kamille schreef:Ik vind dat je echt heeel veel krachtvoer geeft. Jemig! Ik begrijp het wel, dat ie druk isIk zou hem meer kuil geven en veel minder brok, bv 1 kg per dag ipv 3. Hangt ook wel van het werk af dat ie moet doen natuurlijk, maar normaal rijden, daar heeft ie zoveel krachtvoer niet voor nodig lijkt me. Ruwvoer hoort de basisvoeding te zijn, en zo nodig vul je dat aan met krachtvoer. Een paard is gebouwd om grote hoeveelheden 'arm' voer te eten, vezels, als je daar teveel in gaat rommelen krijg je allerlei problemen als koliek, maagzweren etc.
Paard krijgt de hele dag ruwvoer in de vorm van kuil en gras (wei).
Daarbij vind ik 3 kg sportbrok en 1,5 schep pulp niet veel voor een paard van 1,76 m.
Verder vraag ik meer van hem dan de gemiddelde bokker (denk ik), hij is miv 1 januari 5 geworden (A'tje) en hij moet 5 x p/w flink aan de bak!
Na het loswerken, neem ik regelmatig oefeningen door zoals wijken, schouderbinnenwaarts, travers, appyementen, contragalop, keertwendingen, eenvoudige wissels en zet ik hem continu op het achterbeen (mn in de galop).
Dit vergt best veel van een paard van 1.76 m en die leeftijd, vandaar ook de toevoeging van XP en Omega 3
Btw paard is inmiddels weer normaal in training, geen bommetje meer, maar positief "heet"

Iedereen succes met zijn/haar winterbommetjes
Ik zou hem meer kuil geven en veel minder brok, bv 1 kg per dag ipv 3. Hangt ook wel van het werk af dat ie moet doen natuurlijk, maar normaal rijden, daar heeft ie zoveel krachtvoer niet voor nodig lijkt me. Ruwvoer hoort de basisvoeding te zijn, en zo nodig vul je dat aan met krachtvoer. Een paard is gebouwd om grote hoeveelheden 'arm' voer te eten, vezels, als je daar teveel in gaat rommelen krijg je allerlei problemen als koliek, maagzweren etc.
. In de bak is het iets minder, maar dan vind ik het ook wat minder eng want als ik er dan afval en kan hij nergens heen.
. Normaal rijd ik buiten samen met een stalgenootje, maar die vond het echt te koud met de sneeuw en in mijn eentje durf ik niet weg.
.
. Alleen zon dribbel stap/drafje. Maar hij heeft ook 6 weken niets gedaan. Ik hoop hem nu weer een beetje te kunnen oppakken haha.