Vasco @ Work (Obelisk x Zeoliet) Ataxie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Vasco @ Work (Obelisk x Zeoliet) Ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:27

TS je hebt pbtje :)

Volgende keer nieuwe foto's waarbij de slof duidelijker te zien is, of neit te zien is? :D
commentaar begint nu de laatste pagina's pas echt nuttig te worden, doe er wat mee :)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:37

sharir schreef:
Ik wist het op en top bokt. Slof zit niet te strak. Ik heb elke week les. Uitleg waarom ik hem rond en diep rij staat in de openingspost. Ik wordt daarbij ook rijtechnish begeleid door een osteopaat.
Je moet uit je doppen kijken alleen in de galop zit ie aan de strakke kant. Maar in draf hangt ie gewoon los.
Het is gewoon geen makkelijk paard. Die een aardige doos open kan trekken om onder het werk uit te komen. Ach bokt weet het weer beter en rijd natuurlijk elke serie bokkensprongen eruit. En blijft ook altijd op een paard zitten.

Ach ik moet maar verder gaan rijden als een natural freak met een barebackpad en een touwhalstertje en een fjord of haflinger kopen met hun vlakke gangen.

SLOTJE

mag ik vragen welke osteopaat je hebt?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:43

ben even een leek

wat is tanken?
verder vind ik het er wel leuk uitzien maar niet helemaal top naar mijn idee,..
denk dat een groot paard moeilijker is te corrigeren in zijn bewegingen dan een kleiner paard. (daardoor niet optimaal ontspannen in dit geval?)
misschien lijkt het zo door de donkere foto's.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:44

tanken : zich groot maken (als een tank) overal doorheen willen banjeren...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:53

ondanks dat een slof ook niet mijn voorkeur verdient, vind ik wel dat we ons (niet gevraagde) commentaar over de slof ook vriendelijk kunnen brengen. En zoals je kunt zien, is hij in de draf gewoon los!

tja, het paard is inderdaad niet optimaal qua gezondheid,..maar ik denk dat ze niet zoiets heeft van: 'laaat ik mijn paard eens kapot rijden'. Het mag en KAN vriendelijker..maar als jij zegt er hulp bij te hebben en osteopaat erbij hebt. Dan hoop ik dat je dat ook inderdaad hebt en goed weet waar de grenzen zijn.

verder vind ik het een mooi beessie..en mooi zo in combi met je bruine rijlaarzen!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:54

Jolliegirl schreef:

is dat niet op te lossen met voorwaarts rijden/ tempowisselingen? of denk ik er te simpel over?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:55

Knert schreef:
Jolliegirl schreef:

is dat niet op te lossen met voorwaarts rijden/ tempowisselingen? of denk ik er te simpel over?

ligt eraan.
Als je paard al voorwaarts wilt.. dus weg wilt rennen. heeft eht geen nut.,
Dan meot je hem terugrijden, corrigeren, en direct weer vooruit.
En dat vol zien te houden door steeds te herhalen herhalen herhalen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:12

Oh oh wat n hoop tgnstrijdig berichten hier ,
@Ts eigelijk geef je al antwoorden op de problemen mnaar je doet er niks mee, de problemen waar jij tegenaan loopt zijn puur rijtechnisch en heefd nul komma nul te maken dat hij zo groot is.
Goed slof gebruik is niet verkeerd , maar een konstante slofdruk , is dus wel verkeerd, je gaat je paard dwingen om anders te lopen, je zegt hij loop liever opgerichter, dat liever willen we niet horen , ik heb zo het idee dat jou pasard iets verdoezelt en jij help hem een handje misschien onbewust 2handjes meer mee. Een paard dat bij mij iets wegdrukt of zo gezegt liever in een andere houding loopt dan is er 9 vn de 10 keer iets niet in orde.
Ik kan nog een uur door gaan , ik wil jou niet aanvallen integendeel juist.
Wat ik aanraad is een andere osteopaat in handen nemen, veel lange lijnen werk om hem zo sterker te krijgen en soepeler, neem een goede instructeur ,
Ik ben bang dat die slof in je paard zn geval meer schade aanricht als wat de bedoeling is

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:51

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Zoals je in de Charter van RT-HAW kunt lezen is het namelijk niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken ergens geen commentaar op te willen.

Verder wil ik de reageerders in dit topic er op wijzen dat het niet de bedoeling is om telkens in herhaling te vallen.