeslosydy schreef:
dat jij in dit weer niet naar buiten gaat met je pony vind ik absoluut niet raar hoor!
ben vandaag een buitenstap ritje gaan maken (was liever gaan trainen maar bak was bevroren) en had er gelijk spijt van.....
pony loopt als het kan iedere dag buiten ( wel met 2 dekens op :P ) en gaat 's nachts naar binnen maar het was een en al steigeren steigeren steigeren. helemaal gek in de kop en wilde alleen maar hard hard hard.
geen pretje dus en al helemaal niet met dit weer.
nu over jou: ik vind dat je een superpony hebt loopt mooi ruim en dat losmaken in galop ken ik,doe ik ook weleens wordt mijn pony ook erg los van.
je benen is al zooo vaak gezegd dus dat weet je al wel!
als dit eenmaal lukt (wat nou eenmaal supermoeilijk is) ziet het er nog mooier uit ;)

bedankt voor je post :) dat probleem ken ik inderdaad. alleen is het hier niet stijgeren maar vooral hevig met zijn hoofd schudden en huppeltjes maken. en dan zit ik er niet eens op (stukje van de stal naar de bak) dus nee ik zie het niet zitten :Y)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:16

ik heb dat doorloop probleem ook onwijs gehad met mn pony en geloof me meer been geven helpt niet. je zal gewoon even heel erg streng moeten zijn op been moet ie reageren zoniet een por zoniet nog een of uiteindelijk een tik.... tis niet leuk maar mn pony loopt nu wel ik hoef amper nog been te geven wat mijn houding en de ontspanning van mn pony helemaal ten goede zijn gekomen..... Tis ook gewoon moeilijk om jezelf zoiets af te leren als je het zo gewend bent... gewoon veel oefenen veel overgangen tempo wisselingen.... absolute basis dus...

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:38

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (laatste pagina had ik niet helemaal het geduld meer voor). Ik vind dat je een onwijs leuk beest hebt! Nouja van je benen weet je wel, maar ik zat te denken, misschien is het een idee om (als de mogelijkheid er is) een keer op een ander, meer voorwaards paardje, voor jezelf te gaan oefenen op het stilhouden van je benen. Dan kun je zelf je benen stiller houden en dan proberen je eigen paardje te rijden met veel tempo wisselingen. Ik weet in iedergeval dat dat bij mij erg heeft geholpen.. Het is een tipje en misschien kan je het gebruiken!

Veel succes met je paardje, maar met veel oefenen en trainen op wat voor manier dan ook, kom je er zeker want jullie zijn een leuke combi!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 07:58

Mjay
bedankt. het is gewoon enorm lastig en dan vooral het begin.

maks. op andere pony's hou ik mijn benen welstil ;) bedankt :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:08

Hee Natas! :)

Heb je nog een filmpje? :)

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:38

Oke dan is het dus alleen dat je paardje niet meer goed aan de hulpen is, dat is gelukkig al een hele stap beter! Veel succes!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:44

themuisje schreef:
Mjay

Op dat filmpje wat je ij gestuurd hebt heb je ook geen stille benen maar zt je ook constant te drijven/wiebelen, wel minder zichtbaar en minder, maar alsnog geen rustige/stille benen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 18:47

x_Marr schreef:
themuisje schreef:
Mjay

Op dat filmpje wat je ij gestuurd hebt heb je ook geen stille benen maar zt je ook constant te drijven/wiebelen, wel minder zichtbaar en minder, maar alsnog geen rustige/stille benen.

gellukig ben jij anky :D

kirstenzilpa bedankt :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:51

Moet ik dat zijn om commentaar aan jou te leveren?

Dus ik moet zelf eerst goed kunnen rijden voordat ik iemand commentaar kan geven terwijl ik zie waar diegene aan kan werken? Waarom? :)
Als ik weet hoe het hoort, dan is dat toch al genoeg? :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 18:54

x_Marr schreef:
Moet ik dat zijn om commentaar aan jou te leveren?

Dus ik moet zelf eerst goed kunnen rijden voordat ik iemand commentaar kan geven terwijl ik zie waar diegene aan kan werken? Waarom? :)
Als ik weet hoe het hoort, dan is dat toch al genoeg? :)

ik vind dat je een beetje doordrijft. ik kan mijn benen nou eenmaal moeilijk doodstil houden. als jij op je pony zit weet ik zeker dat dat ook gebeurt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:56

Doodstil is heel wat anders dan wat ik zeg, tuurlijk kan je je benen niet doodstil houden, je beweegt namelijk altijd wat je met je paard mee, maar dat op het filmpje is niet zo stil mogelijk houden :)

We hebben het hier toch nu niet over mij? :)