Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xx_Irisje schreef:Die paarden zijn er zeker,
maar het gaat om hoge hindernissen, dus plaatsing. Je moet een paard exact op de juiste afstand te kunnen plaatsen voor een hindernis anders maakt hij een fout, dat kan een balk zijn of vele malen erger.
En dan heb je soms iets meer nodig om die paarden, die bloed en bloed fanatiek zijn, bij je te kunnen houden.
Want dat is het, die paarden willen zo ontzettend graag, dat is abnormaal.
en dat betekend niet dat deze paarden thuis niet gewoon op een trens gereden worden.
Daarnaast vind ik bitloos niet altijd vriendelijker.

)en dan keihard trekken hè! Flink zagen en elke keer boven de hindernis terugtrekken..Ellen Withaker haar paard begin zelfs te protesteren tegen het bit! Bokken dat die deed! Ha, net goed. xx_Irisje schreef:Maar in een wat hoger parcours, echt richting het topniveau, ben je blij met een extraatje, en dat kan een scherper nit zijn. Maar denk ook eens aan sommige neusriemen..
Alles moet in zo;n parcours in balans zijn en bij sommige paarden past een wat zwaarder bit soms beter, en dat gaat niet alleen over een paard houden voor een hindersnis maar om je hele parcours te kunnen controleren (en nee niet als een idioot er aan te hangen)
marsyl schreef:Ik zag dat laatst ook een keer op tv.. Afschuwelijk hoe je die ruiters ziet rijden. Met zo'n pelham(of hoe je het ook noemt)en dan keihard trekken hè! Flink zagen en elke keer boven de hindernis terugtrekken..Ellen Withaker haar paard begin zelfs te protesteren tegen het bit! Bokken dat die deed! Ha, net goed.
xx_Irisje schreef:En dat zijn de mensen die thuis door moeten oefenen.
Hebben jullie Olympia, Londen gezien?
De Franse die (ik dacht) zondag de 1.55 rubriek won, reed met een stang en trens, met een mooi stijl, geen geruk en gepluk, een mooi vloeiend parcours.
Dus ik ben het met jullie stelling niet eens, die s&t was verantwoord en niet de slechts gereden paarden winnen..

delfa schreef:(ik krijg hier vast een aanval op?)
maar mag ik even vragen wie van jullie hier (die reageert met: o, wat zielig oid) heeft ooit een internationaal concours gesprongen op 1,60m hoogte en spreekt dus uit ERVARING dat het niet nodig zou zijn?
maar ik rijd zelf af en toe internationaal mee op 1.40 (GP op 1.45m) niveau 
maar mensen die denken dat ieder paard op een trensje een 1.60m parcours rond springt die leven in een droomwereldje...
Biertabje schreef:delfa schreef:(ik krijg hier vast een aanval op?)
maar mag ik even vragen wie van jullie hier (die reageert met: o, wat zielig oid) heeft ooit een internationaal concours gesprongen op 1,60m hoogte en spreekt dus uit ERVARING dat het niet nodig zou zijn?
1.60m ga ik niet halenmaar ik rijd zelf af en toe internationaal mee op 1.40 (GP op 1.45m) niveau
en echt waar, die mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn! ik ben geen topper, en ik zeg altijd maar dat ik geen verstand heb van paarden...laat staan dat ik kan rijdenmaar mensen die denken dat ieder paard op een trensje een 1.60m parcours rond springt die leven in een droomwereldje...
![]()
FEI is streng genoeg, ruiters die niet netjes handelen kunnen vertrekken!! de controle is zeer goed op zulke concoursen.