Voor de eerste keer op chanel @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:42

Citaat:
Er zit misschien wel een kern van waarheid in, maar ik vind het hier altijd zo dwingend
IK VIND DIT, DUS JIJ MOET DAT OOK.
Ik vind dat niet de manier.
Tips, helemaal prima, geef maar tips, perfect zelfs, maar wat de TS daarmee doet is aan haar, en je moet dan niet dwingend overkomen en zeggen dat ze het maar moet accepteren. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, en iedereen heeft zijn eigen manier van trainen.
Wat een ander daarvan vind is aan die gene, je mag vinden wat je wilt, maar je moet wel het fatsoen hebben om je mening niet aan een ander op te leggen, en dat vind ik jammer

komt dat dwingende niet doordat je elkaar niet ziet ? je kunt elkaars gezichtsuitdrukking niet bekijken. ik denk dat ts blij moet zijn dat mensen het beste met haar en haar paard voorhebben. :(:) tuurlijk heeft iedereen zijn eigen normen en waarden ! maar je hoeft toch niet altijd bij dat standpunt te blijven ?

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:43

gekvanfleur: Nee hoor, dat moet jij weten.

Mychamp: Weer mee eens, bodem bij mij is ook erg goed, gewoon door bijhouden en onderhouden.

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:45

mychamp: dit was inderdaad de eerste keer dat we in een (bak) reden.. normaal alleen buiten lekker rustig stappen en hele kleine stukjes draven om het op te bouwen
en dan af en toe longeren en wandelen en hij vind het heerlijk die aandacht!

de bodem was net aangelegd dus de traktor was er over gereden waardoor die aangedrukt was.. maar wel goed te doen

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:46

themuisje schreef:
Citaat:
Er zit misschien wel een kern van waarheid in, maar ik vind het hier altijd zo dwingend
IK VIND DIT, DUS JIJ MOET DAT OOK.
Ik vind dat niet de manier.
Tips, helemaal prima, geef maar tips, perfect zelfs, maar wat de TS daarmee doet is aan haar, en je moet dan niet dwingend overkomen en zeggen dat ze het maar moet accepteren. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, en iedereen heeft zijn eigen manier van trainen.
Wat een ander daarvan vind is aan die gene, je mag vinden wat je wilt, maar je moet wel het fatsoen hebben om je mening niet aan een ander op te leggen, en dat vind ik jammer

komt dat dwingende niet doordat je elkaar niet ziet ? je kunt elkaars gezichtsuitdrukking niet bekijken. ik denk dat ts blij moet zijn dat mensen het beste met haar en haar paard voorhebben. :(:) tuurlijk heeft iedereen zijn eigen normen en waarden ! maar je hoeft toch niet altijd bij dat standpunt te blijven ?

oh ik denk dat dat er absoluut mee te maken heeft! Als je elkaar ziet, kom je er vaak achter dat iets niet zo bedoelt is, hier komt het altijd heel bot over, maar ik vind het wel raar als iemand zegt, ja maar je wilt het gbewoon niet accepteren dat, dan gaan er bij mij wel belletjes rinkelen.
Ik vind dat niet de manier. Dan denk ik, als je al zo doet tegen mensen, hoe doe je dan tegen je eigen dieren?
Jij wilt het niet accepteren.....

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:46

Mychamp, met dit weer is een buitenbak over het algemeen zo hard als een betonnen vloer.
Ik zie ook dat de bak redelijk gelijk is gemaakt, zonder idiote oneffenheden (die ook knoephard worden en wat het ook nog eens gevaarlijk had gemaakt).
Er zal dus best aandacht aan besteed zijn, maar m.i. is het voor deze jonge paardenbenen verre van ideaal op daar op te moeten werken.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:48

Elise88 schreef:
Mychamp, met dit weer is een buitenbak over het algemeen zo hard als een betonnen vloer.
Ik zie ook dat de bak redelijk gelijk is gemaakt, zonder idiote oneffenheden (die ook knoephard worden en wat het ook nog eens gevaarlijk had gemaakt).
Er zal dus best aandacht aan besteed zijn, maar m.i. is het voor deze jonge paardenbenen verre van ideaal op daar op te moeten werken.

Het kan altijd beter, maar zelfs binnen zijn de bodems niet allemaal optimaal nu.
Bij die stal waar ik werkte, hadden ze voor de vorst al een erg goede vlakke losse grond. Die grond werd elke dag losgetrokken in de ochtend, middag en avond, prima bodem, niet hard.
Was trouwens op een stal waar de paarden zadelmak gemaakt werden, dus ook met jonge dieren.
Ik geef je wel gelijk dat de bodem absoluut beter kan, maar met deze weersomstandigheden moeten we soms een uitweg zoeken, helaas.. en niet iedereen heeft de mogelijkheid om naar binnen te gaan.
Ik vind dit persoonlijk veiliger dan met de trailer op stap gaan op dit moment...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:49

Oke, ik lees net het antwoord van de TS over de bodem; en ik begrijp dat de bodem dus wel 'te doen' zal zijn geweest.
Dan zal mijn bovenstaande commentaar deze keer misschien niet opgaan.

Overigens zijn ook mijn opmerkingen enkel goedbedoeld.

Ik zie TS hierboven opmerken dat het paard de aandacht heerlijk vind, en om dan maar even iets positiefs mee te geven in dit topic: hij verdient jouw aandacht ook echt wel, want het is een erg leuk dier :).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:49

De openingspost voldoet hier niet aan deregels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Er horen minimaal 5 foto's in te staan waar rijtechnisch commentaar op gegeven kan worden.

Moderatoropmerking:
Verder wil ik nog wel even kwijt dat er hier 3 pagina's berichten tegen de regels van RT-HAW geplaatst zijn. Herhalingen zijn niet toegestaan.