Ik weet het nietmeer met bella..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandieetjee

Re: Ik weet het nietmeer met bella..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:26

Ben het volledig met muizenissen eens!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:18

Hoihoi,

Ik hoorde dat minjon het een beetje over heeft genomen ivm dat ik bij een vriendin ben slapen.. en daar dus ffies niet op de comp kon ;)

ik ga zo even alles bijlezen met jullie tips..

even voor alle duidelijkheid :

De weide afzetten - Geen optie. (Geen palen, draad)
In de weide gaan zitten - Geen optie. (aanvallende reacties)
De baas erbij halen - Geen optie. (ivm. band met baas.. )

[u]ik ben erg scheiterig.. en ik weet het.. ik moet meer zelfvertrouwen krijgen!!

Ik moet meer in bella geloven.. of wat dan ook.. niet me te snel aantstellen of igg weg fietsen.
Laatst bijgewerkt door Sim op 29-12-09 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype van size 50 naar normaal aangepast

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:35

Sorry dat ik het zeg maar wat een een onzin komt er hier voorbij. Weet niet hoe ik het zeggen moet maar je bent gewoon leip in je paasei als je een meisje dat duidelijk niet de juiste capaciteiten voor die dier in huis heeft, een join up wilt laten doen met een pony die of verdomd dominant of doodsbang is!!!

Sorry meiden, maar ik zeg: handen af van dit dier.
Want als je zo door blijft prutsen zonder dit dier een fatsoenlijke opvoeding te geven, dan kan ik je garanderen dat je 'm binnenkort bij de snackbar in je frikandel tegenkomt.

Klinkt hard, maar op een gegeven moment houd het gewoon op.
Dus zoek een bokker die je kan helpen, iemand met jarenlange ervaring die echt kan zeggen been there, done that, want dat heb je nu hard nodig!

En ja, ik weet wat het is. Ik heb juist gereageerd omdat een van mijn vzpony's exaxt hetzelfde gedrag vertoonde. Niet uit angst, gewoon heel dominant, en ook nog voernijd.
Pony laat zich nu 9 vd 10 keer netjes pakken, en staat soms zelfs hinnikend op me te wachten. Dus alles is mogelijk, maar denk er niet te simpel over. ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:44

Miss_Malfoy schreef:
Sorry dat ik het zeg maar wat een een onzin komt er hier voorbij.

Zeker over mijn opmerking heen gelezen, bldz 3 bovenaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:47

Kuggur schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Sorry dat ik het zeg maar wat een een onzin komt er hier voorbij.

Zeker over mijn opmerking heen gelezen, bldz 3 bovenaan.

Heb 'm zeker gezien, ik zeg: _/-\o_

Sil23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:38

Je moet zelfverzekerd zijn en niet bang zijn vraag aan de baas of ze het halster om wil laten.
*D nou egt heeel veel succes meid!!
En niet huilen!! :(:)

succes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:57

Ach meisje toch!! Ik denk eigenlijk niet dat het iets heeft te maken met het meisje dat er een keerop heeft gezeten.
Jij bent erg onzeker van jezelf en dat werk merk je direkt bij een paard.
Hij neemt het leiderschap duidelijk over van je.
Wees niet bang om hem een keer een flink pak op z'n donder te geven als hij je aanvalt, je zal merken dat dat , mits je het juist doet, direkt te merken is aan het paard.
Neem van mijn part een longeerzweep mee en hou hem op afstand als hij naar je toe komt om aan te vallen.
Jaag hem maar een keer van zijn plek!
Het beste is om iemand mee te nemen die wat meer ervaring heeft met dit soort dingen en jou even over de drempel heen helpt!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:01

Klinkt zoals al meerdere mensen hebben gezegt als een dominantie probleem. Minjon zegt dat ze weet waardoor het komt maar wil het liever niet zeggen, wil je me anders PB sturen? Denk dat jullie pas goed geholpen kunnen worden als jullie zeggen waar het mis is gegaan...

