4jarige Ballantimo @ work op trainingsstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:33

probeer dan eens een meter alle spanning los te laten..ook al houd het in dat je er als een zoutzak in zit. Vanuit ontspanning is het makkelijker aan je houding te werken en te verfijnen dan bij gespannenheid. Breid dit uit naar meerdere meters.. op een gegeven moment gaat het vanzelf. Je doet hem er ook een plezier mee, want hij heeft meer gelegenheid vrijer te bewegen.

Ik klem zelf ook nog wel eens met mijn knieen. (vandaar de opmerking van mijn instructeur). In de galop ben ik er vanaf, maar in de draf nog neit. Enkele maanden geleden (voordat ik les had), zat het emmertje van mijn ruin wel eens vol en kreeg ik een bokpartij van hem kado terug. Nu doet hij het nauwelijks nog.. (misschien dat dit de oplossing was voor hem?)

Je paard heeft een mooie galop.. oogt heel lekker. Probeer hier eens echt bewust alle spanning weg te laten vloeien.

Super dat je doorzet! (zag dat je hem te koop had staan).. maar doe hem hier ook een plezier mee en ga lekker aan het werk. En wij zijn ook zeker geen anky's hoor!... je hebt een prachtig paard!

deniece

Re: 4jarige Ballantimo @ work op trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:39

@ Christa; haha je hebt al een pb, ik heb helaas (voorlopig nog niet) niet de mogelijkheid om ergens anders te lessen, moet echt aan huis. Heb iig 1 iemand waar ik een proefles van neem dus even wachten hoe dat uitpakt. En verder geeft het niet, zit nog steeds wel ergens halvewege die roze wolk hoor ;) meot er inderdaad aan durven rijden, maar maar maar...... haha.. maar het vertrouwen moet éven weer wat groeien voordat ik die knop volledig om kan zetten. Heb de knop om dat ik er weer opzit, en zelfs galoppeer. Vandaag ietjes bijgetikt met de zweep en iedere keer merk ik dat hij ergens goed op reageert en daardoor krijg ik weer meer vertrouwen.

@ Knert; klopt, galop is een hele makkelijke gang bij hem en doet hij ook veel fijner en gemakkelijker dan de draf. Lijkt wel alsof hij zelf in de galop ook al meer evenwicht heeft, en ik kon in de galop dan ook veel makkelijker ontspannen en mee gaan met zijn beweging. Dus worden denk ik veel galop km maken ! Bedankt voor de tip, moet ook meer mn schouders gewoon even ronddraaien enzo als ik aan het stappen ben tussendoor. Ga soms ook al wel even staan in mijn beugels en mezelf weer helemaal 'recht' terug laten zakken in het zadel en mijn benen lang maken en ontspannen. Hou het alleen nog niet zo lang vol :o

En bedankt voor het compliment, vind hem zelf ook prachtig :o

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:43

super elke meter ontspanning is meegenomen. Dan heb je toch al een mooi begin? Maar wel uitbreidden he?

je gaat trouwens top om met commentaar!!..
Laatst bijgewerkt door Anomien op 23-01-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:43

Ik ben wel benieuwd bij wie je die proefles gaat nemen.

deniece

Re: 4jarige Ballantimo @ work op trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:48

Haha lisa dan moet je even een pb'tje sturen !

@ Knert; haha ja uitbreiden moet het zeker... Zou ook wel graag zitles willen maar vrees dat dat geen geslaagd plan is om zonder beugels op m'n paard te gaan zitten :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:51

Ziet er goed uit! Probeer alleen meer je benen lang te maken.

Die deken heb ik ook! Maar dan in het bruin :+