Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pharagirlke schreef:sjeik schreef:Gert van den Hof krijg wel voor elkaar wat anderen niet voor elkaar kregen. Menig paard wat nu nog onder het zadel loopt zou al zijn opgegeten als ze hem er niet bij hadden gehaald.
volgens mij is t gewoon jaloezie naar die man toe om hem af te kraken, hij durft wat anderen niet durven en het lijkt of hij lijm aan de broek heeft.
Kan je geen beter argument verzinnen dan jaloezie? Kan je je niet inbeelden dat er mensen zijn die er gewoon niet zo voor zijn om een paard dat dusdanig vecht tegen een zadel er toch onder te krijgen?
connie1964 schreef:t Rare is wel dat alle criollos die ik ken stuk voor stuk zeer coole paarden zijn.
Heb nu al de nodige ritten met groepen meegemaakt en alle andere rassen leveren nogal eens wat problemen op met rijden.
anneliesdj schreef:Er zijn nu eenmaal paarden bij wie het kwartje even moet vallen of paarden die zo'n enorme vechtlust hebben dat ze pas opgeven als ze gemerkt hebben dat ze de ruiter er gewoon niet af krijgen. Zijn er niet veel en daarom zal de aanpak van Gert ook voor relatief weinig paarden nodig zijn maar als het zo'n paard uit het slachthuis houd en bovendien zijn karakter behoud lijkt het me een goede oplossing.
Ik zie het 'traditionele' breken ander dan wat Gert doet, bij die paarden is het meestal geen angst wat bij 'traditioneel' breken wel zo is. Bovendien zit Gert het paard op geen enkele manier in de weg, hij zit echt geplakt aan het zadel zonder wapperende benen en gebruikt een halster juist om het paard niet onnodig in de mond te zitten, dat kun je toch van de 'traditionele' brekers niet zeggen.
pharagirlke schreef:En daar is dus het punt waar ik me vragen stel ivm Gert, wat als het paard door krijgt dat hij zijn eigen eigenaar er wél af krijgt?
opisop_shop schreef:Annelies, weet je wel zeker dat hij aldoor een halster gebruikt?
Bij het tweede paard heeft hij volgens mij gewoon een hoofdstel om (maar de kwaliteit is dermate bagger dat ik het niet zeker kan zeggen), paard loopt ook met de mond flink open.
pharagirlke schreef:En daar is dus het punt waar ik me vragen stel ivm Gert, wat als het paard door krijgt dat hij zijn eigen eigenaar er wél af krijgt?
superwoman schreef:mang schreef:kan iemand mij vertellen wat er op het filmpje te zien is, want ik kan hem niet afspelen en ik ben toch wel heel nieuwsgierig.
(sorry als dit al ergens precies staat uitgelegd, ik heb niet alle4 de pagina's uitgebreid afgezocht.)
Waarom niet?
NiNa_14 schreef:ik kon de filmpjes ook niet zien heb toen op youtube Gert van den Hof ingevoert vind je genoeg filmpjes..
maar van open monden en getrek is geen sprake omdat hij op elk filmpje dat ik gezien heb een halster gebruikt en geen hoofdstel met bit..
ik ben voor het voortwaards rijden van een pas beleerd paard wel vind ik dat het niet in een enorm tempo hoeft te gebeuren.
stap voor stap maar als een stap goed gaat dan wel door naar de volgende
http://www.youtube.com/watch?v=KWhNMuY7dtE