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:15

Je moet het echt niet toestaan hoor dat die pony jou wil slaan.
Longeerzweep mee en als je ziet dat de pony je aan wil vallen oid. dan mep je hem een keer flink.
Je komt zo onzeker over, die pony voelt die onzekerheid al helemaal!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:17

Inderdaad, zo'n pony moet weten wie de baas is en wat hij wel en niet kan doen met jou! :)
Wel goed belonen als je hem uiteindelijk te pakken hebt :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:22

Als je zo bang en onzeker bent;

haal er dan iemand bij met veel verstand van paardengedrag zodat diegene je kan helpen! Dit heeft zo geen zin en zo is het ook niet eens leuk!

In de tijd dat je dit op bokt hebt gezet en steeds commentaar geeft van; 'ik kan het niet, ik ben onzeker, ik ben bang etc' op posts van bokkers die je advies willen geven heeft het ook geen zin je had namelijk in deze tijd al iemand kunnen zoeken die je zou kunnen helpen.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:23

Watch_Me schreef:
Longeerzweep mee en als je ziet dat de pony je aan wil vallen oid. dan mep je hem een keer flink.

Dat is het probleem, als longeerzweep gebruikt ze een springzweepje (zo'n een met een kleurtje in het midden) met een strotouwtje eraan, andere zweep hebben ze niet.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:30

Steff_Juweel schreef:
Watch_Me schreef:

Dat is het probleem, als longeerzweep gebruikt ze een springzweepje (zo'n een met een kleurtje in het midden) met een strotouwtje eraan, andere zweep hebben ze niet.

Zonder het juiste materiaal en de juiste hulp ben ik bang dat dit nooit iets gaat worden. Het spijt me te zeggen TS, maar ik ben van mening dat je óf zult moeten investeren in nieuwe spullen, hulp en een heleboel tijd, óf je beter een andere verzorgpony kunt zoeken. Er zijn er gelukkig genoeg in de omgeving van Apeldoorn.

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:33

Is de TS weer weg of?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:37

TS is uit ogeren

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:38

oke en jij neemt haar zoals minjon weer over of?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:51

wat een hoop slechte en zelfs gevaarlijke tips.
Meiden, als jullie echt zoveel problemen hebben en geen oplossing kunnen vinden haal er dan eens iemand bij die er verstand van heeft.
maar ik vind het ook een beetje vreemd en weet niet zo goed wat ik ervan geloven moet.
tegenstrijdige opmerkingen van jullie kant.
ook ben ik aan het lezen en dacht werkelijk dat t om een gemene reus ging, blijkt het een shet.
wel vertellen dat minjon (volgens mij las ik dat) jarenlang ervaring had maar dan nog geen shet kunnen helpen?
en alles is onmogelijk want hij valt aan en is gevaarlijk maar het halster kun je niet om laten omdat anders de eigenaar hem eraf haalt?? dan zal ie ook wel niet zo gevaarlijk zijn want de eigenaar zal heus zn leven niet wagen voor een halster????
mocht het nu allemaal een beetje overtrokken zijn dan ga ik ervan uit dat er van uit jullie kant een hoop angst is voor het dier, wel willen inrijden maar niet de ervaring ervoor hebben, paardje heeft er geen zin meer in en heeft de knop gevonden die bij jullie werkt.. dreigen en het dier heeft zn zin.
slaan met een zweep??? lijkt me geen goed idee.
dat is het dier afstraffen voor een probleem waarvan jullie de aanstichter zijn.
doe maar eens even een paar passen terug, en besef goed wat jullie werkelijke ervaring is met dieren, is het niet genoeg? begin dan niet aan hele trainings methodes van bv monty of een andere persoon met jarenlange ervaring.
wat mij voor jullie op dit moment het beste lijkt met dit levens gevaarlijke dier?
tig stappen terug en begin maar met de vriendschap van dit slimme dier te winnen door de komende tijd van buiten de wei de pony te roepen, wat lekkers te geven, een kroel door de manen en weer op je fiets te stappen om weer te gaan. tot ie het weer leuk vind om jullie te zien en dan weer stapje verder.
kleine stapjes, kalm aan en het belangrijkste, zorg dat je vriendjes word met dit slimme dier.

wie niet sterk is moet slim zijn, dit gezegd is speciaal voor de shet bedacht.

succes meiden

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:49

Heehee, :P
Jullie zeggen wel de hele tijd "jullie of iig mv"
Maar ik hoor er eigenlijk helemaal niet bij he :P
Was maar ff soort van hulp, en hield het topic voor TS bij, op verzoek ;)