Robijntjah schreef:Nee, dit paard had te maken met gebrek aan vertrouwen en rust in haar omgeving
Ik heb er vanaf day 1 0,0 problemen mee gehad!
Ik zeg altijd, er zijn geen probleempaarden, maar probleemmensen, en dat was hier ook het probleem
Dat is idd een inschattingsfout. Mijn balans is op het moment ver te zoeken (ja, dat weet ik ja) en het zadel zit voor mij ook niet ideaal.
Voor de rest heb ik geen zin om mezelf hier te gaan zitten verdedigen want jullie kennen mij en mijn geschiedenis niet dus heb ook totaal geen zin om daarover te gaan discussieren!
Wel wil ik nog even kwijt dat ik het een erg lage opmerking vind om te zeggen dat ik dan maar een ander paard moet zoeken, dat dit te hoog gegrepen is voor mij?
Zelfs al blijven wij zo rondhobbelen he, wat zou daar mis mee zijn als zij en ik samen plezier hebben???
Ik denk dat je niet moet nastreven om zo "rond te blijven hobbelen" zoals je het zelf zegt. Plezier is hartstikke fijn maar op deze manier heb je over een tijdje geen plezier meer denk ik. Wanneer je op deze manier je paard op de voorhand blijft rijden dan zal ze niet zo lang meegaan als jij zou willen en dat zou ik erg sneu voor je vinden omdat ik wel lees hoe begaan je bent met dit dier en voor haar het beste wilt.
Ik denk dat je hele goede tips hebt gehad hier in dit topic, met name om eens een tijdje op een ervaren paard te gaan zitten lijkt me nuttig. En dan een andere instructeur want aan eentje die alleen maar roept dat het super is heb je niet zoveel. Ik kon niet echt een zinvolle inbreng van deze instructeur ontdekken eerlijk gezegd maar misschien staat dat dan net niet op de filmpjes
Ik denk dat je eens vanuit een andere invalshoek met je paard aan de gang moet. Alles omgooien, even investeren in echt goed les en zorgen dat dit paard wat meer horizontaal gaat lopen. Vanuit de achterhand is uiteindelijk het doel maar horizontaal is al een hele goede stap in de juiste richting. Ik zou hier ook niet te lang mee wachten. Kijk zelf eens heel kritisch naar die vergelijkingsfoto's van in het begin en nu en kijk dan eens echt naar haar bespiering en haar houding onder jou.
Heel veel succes en ik wens jullie alle geluk, goed eraan werken.

) en het zadel zit voor mij ook niet ideaal.